Ga naar inhoud


Netwerkmogelijkheden SkyStar PCI-kaart?


Gast CK

Aanbevolen berichten

Momenteel gebruik ik ProgDVB en heb daarbij de prettige mogelijkheid om via het netwerk b.v. ook op m'm laptop (zels draadloos) gebruik kan maken van de satteliet-kaart die in een andere PC op het nerwerk zit aangesloten.

 

Ik ondervind echter een aantal kleine nadelen van ProgDVB...,

namelijk lastige bediening (remote kanaalkiezen blijft voor problemen zorgen), belasting van processorcapaciteit en geheugen, plus het feit dat ik nauwelijks m'n netwerkprinter gebruik kan maken (een paar regels tekst kost al een uur) en zodra ik ProgDVB uitzet is het bestandje binnen een minuut geprint.

 

Mijn vraag is dus eigenlijk of er een andere software bestaat die eveneens de mogelijkheid biedt om via het netwerk te kunnen kijken??

 

Ik heb via wat zoektochten bijna tientallen programma's kunnen vinden die met de SkyStar-kaart kunnen functioneren, maar nergens in de beschrijvingen vind ik beschreven staan of deze functies beschikbaar zijn.

En ik heb weinig zin om ze allemaal uit te proberen!

 

Dus graag verder advies van de hobby-isten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Sh00k,

 

Bedankt voor je reply en link. Ik heb even rondgekeken en het ziet er zeker veelbelovend genoeg uit om binnenkort (als ik klaar ben met verbouwen) eens verder mee te gaan spelen...

Met mijn eerder vraag bedoelde ik eigenlijk of programma's als Alt-dvb, Multidec, DVBdream, MyTheatre, SkyView, enzovoorts.

Of die dus dergelijke functie's ondersteunen of is ProgDVB de enigste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

MyTheatre heeft vanaf versie 3.20 een ingebouwde broadcast functie. Daarnaast is er nog de plugin avbroadcaster, hiermee is het mogelijk om d.m.v. een webpagina de kanalen te kiezen. Volledige controle over de computer waarop MyTheatre draait heb je met een programma als VNC. Op een laptop met 54G card kun je draadloos satelliet-tv kijken, b.v. in de tuin.

 

Welke skystar gebruik je?

 

moonchild

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...