grijsbaartje Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 Ik heb een Dell Latitude C840 waar een paswoord in gekomen is . Tijdens het opstarten krijg ik de melding " This computer system is protected by a password authentiction system" , waar kan ik dit ergens uitschakelen , Ik heb de laptop reeds gedemonteerd , maar vind nergens een battery om het geheugen te resetten
Gast Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 Zul je er wel toch zelf ingezet hebben ? Gewoon een aantal malen proberen tot je de juiste hebt. Ik zou zo 1,2,3 geen andere oplossing weten. Of je belt de help-desk en left je probleem uit. Geen probleem als je hem gewoon gekocht hebt met bon toch ?
grijsbaartje Geplaatst: 15 december 2004 Auteur Geplaatst: 15 december 2004 De laptop is afkomstig van een faling , dus in de staat zoals hij gekocht is
pietpiet50 Geplaatst: 15 december 2004 Geplaatst: 15 december 2004 Dan heb je denk ik een groot probleem. Als je zoekt op google vind je oplossingen die varieeren tot backup batt verwijderen, solderen van contactpunten tot programma's die passwords genereren(evt via bios), maar bij mij heeft niets geholpen en nog steeds werkt het niet. Alleen de helpdesk van dell kan je helpen. suc6 VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
EmQu Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Je moet de bios flashen (oftewel leegmaken), zoek even in google op bios+flash of bios+reset of iets dergelijks, dan rost hij in een keer je bios leeg, inclusief password. Risico is wel dat je de boel verkloot, maar ik heb onlangs ook het risico genomen bij een pc die ik moest maken voor iemand... loopt weer als een trein. Succes ...
pietpiet50 Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Alleen het probleem is dat je nergens maar dan ook nergens in komt, VOORDAT je het password heb ingegeven. Er wordt nergens van opgestart. Je zou dan eventueel de bios eruit moeten halen, en dan ergens opnieuw zien te flashen. VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
opzolder Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Op mijn vorige Dell desktop ging dat met een jumpertje. Op de site van Dell staat ook voor oudere systemen de handleiding inclusief tekening van het moederbord en jumpersettings. Misschien dat je hier de oplossing vindt: http://support.dell.com/support/edocs/systems/latc840/en/index.htm Groeten van de zolder.
Gast Geplaatst: 23 december 2004 Geplaatst: 23 december 2004 Hoi, Bij een laptop kun je ZELF (in tegenstelling tot een PC) je bios niet resetten (tenzij je erin kunt), oplossing is om de laptop naar Dell te versturen.. Groetjes, Firescanner
EmQu Geplaatst: 31 december 2004 Geplaatst: 31 december 2004 Citaat: Hoi, Bij een laptop kun je ZELF (in tegenstelling tot een PC) je bios niet resetten (tenzij je erin kunt), oplossing is om de laptop naar Dell te versturen.. Groetjes, Firescanner Ik heb ooit een progje gedownload dat ik op een opstartdisk moest zetten. Vervolgens de boel opgestart en het programma gestart. Waarom kan dit dan niet met een laptop? ...
pietpiet50 Geplaatst: 31 december 2004 Geplaatst: 31 december 2004 Omdat hij eerst om een password vraagt en dan pas gaat kijken op de floppy, harddisk of wat dan ook! - VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
EmQu Geplaatst: 31 december 2004 Geplaatst: 31 december 2004 Tja, dan wordt het lastig. Er zijn toch ook nog zgn. wachtwoorden de altijd werken? Werkte in mijn geval niet, maar misschien is dat nog een optie? Even zoeken in google op "bios+password+dell" of i.d. Succes ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen