Ga naar inhoud


Humax 5100 Horizontaal vs Verticaal


Gast

Aanbevolen berichten

Help..<BR>Ik heb het volgende probleem.<BR>Ik heb een Humax 5100 gekocht en kan alleen maar de horizontale kanalen ontvangen..<BR>Wat is hier aan de hand of wat doe ik verkeerd?<P>Sattest2001 <BR> confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een sharp lnb + 90 cm schotel met disque 1.2 en als ik automatisch laat zoeken vind de receiver alleen maar de kanalen met een horizontale polarisatie. Wanneer ik het met de hand doe vind de ontvanger ook niets.<BR>Ik heb alle settings van de Humax al uit geprobeerd maar niets helpt.<BR>Ik denk dat het aan de ontvanger ligt want<BR>ik had alles al geinstalleerd (Schotel, lnb, kabel, motor etc) met een andere ontvanger en die gaf geen problemen<P>Greetz<P>Sattest2001

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic[Q] <P>bedankt voor de getoonde inzet, ik ben<BR>gisteravond nog even bezig geweest en nu blijkt dat de rotor kapot is (ook met de andere ontvanger). Het is vreemd, de schotel draait wel en geeft ook de horizontale kanalen door maar niet de verticale.<BR>Binnenkort ga ik de rotor omruilen.<P>Thanks<P>Sattest2001 tongue.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik denk dat hier een polar rotor wordt bedoeld. Een antenne rotor heeft hier niets mee te maken. Het is eem mechanisch rotortje in de feedhorn van je lnb. Door weerinvloeden kan ie vast gaan zitten.<BR>Je kunt proberen hem voorzichtig uit elkaar te halen en hem wat te smeren.<BR>Bij mij was dit de oplossing.<BR>suc6<P>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...