Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Humax 5600


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs mijn Strong 8000 ingeruild voor een Humax 5600. Hoewel dit op veel punten een hele verbetering is, vind ik de beeldkwaliteit een stuk minder. Er is duidelijk sprake van een blokvorming (MPEG compressie) in het beeld. Dit terwijl de Strong (met dezelfde schotel e.d.) een perfect beeld gaf. <BR>Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring ? Is er een oplosssing voor ?<BR>De signaalsterkte is ongeveer 55%, signaalkwaliteit is ongeveer 85%. Ik gebruik van een dubbele LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hier een humax 5400 en geen problemen, alleen bij een stevige regenbui komen er blokjes in het beeld.<BR>Denk niet dat dit een reply is waar je wat aan hebt in ieder geval succes en hopelijk zijn de problemen snel opgelost...<P>Billy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo heb hier ook sindskort een humax 5400<BR>en inderdaad bij mij is de beeldkwaliteit<BR> slechter dan mijn seca doos de dst5816<BR>deze heeft perfect haarscherp beeld en de hummie is gewoon wat minder ! wel heb ik de<BR>a/v instellingen staan op cvbs i p v rgb <BR>dit geeft bij mij wel betere beeldkwaliteit!<BR>maar verder een puike ontvanger met veel mogelijkheden,ben er best wel tevreden over !<BR>groetjes jelle hoi !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook mijn 5816 omgeruild voor humax5400.<BR>beeldkwaliteit valt tegen voor de rest is het<BR>een uitstekend apparaat. iemand een oplossing om het beeld scherper te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiero,<P>Een strong srt8000 gehad, was kl*te<P>de 2de was een Ph 7071, was al beter.<P>En nu de Humax 5400, beter dan de vorige !<P>Wel ff de RGB instellingen gebruiken indien mogelijk, scheelt veel, en zeker als je met een 1ooHz toestel kijkt !<P>suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere woorden; de beeldkwaliteit is sterk afhankelijk van de combinatie TV/Satreceiver (en andere apparaten in de keten), uitzending/opname van het programma. <BR>Dat je meer 'fouten' in de beeldverwerking ziet kan ook betekenen dat de beeldverwerking beter is... Als je bijv. een goede DVD afspeelt op een erg goed beeldscherm, dan zie inderdaad ook de neven-effecten van MPEG-compressie.<P>Je kan dus niet zomaar zeggen dat de beeldkwatiteit van een Humax beter/slechter is dan van een andere receiver.<P>Zorg dat je een goede Scart(RGB) gebruikt, dat kan veel uitmaken (die kabels van een paar tientjes zijn meestel niet echt geweldig).<P>Suc6 cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil gen reclamen maken, maar heb zelf ook de ervaring.<BR>Een dure goed afgeschermde scard kabel geeft een beter beeld. (kost wel wat, maar je hebt absolut beter beeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon Een philips 36pw9525 kopen (92cm) tv met 100 hz natural motion en rgb inschakelen en geen probleem meer haar scherp beeld zonder probleem....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...