Ga naar inhoud


5400 + Aston doet nix meer


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo..<BR>Nu ik na een half jaar eindelijk mijn schotel weer kon ophangen, lijkt het wel alsof mijn 5400 niet helemaal lekker meer is.. Ik probeer de schotel uit te richten mbv. BVN, maar ik krijg geen signaal uit de doos, terwijl het voorheen een fluitje van een cent was..<BR>Een van de vreemde dingen die ik zie is dat de hummer de Aston niet meer herkend. Als ik de Aston in de ontvanger heb zitten met de originele C+ kaart erin wordt hij domweg niet herkend. Als ik hem eruit haal dan zie ik wel dat het scherm gerefreshed wordt (knippert heel even) maar als ik hem terug duw dan doet ie mooi niets. Wordt dus gewoon niet herkend.<BR>Aangezien ik niet helemaal "bij" ben met firmware etc. vroeg ik mij af of dit soort problemen bekend zijn, of dat iemand anders deze herkend.<BR>Op dit moment heb ik nog steeds de oude 1.01.00 firmware met een aston 1.03. Dit was bij mij een werkende combinatie (een half jaar geleden...)<BR>Moet ik nu upgraden naar 1.01.10 om dit soort problemen te verhelpen, of moet ik de aston upgraden, of moet ik nog snel de leverancier bellen.. De hummer is nl. nog 1 maand in garantie..<P>Advies graag! smile.gif" border="0<P> confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat probleem met de Aston heb ik nog gehoord. Het is namelijk zo dat je eerst signaal moet hebben voor de humax de Aston herkend. Dus volgens mij niets aan de hand met de CI module. Wat het probleem met de schotel betreft, kijk eens even alle koppelingen en lnb na.<P>Succes,<BR>exDumber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks exDumber!<BR>Dus ik moet eerst een goed signaal hebben om de CI geinitialiseerd te krijgen.....<BR>Maar dan heb ik nog een vraagje.. Ik heb continue 40% signal level.. Zelfs als ik zelf in de LNB kijk... En zoveel straal ik ook weer niet wink.gif" border="0 .. Ik gebruik een MTI 0,7 dB LNB.. Ruist die teveel zodat het signaal niveau al 45 % is? <BR>De verbindingen lijken ok.. Ik heb gewoon de 18 V op de LNB staan, dus geen sluiting in de kabel en goede verbindingen..<BR>Maar morgen weer een dag, dus morgen weer spelen.. 'k heb toch vakantie smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt mij bekend voor..<BR>Zoals exDumber al omschrijft moet je eerst signaal hebben voor de Humax de Aston ziet. <BR>Ik had afgelopen winter een soort gelijk probleem met sneeuw in de schotel.<BR>Te weinig signal en dus geen Aston meer te zien. Gezien het nu warm weer is, zou de ossilator frequentie van je LNB verlopen kunnen zijn. Probeer eens een andere LNB.<P>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, dan eerst maar een nieuwe LNB kopen..<BR>Ik heb deze LNB al zeker 3 maanden in totaal in gebruik gehad... frown.gif" border="0<BR>Hij ziet er nog als nieuw uit, maar dat zegt natuurlijk niets.. Zal hem wel eens open maken en kijken of er enige vorm van waterschade in zit....<BR>Bedankt voor de adviezen in ieder geval..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Big Fellow,<P>Dat je Humax je Aston CI niet herkend komt inderdaad doordat hij eerst signaal moet hebben van de astra, zoals de andere mede hobbyisten ook al vermelden.<BR>Het lijkt mij dat je LNB omzeep is gezien de 45% signaalsterkte zonder beeld.<BR>Ik heb exact dezelfde problemen bij een campinggenoot gehad met een Aston 1.05CI module deze werdt ook niet herkend bij nameting met een satellietanalyser was er nul komma nul signaal ander lnb'tje en hoppa beeld en Aston herkenning.<BR>Dus koop een nwe. LNB en je bent van al je problemen af. confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus vandaag maar een nieuwe LNB gekocht.. ALPS 0.8 dB geval.. In eerste instantie hielp dat niet.. Dus toen de schotel maar zo hoog mogelijk gehangen op een andere plaats..<BR>Nu heb ik een redelijk signaal.. Ik heb een signal quality van 90 - 100%. Maar het beeld is nog steeds niet goed, en het geluid klinkt als of iemand door een glas met water probeert te praten.. Het vreemde is dat ik qua signal level al zeker 4 strepen heb gewonnen, waarbij de oude LNB het meeste signaal winst geeft.. (Was dus toch niet kapot..) In de tussentijd ook al een nieuwe kabel getrokken..<BR>Schiet mij maar lek confused.gif" border="0 ..<BR>Voorheen had ik als ik signal level van een 60 % had en een signal quality van een procent of 70-80 al een prima beeldje.. Maar nu met 60% signal level en 90-100% signal quality heb ik een slechte ontvangst.<BR>Nu begin ik toch zeer te twijfelen aan die metertjes...<P>Iemand advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Héél bizar, ofwel heb je als de schotel goed uitgericht staat goed beeld en geluid ofwel heb je blokvorming en slecht geluid als deze slecht is afgesteld (of helemaal geen beeld). Dus als we er vanuitgaan dat de lnb OK is kan het bijna niet anders of het is de schotel die slecht is uitgericht, ofwel de coax die ook wel eens voor problemen kan zorgen. Dat de metertjes op de Humax soms afwijken is geweten. Je kan mischien ook het best de firmware updaten, kan nooit kwaad (alhoewel ik denk dat dat niet de oorzaak van je probleem is). Trouwens doet de aston het al ????<P>Succes ,<BR>exDumber

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Aston doet het inderdaad. Sinds dat er enig signaal was waar de ontvanger wat mee kon wordt ie (gelukkig) weer herkend..<BR>De schotel staat (redelijk) goed uitgericht.. Ik heb hem "gepiekt" door de azimuth en elevatie om en om een beetje te veranderen. Het vermoeden wat ik heb is dat de schotel toch teveel last heeft van een boom die bij de buren staat. De schotel hangt op een meter of 5 hoogte, en kan, als ik vanaf de schotel kijk, prima over de boom heenkijken (Ik duw gewoon mijn kop in die schotel en kijk of ik onder een hoek van een graad of 25 a 30 over die boom kan kijken)...<BR>Maar ik zou verwachten dat mijn signaal kwaliteit nooit 90 - 100 % kan zijn als die boom in de weg zit..<BR>Een andere coax kabel heb ik reeds geprobeerd, gewoon los liggend, nergens moeilijke hoeken in de kabel.. Dus de coax sluit ik eigenlijk uit.. Zelfde geldt voor de LNB, dus het enige dingen die overblijven zijn de schotel (uitrichting) en de ontvanger.<BR>Ik ga morgen eerst maar eens de laatste firmware erin blazen.. Misschien dat het helpt..<BR>In ieder geval bedankt voor de hulp..<BR>Een spreekwoord is "Zoekt en gij zult vinden" Nu maar hopen dat het niet al te lang gaat duren dat zoeken..... Maar vinden zal ik het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...