Ga naar inhoud


Welk modem (Annex A of B) bij Quattrovox?


Gast

Aanbevolen berichten


Een quatrovox is altijd ISDN dus niet analoog.

Welk modem je moet hebben is afhankelijk van wat je wilt.

- maak je af en toe een keer verbinding met het internet dan kun je een analoog modem gebruiken welke je aansluit op een poort van de Quatrovox (wel de quatrovox programmeren dat er een modem is aangesloten

- maak je vaker gebruik van het internet en moet het wat sneller dan kun je kiezen voor en ISDN modem (intern of extern) deze wordt parallel op de quatrovox aangesloten (dus rechtstreeks op het NT1 kastje)

- ben je veel on-line en moet het echt snel, dan heb je een ADSL splitter nodig met ADSL modem welke beide geschikt zijn voor ISDN.

- wil je een modem wat eenvoudig en snel te installeren is dan zou een speedtouch modem een goede keuze zijn.

- wil je met meerdere PC's on-line zijn kies dan een multiuser modem of plaats een router tussen je modem en de PC's

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Quattrovox is alleen voor ISDN telefoonlijnen geschikt. Je hebt dus een ISDN-lijn hiervoor heb je een Annex B modem nodig.

 

Een Annex A modem op de analoge uigang van de Quattrovox aansluiten gaat natuurlijk niet lukken, dit omdat het signaal al voor ieder apparaat (dus ook voor de NT1) gesplitst moet worden. De Quattrovox kan niets met het digitale DSL-signaal en laat/stuurt het dus ook niet door.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...