Poetsdoekje Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Hallo allemaal, Zo kort voor Kerstmis heb ik op dit momen een computer van familie onder handen, die een erg hardnekkig virus aan boord heeft. Enkele virussen hebben zich hardnekkig genesteld in het geheugen, telkenmale komt er de melding dat er een virus gevonden is en dat de virusscanner de computer moet afscannen. Als er inderdaad de computer is afgescand dan vind hij deze, de scanner vraagt dan of hij deze virussen onschadelijk mag maken, zeg je daar uiteraard ja op, maar dan komt het. Hij komt met de melding dat er een aantal programma's door de computer gebruikt worden en zodoende deze virussen niet kan uitschakelen. Ook al de bekende online virusscanners laten afscannen en deze komen met dezelfde melding. Het gaat om een zestal ZIP bestanden te weten: Document.zip, readme.zip, falcon4sale.zip, money.zip, part-2.zip, spider.zip Ook heb ik geprobeert om deze ZIP bestanden handmatig te verwijderen, maar deze zijn op de harde schijf niet te vinden. Hitman Pro heb ik ook al gedraaid, deze kan er ook niets mee. Wat kan ik doen, zonder de harde schijf te moeten formatteren, dit is eigenlijk geen optie omdat er erg veel instellingen opstaan, die mij, denk ik erg drukke en nare feestdagen bezorgen. Intel pentium4 met W-XP home groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Je zou het kunnen proberen in de Repair modus. Opstarten vanaf XP rom, repair modus kiezen en aanmelden als administrator. Dan naar de map gaan met de files en kijken of je ze dan wel kan zien en/of deleten. Of misschien kan het vanuit de veilige modus ook (F8 tijdens het opstarten indrukken). Maar dan moet je in de mapoties wel 'verborgen bestanden en mappen' aan hebben staan. Succes. De Voet
mietde Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Verwijder ook je system restore, dikke kans dat die ellende ondertussen ook al daarin zit. Geloof dat dat het makkelijkste gaat door systemrestore uit te zetten en vervolgens na te rebooten weer aan. Verders kun je met Ctrl+Alt+Del het een en ander stoppen en verwijderen. Da's naast virusscanners de meest gangbare optie dacht ik zo. You cannot ignore that member
Doosje Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Het kan natuurlijk zijn dat de virusscanner zelf geinfecteerd is. Wat i mensen altijd aanraad is een gratis online virusscanner te gebruik in de veilige modus met netwerk ondersteuning. Ik vindt persoonlijk dit: <a href="hxxp://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp" target="_blank">hxxp://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp</a> wel een goeie Type hier je bericht.
Poetsdoekje Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Geplaatst: 16 december 2004 Citaat: <a href="hxxp://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp" target="_blank">hxxp://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp</a> sorry jouw link is niet goed, moet uiteraard http zijn. Maar deze heb ik ook al geprobeert, zie mijn bericht Citaat: Ook al de bekende online virusscanners laten afscannen en deze komen met dezelfde melding. poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Alventali Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Citaat: Het gaat om een zestal ZIP bestanden te weten: Document.zip, readme.zip, falcon4sale.zip, money.zip, part-2.zip, spider.zip Ook heb ik geprobeert om deze ZIP bestanden handmatig te verwijderen, maar deze zijn op de harde schijf niet te vinden @ Poetsdoekje Als het goed is houd je virusscan een logfile bij over alles wat ie gedaan heeft. Hierin staan exact de mappen waarin de virussen staan. Schrijf deze exact op en start dan de pc op onder veilige modus met cmd prompt hiermee kun je door daar in te tikken. CD (chance directory) naar de betreffende map gaan. Dus BV cd document and settings\all users\aplication data\etc etc etc. En vanuit daar kun je het bestand met het comando Delete + bestands naam het betstand verwijderen. Bv Delete readme.zip Mocht dat niet lukken kun je nog proberen om 1 directory terug te gaan door het comando CD.. En proberen de hele map te verwijderen. Lang leve een beetje kennis van het ouwe DOS Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 En dan ook het ATTRIB commando maar even vermelden. Als je de file niet ziet dan doe je ATTRIB *.* staat de file er tussen met een H (hidden) dan kan je dat met ATRRIB -h filenaam.ext weghalen. Avensis
Poetsdoekje Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Geplaatst: 16 december 2004 Zucht... ik was het bijna vergeten, al die commando's vanuit het goede oude DOS tijdperk. ik ga een en ander proberen, binnenkort groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
D.Quijote Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Ik had laats ook een hardnekkig virus die ik er niet uitkreeg, kreeg toen het programma HijackThis van een vriendje, die maakt een log, en daarin kwam ik het virus tegen, aangevinkt en toen gedelete. Kan je het programmatje wel sturen als je wilt, maar je kan het ook zelfvinden. gr. D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Poetsdoekje Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Geplaatst: 16 december 2004 Citaat: programma HijackThis Ken het wel, maar dit progje bracht ook geen oplossing poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
leo1949 Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Veel mensen zijn verwend met windows en kennen inderdaad de oude dos truks niet meer zoals attrib en wat je ermee kunt doen. Toch heeft windows er een oplossing voor en dat is: klik op start dan zoeken daarna geavanceerde opties en de bovenste 3 aanvinken en dan op de bestanden laten zoeken. Je krijgt na het zoeken de bestanden te zien. klik met rechter muisknop op het bestand en kies verwijderen. en als je daarmee klaar bent de prullenbak legen. Mocht dit niet lukken dan doe je het in veilige modus en dan lukt het altijd. Veel suc6 Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Geplaatst: 17 december 2004 Geplaatst: 17 december 2004 Heb je de HD al een keer in een andere pc gehangen en dan door de virusscanner van de andere pc laten scannen? Dit werkt meestal wel. Suc6, Alex
Doosje Geplaatst: 17 december 2004 Geplaatst: 17 december 2004 Citaat: Veel mensen zijn verwend met windows en kennen inderdaad de oude dos truks niet meer zoals attrib en wat je ermee kunt doen. Dit is niet een reden dat je een bestand niet weg kan gooien onder windows. Onder windows mag je een bestand niet weggooien als ie in gebruik is ... anders krijg je een melding dat het een "read only" bestand is .. en of je het zeker weet dat je die weg wilt gooien. Type hier je bericht.
raptor Geplaatst: 17 december 2004 Geplaatst: 17 december 2004 als er een virus al aktief is dan krijg je die er niet zomaar af en de beste oplossing is zoals al vermeld je harddisk aan een 2e computer hangen met een goede virusscanner. en met goed bedoel ik bitdefender 8.0,een virus laat zich natuurlijk niet zomaar omzeep helpen en dus geen toegang tot deze files en wissen is er niet bij zolang ze onder windows beheer vallen.
Gast bert@ne Geplaatst: 18 december 2004 Geplaatst: 18 december 2004 Hoi Poetsdoekje,, pc onderhoud is mijn hobby , en ik kom jou probleem vaker tegen. Ik maak me daar niet zo druk om want het is er zo weer uit. Die leuke meldingen dat je het niet kunt verwijderen omdat het of in gebruik is of actief is is makkelijk te verhelpen. Heel vaak zit het besmette bestand in een herstelpunt van windows ,dat windows beschermt tegen verwijderen. Als je dus al eens met je virusscanner , een anty-spy programma en een anti trojan prog. geen succes had kun je deze stappen doen. 1 Ga naar de windows verkenner klik op je HD en kies dan schijfopruiming. ( Dit maakt o.a de tempory Internet cache leeg) 2 Tijdelijk je SYSTEEMHERSTEL uitschakelen , booten dan weer aanzetten te vinden: start,configuratiescherm,(prestaties-en-onderhoud),systeem ,systeemherstel 9 van de 10 keer is het verholpen die andere enkele keer betreft het een programma'tje dat in het register staat en dus iedere keer opnieuw opgestart of geinstalleerd word Evt. regedit starten,, copy van register maken en zoeken op Document.zip, readme.zip, falcon4sale.zip, money.zip, part-2.zip, spider.zip Wat je vindt mag je verwijderen .. succes... bert,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen