Gast Geplaatst: 18 december 2004 Geplaatst: 18 december 2004 geachte, ik heb thuis een linksys router staan waar je vanop afstand (staat ingeschakeld) de router kan benaderen.echter weet ik niet hoe je dat moet doen,welk ip adres je moet invullen.ik zou een paar poorten op afstand moeten openzetten voor remote control van een server.wie kan mij helpen? let wel,het heeft niets met sat te maken,enkel met het bekijken naar camera's op afstand.
Gast Geplaatst: 18 december 2004 Geplaatst: 18 december 2004 Kan wel, maar niet zonder meer: Nodig is: - een Static IP nummer bij je provider, of een oplossing via bv dyndns waarbij er door de software een link tussen een naam en een dynamisch IP nummer gemaakt wordt. Beide kosten oplossingen kosten wat (meeste ADSL/ISDN/kabel providers hanteren voor standaard abo's een dynamisch IP nummer, dus je weet nooit naar welk IP adres je moet gaan om je camera's terug te vinden---) - Afhankelijk van de software waarmee je de camera's wil bekijken moet je op de router een paar poorten open zetten (van de buitenwereld-WAN IP- naar het camerasysteem - LAN IP). De router benader je vrijwel altijd via een webpagina interface. Kijk maar eens of je op je PC het Gateway IP kan vinden (bv via run-cmd-ipconfig) en ga dan met je IE of netscape naar dat gatewayadres En verder zou je natuurlijk even hier of de forums kunnen zoeken, want het onderwerp is al vaak aan de orde geweest. Groet, Skippy2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen