Gast Geplaatst: 27 december 2004 Geplaatst: 27 december 2004 Hallo allen, Ik ben benieuwd of iemand een werkend systeem heeft met de DSX7072 + de Moteck SG2100A + een twin LNB + 25 meter coaxkabel en hoe hij/zij dit heeft opgelost. Zelf heb ik deze combinatie met een Golden Interstar Twin LNB, maar de SG2100A draait niet goed. Als ik de LNB loskoppel draait alles goed. Ik weet dat de totale stroomvraag voor de combinatie rotor/twin LNB minimaal 400mA is en waarschijnlijk soms meer door de inschakelstroom van de rotor...en de DSX7072 levert maximaal 300mA! Ik zie 2 oplossingen voor dit probleem: -een extra voeding tussen de coaxlijn zetten (besproken in ander forum op deze site) -Gewone LNB i.p.v. een twin LNB, want de tweede uitgang gebruik ik momenteel niet, maar vanwege de kabellengte weet ik niet of dit 100% zal gaan werken en zo ja, welke LNB levert goede prestaties bij een laag stroomverbruik? Alle ervaringen en ideeen zijn welkom. Satmar
guykers Geplaatst: 28 december 2004 Geplaatst: 28 december 2004 Probleem had ik ook met een 5816/33e met daarachter een golden interstar twin. (had er ook nog een diseqc 4 in 1 tussen zitten) ik heb het probleem omzeilt om de schotel door de humi te laten aansturen. De 25m mag het probleem niet zijn. De F-connectoren moet goed op de kabel aansluiten (ivm verliezen) Volgens bevindingen van andere forumgebruikers moet het te doen zijn. Als je buiten de "518041-Voedingspanning tbv Rotorsturing Disq.zip" van 23-2-2004, nog iets vindt om het vermogen te boosten, laat het dan weten. Kan ik ook weer gaan testen. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
GreenPolo Geplaatst: 28 december 2004 Geplaatst: 28 december 2004 Ik heb in het verleden eens geexperimenteerd met een monoblock op een draaibare opstelling. Om astra/hotbird en thor/sirius combinatie te krijgen. Werkte id ook niet(altijd) ivm de voedingsspanning. Er was toen nog geen FW met autodraaien. Het werkte af en toe wel en dan weer niet. Enkele lnb erop,lijkt me de makkelijkste oplossing,zolang je toch de 2e aansluiting niet gebruikt. Met een extra voeding heb ik geen ervaring 25 m moet echt geen probleem zijn, zit ik hier ook dik aan. Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Gast Geplaatst: 28 december 2004 Geplaatst: 28 december 2004 Ok, bedankt voor de reacties. Om op de vraag van guykers terug te komen, er is nog een onderwerp voor een extra voeding voor de SG2100A (of andere disecq rotor natuurlijk), kijk hier maar eens: 688501 Uit ervaringen van andere gebruikers begrijp ik dus dat de SG2100A wel goed draait met een normale LNB, alhoewel de stroomafname dan toch nog steeds iets boven de 300mA komt? (200mA draaiende SG2100A volgens spec. + 110mA LNB (schatting))
Gast Geplaatst: 29 december 2004 Geplaatst: 29 december 2004 Het is niet hetzelfde als bij jou, maar de combi humax 5400Z naar maximum 4/1 diseqc switch naar moteck sg 2100A werkt redelijk goed tot nog toe. Ik heb mij echter niet verdiept in de maximaal leverbare en minimaal benodigde stroom, maar gewoon geprobeerd. Je zou ipv het monoblok met twee losse lnb's in een houder, waarvan één via de motor wordt aangestuurd kunnen werken. Oh ja, en ter aanvulling een en ander werkt met een vrij lange te overbruggen afstand (ca 50 kabel)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen