JBnl Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 Hallo Allemaal, Ik heb hier een asus Pundit-r met intel celeron 2,93 Ghz processor en 512 mb gebeugen en nec nd1300 brander en maxtor 80gb schijf. De windows xp is engels compleet geinstalleerd met sp1&2 vanaf cd. Nou heb ik het volgende probleem. Als ik de pc 15 tot 20 min niet gebruikt dus geen muis bewegingen en toetsenbord aanslagen dan loopt hij vast. Na een aantal minuten zie ik wat schijf activiteit wat volgens mij normaal is bij windows xp. En dan na ongeveer 15 tot 20 min begint de hd led continue te branden en hangt de pc. Muis pionter niet meer te bewegen enige manier is uit/aan zetten. Alle power save options en screensavers staan uit. Iemand een idee? groeten,JBnl
marco24 Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 reageert ie ook niet op control, alt, del heb je bij energie beheerschema's ook alles op "nooit" staan beeldscherm , vaste schijf , systeem in slaapstand geen spyware , virussen geen programma's of taken op de achtergrond die actief worden en vastlopen bijv een virusscanner die bij geen activiteit even wil gaan scannen en vastloopt ook even alle externe hardware er af gooien is te proberen
pillie Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 Control, alt, del indrukken en dan bij actieve processen kijken of je geen vreemde programmas heb draaien met hoog geheugen of processor gebruik. Zelf gebruik ik hier voor Tune-up 2004 met een uitgebreide proces manager zodat je kunt zien waar het proggie of dll bestand vandaan komt. Ook even kijken wat je het laatst hebt geinstalleerd en dan 1 voor 1 verwijderen. En als die weer uitslaat even in je bios je processor temperatuur chekken. En dan zou je nog alle PCI/AGP hardware en je intern geheugen 1 voor 1 uit de PC kunnen halen en dan ook aan die dingen even voelen of ze niet overdreven warm zijn,ik heb zelf op deze manier al 3 keer de oorzaak kunnen achterhalen op 3 PC's. Ik neem aan dat je voorzien bent van alle beveiligingen zoals beschreven HIER en alles daarvan ook up to date is. En check even of je voeding het wel trekt. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
ericb Geplaatst: 15 december 2004 Geplaatst: 15 december 2004 heb je hibernation aanstaan? Na ingestelde tijd wordt het hele geheugen op hd gedumpt en de pc uitgeschakeld. Als je de pc daarna weer aanzet zou hij sneller en in het juiste programma moeten opstarten. Als er hier wat mis gaat kan dat de oorzaak zijn. Persoonlijk heb ik nog steeds geen goede ervaringen met hibernation en zet het dus altijd UIT. Eric Only those who know the secret can read a stream of bytes
JBnl Geplaatst: 15 december 2004 Auteur Geplaatst: 15 december 2004 Ik weeet waar het misgaat het gaat om de volgende melding event id 51 En dan met het paging probleem. Ik heb een maxtor 80gb ide op een pundit-r. Wie iemand misschien of hier een oplossing voor is ? groeten,JBnl
JBnl Geplaatst: 15 december 2004 Auteur Geplaatst: 15 december 2004 nee hibernation staat uit en alle andere power saving shit ook. groeten,JBnl
pillie Geplaatst: 15 december 2004 Geplaatst: 15 december 2004 Tijd voor een schone installatie? Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
JBnl Geplaatst: 15 december 2004 Auteur Geplaatst: 15 december 2004 nee want die staat er sinds 1 week pas op en heb vanaf het begin al dit probleem. groeten,JBnl
Pionewbie Geplaatst: 15 december 2004 Geplaatst: 15 december 2004 Informatie over event id 51 paging: What is Event ID 51 in the Windows XP System event log?
JBnl Geplaatst: 15 december 2004 Auteur Geplaatst: 15 december 2004 bedankt had ik ook al gevonden maar geen oplossing jammer genoeg groeten,JBnl
Gast Geplaatst: 15 december 2004 Geplaatst: 15 december 2004 Al een oppervlakte scan gedaan op je c schijf? Misschien zitten er kapotte sectoren in het gebied van je swap file ofzoiets. Je zou denk ik ook nieuwe drivers voor de chipset van je moederbord of ide/sata controller kunnen installeren.
JaNuZz Geplaatst: 15 december 2004 Geplaatst: 15 december 2004 Ook de powersave options-shit in de bios uitgezet??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen