Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Biotex, ik heb Loader versie L2.07 erop staan (0016.0200) niet dat dit de oorzaak is maar het kan best zijn dat het zappen in ieder geval weer wat sneller gaat.<P>Troost je overigens in de gedachte dat je niet de enigste bent die het niet voor mekaar krijgt om P*W* aan de praat te krijgen.<BR>Ik heb al zo'n dertig verschillende files geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat.<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Phhhhh, voor de zoveelste keer, PW en C+ kunnen niet samen op 1 card, dus 2 cards maken en einde probleem. ea heeft te maken met PW die in betacript uitzenden, hier kan op 1 card niet tussen worden geschakeld.<P>suc6 helgo smile.gif" border="0

Geplaatst:

Ik krijg hem niet aan de praat (nl)& (pw)<P>Dit is nu mijn status<P>H/W OAK l&ll 2.1<BR>S/W HIC 1.01.08p<BR>Driver versie DIC.1.01.08p<BR>Aangepast 8 JAN 2001<BR>Loader versie L 1.36 (0016.0000<P>Ook maak ik van mijn kaart een c.cam<BR>Wie weet hoe ik het probleem kan klaren<P>Groeten biotex

Geplaatst:

Volgens mij heeft de loader niets te maken met zapsnelheid.<P>de loader is afhankelijk van het type BIOS wat gebruikt is op het board van de Hmax, hier zitten namelijk hardwarematige verschillen in.<P>Groeten,<P><BR>Erik.

Geplaatst:

Dat klopt niet.<P>Het is niet het bios, want dat zit namelijk niet in een Humax 5400, maar het gebruikte type tuner (mk3 of mk2) wat het verschil maakt.<BR>Als je een bootloader van het type H207 in een L-type 5400 zou laden, heb je geen bijna geen ontvangst meer.<P>Die informatie heb ik overigens van een ander.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Geplaatst:

Er zit wel degelijk een BIOS in elke ontvanger!!!<P>BIOS staat voor Basic Input and Output Signals.<P>Met andere woorden de routines die hij moet doorlopen om te werken.<P>Zou dit niet zo zijn dan was een ontvanger ook niet te flashen, hiermee verender je de data in o.a de BIOS.<P>Voor de rest klopt het verhaal.<P>Groeten,<P><BR>Erik.

Geplaatst:

Beetje mieren-neuken (positief bedoeld)<BR>BIOS = Basic Input/Output System<BR>Zorgt ervoor dat na een stabiele spanning en een opgestarte CPU instructies gaat uitvoeren om het apparaat in kwestie op te starten.<BR>Op de PC: FFFF:FFF0 -> JMP EAB0 (Ami)<BR>Controllers worden in uitgangspositie geprogrammeerd. I/O poorten worden in uitgangspositie geprogrammeerd. DMA wordt ..... Vervolgens wordt de basis hardware gestart en al naar gelang het systeem.........<BR>Nou ja...de rest ligt wel voor de hand...

Geplaatst:

Deze topic mag dicht opgelost<P>Biotex<p>[ 22-02-2001: Message edited by: biotex ]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.