Ga naar inhoud


humax 5400 cam wordt allround cam met HBEMU0.8000


Gast

Aanbevolen berichten


Kijk ook eens op:<P>Ik hoor ook graag of het werkt. Praktisch gezien begrijp ik not niet hoe je dit moet aanpakken. Heb je nog speciale hex file nodig voor je gold card of opent deze software alles automatisch?<P>1) <A HREF="http://newage.kgb.cz/" TARGET=_blank>http://newage.kgb.cz/</A> <BR>Dit is de "officiele site"<P>2) <A HREF="http://www.laurals.com/hbemim.htm" TARGET=_blank>http://www.laurals.com/hbemim.htm</A> <BR>This is a new Windows emulator which allows you to emulate<P>Viaccess Irdeto and Seca<P>Its easy to use and works 100% on my Humax 5400<P>the only setting you may have to alter is the Com port setting<P>I changed the default setting to Com2<P>If you want to change the com port do the following:-<P>1 Open the directory where HbEmu is kept<P>2 Click on the text file named HbEmu <P>3 Then under Seca Viaccess and Irdeto <P>Change the port settings from 1 to the port of your choice.<P>Once you have done that close HbEmu if its open<P>and restart, all should now work 100%.<P>THE KEYS MAY REQUIRE UPDATING IN HbEmu<P><BR> confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt prima hier met een 5400 en season2 enkel taquilla wil nog niet lukken voor de rest alles open in seca en viacces. Jongens, wat zal Freek weer in zijn haren krabben smile.gif" border="0smile.gif" border="0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt hier ook als een trein, met een oude season1. Ik weet niet of dit ook mogelijk is met een oude Pace (met gemodificeerde CAM), maar zo ja, dan zouden de SECA-box verkopen wel een drastisch kunnen dalen.....

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Raven, heb hier enkel de mogelijkheid Astra en Hotbird te ontvangen dus ..... Overigens ontbreek ik nog wel enkele zenders zoals de taquilla's en op het nederlandse pakket cinecinema's.<P>exDumber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier ook geprobeerd, echter zonder veel resultaat. De humer geeft niets anders dan "UNKNOWN CARD" melding..Op het log scherm van HBemu komt wel vanalles langs vliegen, dus de seriele communicatie is in orde.. Ook het resetten van de humer helpt niet..<BR> mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle vragen over het aan de gang krijgen van de hbemu vindt je inmiddels beantwoord in het forum 'emulatoren'.<P>Afhankelijk van je pc zul je kleine modificaties aan moeten brengen aan je logger, bij een s2 moet je 2 contacten doorverbinden op je rs232 connector

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je me ook kunnen zeggen welke datalijnen dat precies zijn die ik op de rs232 connector moet doorverbinden ? Hierover kan ik in het topic onder informatie niets over vinden (werk overigens met een home-made logger..).. smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadiegroenteboer, alles staat in het forum 'emuleren': <P>'Overigens heb ik wel al opgelost waarom hij op een seasons2 niet draait: op de s1 is pin<BR>4 en 8 doorverbonden en op de s2 NIET. Als je die verbinding maakt (en stroom op je s2 zet natuurlijk) draait ie als een tierelier!'<P>Ik geloof dat het de rts en dtr zijn, oftewel de terminal is altijd ready als er data beschikbaar is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi,<P>Ik heb hier een Season2 met cardlezer van de benkende zaak uit zeeland liggen.<BR>En krijg het ding voor geen kant aan de praat, nu lees ik dat er een verbinding gemaakt moet worden tussen pin 4 en 8.<BR>Ik neem aan dat dit op de seriele kabel moet gebeuren ?<BR>Als ik de connector bekijken dan zitten pin 6 en 8 aan elkaar vast.<BR>Of moeten het pin 4 en 8 van de max 232 ic zijn ?<BR>Alle info is welkom.<P>Alvast bedankt voor de moeite !<P>Jerommekeuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi jerommeke,<P>als je mijn verhaal in het emulatie forum goed leest, zul je het allemaal lezen:<P>de verbinding moet zitten tussen pin 4 en 8 op de season 2 interface.<P>Als je vervolgens je seasons aan je pc hangt (en dit geld ook voor een s1) en het comdriver ic (ST232) wordt echt behoorlijk HEET, dan moet je ook de verbinding op pin 1 verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...