Ga naar inhoud

[F1] Christijan Albers bij Minardi F1 team 2005

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Christijan Albers bevestigd bij Minardi F1 team

(23 december 2004) Het Minardi Cosworth team heeft officieel bekendgemaakt dat Christijan Albers volgend seizoen voor het team gaat rijden. Opvallend is de prominente rol van Michiel Mol, oprichter van Lost Boys. Hij is de grote investeerder in het project: "zie het als een Kerstgeschenk van mij aan alle Nederlandse F1 fans" aldus Mol.

Uiteraard zou de F1 rol van Albers nooit doorgang hebben kunnen vinden als er niet genoeg financiële backing was gevonden. Om alles in de juiste banen te leiden is er gebruik gemaakt van de Essentially Group van Jenson Button's manager John Byfield. Deze laatste heeft ervoor gezorgd dat sponsors en rijders bij elkaar gebracht konden worden. ABN AMRO heeft gezorgd voor financieel advies tijdens de ingewikkelde besprekingen.

De exacte sponsoren en financiële ondersteuningen zullen later bekend worden gemaakt tijdens een presentatie in Amsterdam op 27 januari.

"Het verheugt ons bijzonder om Christijan aan te kondigen als een van onze twee coureurs voor 2005," zei Paul Stoddart. "Van nature was hij reeds altijd een snelle coureur, maar het is goed te zien dat zijn concentratie en rijpheid gegroeid zijn. Wij geloven dan ook dat hij klaar is voor een Formule 1 debuut en dat hij voor de nodige verrassingen kan zorgen. Temeer daar het Minardi team ook ambiteuze plannen heeft. Uit persoonlijk standpunt kan ik zeggen dat het me een grote voldoening geeft dat er een aantal Nederlandse bedrijven zo achter een jonge bestuurder staan om hem te helpen op het hoogste niveau van racen te komen. Ik ben ervan overtuigd dat Christijan zal laten zien dat hij dat vertrouwen waard zal zijn."

albers2.jpg

bron : www.verstappen.nl (ironisch) en uiteraard zijn eigen site.

persoonlijk zie ik het als een opstap naar een betere renstal in de toekomst. net als Alonso zeg maar ...

merDe

deze ruimte is te huur

Geplaatst:

Tja is ontzettend mooi voor die jongen.

Nu nog hopen dat hij zich dusdanig in de picture kan rijden dat ie over een jaar of 2 bij een groter team terecht kan.

Het talent heeft ie er wel voor.

Ik hoop voor hem dat zijn carriere wat beter uitpakt dan die van Jos.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

Albers heeft een natuurlijk zeer goede connecties met mc laren/mercedes en met Norbert Haug. Als ie een beetje presteert, zie ik hem daar nog wel terecht komen.

Ik wens hem idg veel succes

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!!

Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2

Geplaatst:

persoonlijk zie ik het als een opstap naar een betere renstal in de toekomst. net als Alonso zeg maar ...

ik hoop voor hem en de nl F1 fans dat het lukt .

helaas voor hem denk ik dat het niet lukt omdat nl commercieel niet interressant genoeg is , een te klein achterland

krijn

Geplaatst:

we krijgen misschien wel 2 nederlanders in de F1 , t schijnt dat robert doornbos ook in vergevorderde stadium is bij jordan.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Geplaatst:

ik denk dat Albers bij Norbert Haug niet zo gauw meer een potje kan breken. en had een beetje gehoopt dat john de Mol de rechten van het voetbal lekker bij de nos zo houden en een flinke duit aan onze Jos mee zou geven en dan naar bmw of red bulletje maar dit zal wel een droom blijven

Geplaatst:

Tot zover bekend heeft Doornbos alleen een testcontract voor 2005, misschien zit er geduurde het seizoen meer in.

Albers zien we in ieder geval in Australië op de grid.

Geplaatst:

De verwachting is toch dat Doornbos binnenkort als Jordan rijder aangewezen gaat worden. Ik ben meer benieuwd naar hoe hij het er van af brengt dan Albers, eerlijk gezegd. Niks ten nadele van zijn kunnen want dat zit wel goed maar buiten de auto vind ik het een beetje rare snuiter...

Zijn naam (Albers) wordt wel in verband gebracht met John De Mol dus die zal dan binnenkort ook wel op de uitzendrechten azen.

De Voet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen