Ga naar inhoud

UPC wellicht naar de rechter

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Hallo,
Wat er ook geboden wordt, het is gewoon een gigantisch bedrag.
Wat ik nu wel een voordeel vindt, is dat Jan met de Pet ook gewoon voetbal kan kijken en niet alleen de samenvatting, dus niet alleen de mensen die zich een x bedrag in de maand kunnen veroorloven om voetbal te kunnen kijken.
Dat men voor films moet betalen oké maar voetbal.

Ik ben het helemaal met de redenering eens maar niet juist niet met de conclusie.

Voor films (in het geval van canal plus dus) moet je betalen omdat de films duur zijn omdat de acteurs en bobo's veel geld willen zien. Een sport als hockey is niet duur, dus hoeft ook niet moeilijk betaald te worden. Voor voetbal geldt echter juist hetzelfde als voor films, het kost veel geld omdat de voetballers en de bobo's veel geld willen zien. Ik ben niet bereid daar aan mee te betalen, dus is het terecht dat het achter een decoder terechtkomt.

Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je niet het symptoom (= achter decoder) bestrijden, maar de oorzaak (= eredivisie cv vraagt belachelijk veel geld). Omdat iedereen toch wel gaat kijken EN betalen (op de een of andere manier) kunnen ze zich alles permitteren en wij voelen dat in onze portomonee (met name ik, als niet-voetbal-liefhebber). Het is belachelijk. Waarom gaat niet iedereen Eredivisie CV opbellen of voor mijn part demonstreren voor het gebouw.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als de eventuele decoder danwel pay-per-view massaal geboycot zou worden, maar dat zie ik nog niet gebeuren...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Dat men voor films moet betalen oké maar voetbal.
Zoals hockey, Formule 1 enz hoeft men toch ook niet voor te betalen.

Die snap ik niet. Het journaal bijvoorbeeld, en politieke programma's en overheidsinformatie moet in principe gratis blijven. Maar de rest is niets dan volksvermaak en daar mag best geld voor gerekend worden. Ik zie niet in waarom je niet voor sport zou mogen betalen, maar wel voor een film. Als je zo graag gratis voetbal wilt zien, ga dan op zaterdagochtend langs de lijn staan bij VV Ons Dorp Vooruit.

Geweldig! Ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen. Dank!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen