Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb vandaag een probleem. Vanochtend zette ik mijn Pilips 6072 aan met een 80-CM schotel op het dak, en had ik geen ontvangst.

Geen probleem dacht ik, anderen hebben er ook last van.

Maar als ik nu kijk bij (bijvoorbeeld) Nederland1, dan geeft de ontvanger daar aan dat hij ee signaal van zo'n 50-70% heeft. Echter wanneer ik kijk naar de LNB, dan geeft die 0% ontvangst.

De draaibareschotel is gericht op de Astra 1 maar ik heb geen beeld. Ook wanneer ik andere posities pak (Hotbird, Sirius) krijg ik geen beeld en 0% ontvangst op de LNB, maar bij de zenders wel een paar procenten ontvangst.

Wat denken jullie; even geduld hebben, of in paniek raken?

Groeten,

Ronald Gebhardt

Geplaatst:

Sneeuw op de LNB of schotel ?

Vocht in de coax (slecht afgedichte F-connectortjes) ?

Dan heb je de 2 meest voorkomende problemen met dit weer wel gehad. Neem als zender wel even een FTA (Free To Air) zender om te testen. Bijvoorbeeld BVN tv, of een Duitser.

Geen sneeuw, geen vochtprobleem dan de coax even techtstreeks in de LNB prikken. Dus even zonder de motor, ervanuitgaande dat je een Diseqc motor gebruikt.

Controleer ook voor alle zekerheid de aansluiting van de coax op de ontvanger nog even voordat je het dak opgaat met deze gladdigheid buiten. Het kan natuurlijk dat moeders aan het stoffen is geweest en met bruut geweld de ontvanger uit de kast heeft gerukt. Je zal de eerste niet zijn :-)

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Dank je wel Peter voor je snelle reactie.

Probleem is ook al meteen weer opgelost (gebeurt altijd 5 minuten nadat je eerst uren hebt lopen klieren en dan een mailtje hebt gepost).

Sneeuw as het probleem niet, vocht wel. Even drooggemaakt en nu doet ie het weer als een zonnetje.

Groeten,

Ronald

Geplaatst:

er is geen sneeuw en heb de conectoren goed ingapakt en toch heb ik op de ned kanalen geen beeld meer.

Het ontvangst is wel goed.

ik heb wel en aantal andere kanalen.

heeft iemand van jullie het zelfde probleem sinds vanmorgen.

Geplaatst:

Hier ben ik ook helemaal kanaalloos. Alleen de FTA's zijn nog te zien ??? Ik weet het ook niet wat er aan mankeert.

Na een sleutelbos update (alle) weer beeld. Gen idee waarom maar het werkt weer.

Philips/Pace DSR-2221, triax 80cm, twin lnb canaldigitaal

Geplaatst:

wat heb ja precies gedaan dat alles weer werkt.

ik krijg er geen beeld meer uit op de ned zenders.

Geplaatst:

probleem is opgelost.

newcamd veranderd in radegast dan heb je weer beeld.

daarna heb ik een flash uitgevoerd en nu werkt alles weer perfect.

zelfs met newcamd.

wat nu de oorzaak van dit probleem is geweest weet ik niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen