Ga naar inhoud


DiSEqC 1.1 en humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik me bezig gehouden met het installeren van 2 LNB's op 1 schotel. Ik heb de schotel goed kunnen uitrichten, want zowel bij het apart uittesten van de LNB's (zonder diseqc) werkte beide perfect. Wanneer ik echter beide LNB's aansluit op de diseqc switch 1.1, krijg ik geen signaal meer binnen. Mijn humax 5400 geeft dan ook "no or bad signal". <BR>Ik heb er voor gezorgd dat de hotbird LNB in de B ingang van mijn diseqc switch zit en de astra in de A ingang. Ook in mijn menu heb ik ervoor gezorgd dat diseqc A gelinkt is met astra en diseqc B met hotbird. <BR>Weet iemand wat ik verkeerd doe? <BR> confused.gif" border="0<p>[ 13-02-2001: Bericht aangepast door: assie ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebruik de setting van de Humax irci 5400 dutch settings site dan staan gelijk je instellingen goed en je heb gelijk alle zenders voor de astra & hotbird in je humax staan deze kan je vinden op <A HREF="http://home.hetnet.nl/~humaxsettings/index.html" TARGET=_blank>http://home.hetnet.nl/~humaxsettings/index.html</A> uploaden naar je humax met oa humax control centre<P>suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij de 'Antenna Settings' aangegeven dat je van Disecq gebruik wil maken?<BR>Staat normaal op Disabled<BR>Keuzes: Tone Burst 22kHz, Disecq A,B,C,D<BR>Gebruik zelf 1.01.08 SW versie Not Patched

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral bedankt voor jullie replies<P>@ Gijs<P>Die settings had ik reeds van diezelfde site d/l, dus daar kan het niet aan liggen.<P>@ Mimisuki<P>Ik heb bij antenna settings diseqc A voor astra aangezet (astra zit op de A ingang) en diseqc B voor hotbird (hotbird zit op de B ingang). <P>Moet die Tone Burst 22Khz aan of af? Ik kan dit pas veranderen wanneer mijn LNB type in de antenna settings niet op universal staat, maar mijn LNB's zijn wel universal? Wat moet ik hier dan doen?<P>Welk type Diseqc switch heb jij? Misschien dat een 1.1 versie niet compatibel is met de humax 5400.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Frankie<P>Den astra staat links als ik naar de schotel kijk. Voor de zekerheid zal ik eens de kabels verwisselen. Hopen dat em het dan doet! Laatsta optie is nog altijd: terug naar de winkel. smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laatste update en een laatste vraag naar advies. Hier gaat die dan:<P>Mijn probleem lag grotendeels bij het verkeerd aansluiten van de coaxkabel (signaaldraad te lang, geen massa). Na het juist aansluiten van de kabels heb ik nagegaan of ik van beide LNB's een signaal via de diseqc switch binnenkreeg. Resultaat: via ingang A krijg ik niets binnen, via ingang B wel (hotbird werkte wel en astra niet). <BR>Het ligt zeker niet aan de LNB's dat slechts 1 ingang het doet, want ik heb de kabels eens omgewisseld om te zien wat er dan gebeurde en toen werkte astra perfect maar hotbird niet. <BR>Toch een kapotte diseqc switch? Of heeft iemand nog een laatste advies (voor de diseqc switch terug gaat naar de winkel). <P> frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Assie<P>Je kan nog proberen om in plaats van diseq A en B, minidiseq A en B te kiezen.<BR>Mijn ervaring met de diseq 1.1 schakelaar is dat het in combinatie met de Humax 5400 beter werkt op de minidiseq instelling.<P>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die het nog interesseert: HET WERKT!!! Gewoon een combinatie van slechte kabelaansluiting en kapotte diseqc switch.<P>Bedankt iedereen!<p>[ 15-02-2001: Message edited by: assie ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...