Ga naar inhoud


Vrouw zoekt... een hobbist die me wegwijs wilt maken


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw en ik kom er niet goed uit.<BR>Typisch voor vrouwen ja ik hoor jullie al denken. Ik bezit een Humax 5400 en wil graag heel veel meer er van weten. Ik ben een klein beetje technisch aangelegd en bezit een smartcard programmer genaamd :infinity. Nu wil ik graag dat iemand me weg wijs kan maken voor het software gebeuren van de humax en i*to. Wie wil mij helpen, ik wil heel graag nova ontvangen maar het lukt niet.(Animal Planet) Ik weet niet zeker of mijn humax is gepatcht. Hoe kan ik dat zien? Help ik wordt er sjagerijnig van.<P>Welke behulpzame techneut helpt maantje<P>Graag aub reageren of hier of per email. Mijn dank is zeer groot!<BR>Mijn email adres is maantje32@yahoo.com confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je even aangeeft in welke plaats je woont<BR>kan je mogelijk meer hulp krijgen.<BR>Je mag ook een mailtje sturen naar <BR>kijkenmaar@lekkergratis.nl<BR>dan kijken we wat we kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft je vrouw zijn er mee te maken dat je zoals ieder ander gewoon eens veel moet lezen en uitproberen, dit heet "SATHOBBY", er zijn genoeg mannen die ook niet technisch aangelegd zijn.<BR>De bedoeling van dit board is om door middel van topics allerlei informatie te vergaren.<BR>Ik weet zeker dat als je onder Humax ontvangers kijkt er zeker een topic staat over patchen cq niet patchen en de verschillende softwareversies en hoe je deze evt. kan patchen, in een ander topic had je het toch al over Animal-Planet, was toch ook al antwoord op gegeven, deze is Irdeto gecodeerd.<BR>Suc6, JD rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Heb maar eens wijze raad van jullie aangenomen. Heb me helemaal suf zitten lezen over het patchen.<P>Toch durf ik het zelf niet aan, dus laat ik het een bedrijf in zoetemeer het doen van de week. Ik weet dat ik versie 10108p moet hebben en ik weet ook dat die in het nederlands bestaat. Heb wel verhalen gehoord dat die niet lekker lopen. Hier heb ik op het bord niets van gelezen, maar hoorde dat weer bij een ander bedrijf. Ik moet er 75,- voor betalen, maar ik weet zeker dat diegene die het doet, er meer verstand van heeft dan ik.<P>Nou lees ik ook dat je voor pr. w. een andere kaart voor moet insteken. Mijn vraag is of dat gewoon met een fun of gold kaartje kan doen of heb je er perse een jupiter voor nodig (weet trouwens niet wat voor kaart dat is)<P>Ook weet ik dat je de landcode voor pr.w. moet aan passen, maar ik heb eens op me software programma gekeken, en kon dat nergens vinden. Wie kan me vertellen wat voor programma ik kan gebruiken? Ben een leek, maar ik kom steeds meer te weten.<P>Groetjes Maantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je alleen voor het patchen 75,-- moet betalen wordt je schaamteloos afgezet.<BR>Voor 2 minuten werk om een patch te laden die de heren gewoon van het internet hebben gehaald. Een doorsnee prijs om eenvoudigweg software te laten laden bij een dealer is 35,--.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja toxic [Q]daar ben ik het helemaal mee eens.en dan vind ik 35,- nog veel. ik zou zeggen probeer eens wat meer te lezen over het patchen. er wordt genoeg erover gezegt.<BR>en maantje:gewoon de patch downloaden en het programmatjeom je patch in je hummie te zetten met een serieelkabel en klaar,het is tenslotte toch je hobby!!!!!!!! wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

herstel...nulmodem kabel.<BR>pin 2 <-> 3<BR>pin 3 <-> 2<BR>pin 5 <-> 5<BR>De patch staat bv. bij Satnerds. <A HREF="http://www.satnerds.com/software/HIC10108p.hdf" TARGET=_blank>10108P</A><BR>Zelfs 10110P staat er al.<BR>De software om patch te laden, gewoon bij Humax <A HREF="http://www.humax.co.kr/support/Files/WDN4OAK+.zip" TARGET=_blank>WDN4OAK+.zip</A><BR>Nu zou het toch moeten lukken.<P>Suc6<BR>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met jullie eens dat het natuurlijk niet goedkoop is, zeker als de master "Toxic" spreekt!<BR>Toch vindt ik het wat eng om te doen.<BR>Ik lees op verschillende topics dat na een patch (ik neem aan dat dat dit zo is)de humax naar de eeuwige elektronische jachtvelden is verbannen.<BR>Mijn man heeft wel eens de BIOS van de PC geupgraded maar het zweet stond op zijn voorhoofd.(niet omdat het zo moeilijk is maar het risico van een gesloopd moederbord was wat onprettig).<BR>Kort gezegd:wat is het risico van een mislukte actie?Hummie dood en hoop geld weg....of niet??<P>Greetz<BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0 :confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mij eigen 5400 en 5300 al meerdere keren prima zelf ge-update. Er is niets aan de hand als je de aanwijzingen die hierboven gegeven worden volgt en betrouwbare software gebruikt. De software die op <A HREF="http://www.satnerds.com" TARGET=_blank>www.satnerds.com</A> staat (die 10108 versie) is 100% betrouwbaar dus kun je het makkelijk zelf doen. Ik ben geen master hoor. Gewoon satelliet verslaafd laugh.gif" border="0<P>@bw,<P>35,-- vind ik niet duur. Een satelliet shop moet ook leven zeg ik altijd maar en voor 15 minuten werk (er vanuitgaande dat alles even op werking wordt gecontroleerd) is die 35,-- redelijk normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jongens, daar gaat ie dan, ga zo even me nulmodem kabel in elkaar zetten (ben smd monteur) en dan zullen we het zien. Jullie horen nog ofdat het gelukt is met het upgraden..<P>Groetjes van Maantje en alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<P>Bezoek ff de volgende url:http://home3.inet.tele.dk/gylle/humaxhelp.html maar voor de Simplste patchen van je Humy!<P>Ps:hoef je niet te zweten maar wel de ogen dicht en duimen maar smile.gif" border="0<P>MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

hay guys,<P>wat denk je? Ja ja ja het is gelukt iedereen zeer bedankt. Nu gaan we op naar pr. w hahaha<P>heb netjes een p achter mijn versie en het werkt nog steeds goed.<BR>Thanks everybody, mijn dank is zeer maar dan ook zeer groot! <P>Groetjes van maantje en pinomans (mijn man)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje over die patch van Satnerds:<BR>Is die 10108P patch geschikt voor alle system ID's (0016.0200, 0016.0400, etc.)?<BR>Op de officiele Humax site lees ik dat<BR>je altijd eerst moet kijken welke system ID<BR>je hebt. Voor elke system ID is er een andere file. Op de Satnerds page staat echter maar 1 10108P patch.<P>Ik heb de volgende gegevens:<P>S/W Version: HIC 1.01.08<BR>Device Driver Version: DIC 1.01.08<BR>S/W Last Update: 8 jan 2001<BR>Loader Version: L2.08 (0016.0200)<P>Verandert die patch ook mijn loader?<BR> confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic [Q] je bedoeld waarschijnlijk @mbon ipv @bw . <BR>Anyway....Maantje, het is echt een simpel klusje. Je kunt altijd weer de oude versie erin terug zetten. <BR>35,= is niet duur, maar op deze manier weet je wat te doen bij de volgende update, so just do it !<P>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...