sathopper Geplaatst: 19 december 2004 Geplaatst: 19 december 2004 Ik heb nu een paar weken de (freeware) software Emule gedraaid op mijn Windows XP Pro SP2. Het viel mij op dat als ik het programma niet gebruikte er ook erg veel netwerk activiteiten waren ook al had ik geen programma's in gebruik die iets met internet te maken hadden. Speedtest uitgevoerd bleek mijn verbinding tevens trager geworden te zijn. Natuurlijk gescant op Spyware, virussen ed.. Nieuwsgierig geworden een stukje software gedownload om je Ip verkeer te monitoren. Binnen enkele seconden al Bingo allemaal vreemde domeinen en IP adressen die mijn PC probeerde te bereiken. In mijn router de poorten die doorgezet waren voor Emule uitgezet en zie daar probleem opgelost. Dus Emule komt er bij mij niet meer op (beviel wel erg goed). WinMx heeft hier overgens geen last van....
marco24 Geplaatst: 19 december 2004 Geplaatst: 19 december 2004 dat komt omdat er met emule geen server meer nodig is je kunt rechtstreeks van elkaar downloaden zonder server (alleen bij een hoge id) maar als je een goede firewall hebt zet je de betreffende poort toch dicht alles zou nu via de server gaan, je krijgt een lage id en het is wel zo dat veel servers je nu niet meer accepteren omdat het veel cappaciteit vergt
sathopper Geplaatst: 19 december 2004 Auteur Geplaatst: 19 december 2004 Ik heb in mijn Router een goede Firewall. Daarom moest ik ook de poorten 4662 en 4672 doorzetten naar mijn PC anders werkte het gewoon niet. Waarschijnlijk blijft mijn IP adres circuleren waardoor ook al heb ik Emule niet draaien er toch veel netwerkverkeer mijn kant op komt. Als ik Emule heb draaien heb ik hier geen probleem mee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen