Ga naar inhoud


100% signal quality, en geen bruikbaar beeld/geluid


Gast

Aanbevolen berichten

Zie topic..<BR>Heb ik alles weer goed uitgelijnd staan, heb ik nog altijd geen goed beeld.<BR>Het vreemde is dat ik wel 90-100% signal quality heb, bij een 60% signal level.<BR>Op mijn <A HREF="http://www.huh.dhs.org/~bigf" TARGET=_blank>homepage</A> heb ik maar twee foto's gezet waar je kan zien wat ik bedoel...<P>Heeft iemand advies... Want ik snap het echt niet meer confused.gif" border="0frown.gif" border="0 <BR>Alvast bedankt!<P>Big fellow

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Mark<P>Ik heb het even nagekeken.. Maar de bovenste foto is gemaakt tijdens het afstemmen mbv. Sky News. En de onderste foto is gemaakt later om goed te kunnen laten zien wat ik bedoelde.<BR>Maar volgens de info in mijn 5400 zitten ze allebei (toevallig?) op 12.551 MHz..<BR>Maar alleen al de aanwezigheid van iets wat op beeld lijkt geeft al aan dat ik "goed" zit lijkt mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OKee, Heb je de hum ook de kanalen zelf laten zoeken of via editor er naar toe geuploadt? Indien het laatste zou ik hem eens helemaal opnieuw laten zoeken, het is wel een heel bijzonder probleem......<BR>Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als een van de eerste dingen de hummer opnieuw laten zoeken... Die Astra mosaic kanalen laat ik normaal geproken ook uit mijn programmering....<BR>Jammer genoeg hielp dat dus ook niet..<P>Heb je nog meer suggesties voor mij?<BR>Alvast bedankt..<P>Big fellow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er wel op of het probleem hem zit tussen de Tuner/TV. Heb zelf ook soortgelijke problemen gehad.<P>De Hum heeft wat dit betreft twee nadelen:<BR>1. de AV-uitgangen zijn niet DC-ontkoppeld<BR>2. De signalen zijn marginaal, alleen een goede scart-verbinding (en de rest vergeten) geeft bij mij een goed resultaat.<P>Misschien heb je er wat aan... frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pipo Nee er zit geen duif op mij schotel wink.gif" border="0 ....<P>@Stephan<BR>Ik heb een enkelvoudige LNB.... Dus jammer genoeg kan het daaraan ook niet liggen frown.gif" border="0<P>Maar wat ik mij nu langzamerhand begin af te vragen is of andere hummer gebruikers die signal level meter wel eens maximaal hebben zien staan.. Want ik heb eenmaal mijn hummer aangesloten op een soepbord van 360 cm, en nog stond hij niet op 100% .. Hij kwam niet verder dan een 85% ..<BR>Bij mij is op dit moment het verschil tussen signaal en geen signaal ongeveer 2 a 3 streepjes (blokjes) op de signal level meter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Big Fellow<BR>even een vraag hoe groot is je schotel?<BR>wat voor LMB gebruik je ?<BR>en welke verzie humax heb je L1.36 H1.36 L2.07 H2.07?<BR>heb je de setings lijst van Pet123 wel eens geladen met humbox?<BR>en paar vragen waar we meschien wat mee kunnen.<BR>G.R Pecari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de kanaalaanduiding en je signaalmeter wel goed zijn kun je opmaken dat het niet aan je TV of de verbinding tussen je decoder en TV ligt.<P>Blijven er nog maar een paar mogelijkheden over.<P>1. Je hummie is defect<BR>2. je LNB is defect. probeer eens een andere<P>Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henkie<P>Reeds nieuwe LNB gekocht/geprobeerd.. Geen resultaat.. Nog sterker alles is al vervangen op de schotel en ontvanger na..<P>Als dan als enige optie hummie defect overblijft, wordt ik niet echt heppie.. frown.gif" border="0 Maar eens testen bij mijn leverancier dan maar......<P>Of heeft iemand anders nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Big Fellow<BR>je kan eens kijken of je een andere software verzie in je humax laat wat hij dan doet verzie hic10110pNL of zo dan een nieuwe setings lijst van Pet123 er in knallen en als je dan nog het probleem hebt dan even met je humax onder je arm naar een kenis met een humax ontvanger en de boel daar eens bekijken heb je dan nog het probleem dan weet je tenminsten waar het probleem zit<BR>of he humax of in je schotel+LMB+Coax <BR>G.R Pecari

Link naar reactie
Delen op andere sites

<B>Ik heb als een van de eerste dingen de hummer opnieuw laten zoeken... </B><BR>Ook met de nieuwe LNB er op?<BR>De ossilator frequentie van deze lnb kan nl. verschillen. Als ik het onderste plaatje bekijk dan lijkt het toch op te weinig signaal. Staan er geen bomen in de weg?<BR>De signaal meter zegt niets. Als je hem op een boom richt die nat is van de regen heb je ook signaal dmv reflecties.<BR>Probeer eens de ontvanger van de buurman o.i.d. op jou schotel, dan weet direct hoe laat het is.<BR>Suc6<BR>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...