Ga naar inhoud


Vastlopen HUMAX 5400 !


Gast anakin

Aanbevolen berichten

Hallo na een tijdje loopt de humax vast hier <BR>kan dan niet meer zappen alleen rest me dan nog de knop achterop de ontvanger uit en dan weer in te schakelen dan is alles weer klaar<BR>ik heb de nieuwste software erin met patch en in het nederlands misschien is dat het probleem wel ! wie heeft een idee ?<BR>groetjes jelle hoi ! ps ook veel last van <BR>ci initialization van de aston 1.05 !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk is de signaalsterkte te laag.<BR>Humax staat erom bekend dat als het signaalsterkte niet sterk genoeg is dat ie dan vastloopt bij het zappen. ( lager dan 60% )<BR>Om te kijken op hoeveel procent je signaalsterkte staat zie handlijding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat er iets anders aan de hand is.<BR>Eerst even terug naar "basics".<BR>Loopt hij ook vast met de orginele software.<BR>Indien nee, dan dezelfde vraag: doet hij dat met de SECA CAM dan? Is het antwoord nee, dan zou het aan de patch moeten liggen. Maar dan zou het board hier roodgloeiend moeten liggen, wat niet het geval is. Er zijn genoeg "zwakke" signalen ook op Hotbird, zoals BET. Dan zou de Humax daar ook op vastlopen.....? Geloof ik niet.<BR>Ik geloof ook niet dat je Humax een probleem heeft. Hoe zit het met aardlussen in je installatie. Kunnen vaak enorme kruipstromen optreden tussen je antenne mantel en aarde.<BR>Daar wel eens aan gedacht? Draai de stekker maar eens om. Klinkt gek maar je hebt geen idee hoe zo´n digitaal ding over z´n nek kan gaan.<BR>OK, het zou het een goed idee zijn de mantel van je coax verbinding naar je hummer goed te aarden. Dit soort dingen wordt meestal verwaarloost, maar is toch ontzettend belangrijk. Oh ja, kruipstromen zoals boven besproken treden vaak op als je ontvanger en TV op een verschillende phasen in je huis installatie zijn aangesloten. Dat klinkt allemaal ingewikkeld als je daar geen verstand van hebt, maar is toch echt zo..!<P>Groet wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lodewijk,<P>Het beste is de coax aan de kant van de schotel, op het dak of waar hij bij jou staat goed te aarden. Bijna niemand doet dat, maar als er bij jou zulke problemen zijn is dat een goed idee.<BR>Nogmaals, nadat ik jou probleem las dacht ik hieraan. Ik wil je niet een hoop onodig werk bezorgen als het niet nodig is. maar vastlopende Humax5400 wordt niet door de patch veroorzaakt. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een exemplarisch model gekregen hebt dat inderdaad een probleem heeft.<BR>Nog een tip: Als je een voltmeterje hebt of kan lenen, dan meet maar eens de spanning tussen de mantel van je coaxkabel en de behuizing van je hummer. Is dat meer dan ca. 50 volt AC, dan is er waarschijnlijk een z.g. "kruipstroom" probleem, dat door aarding verholpen kan worden.<P>Hopelijk kan je probleem hiermee verholpen worden.<BR>Heb je je Hummer al eens bij een vriend of kennis aangesloten..? Als het probleem daar niet op treedt dan ligt het aan je huisinstallatie.<P>Succes wink.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet nodig. Ik zou als je echt denkt dat je een aardings probleem hebt een goed dikke aarddraad van dik koper (niet van dat dunne draad voor je fietsverlichting) maar min 2,5mm quadr., liever nog dikker, omdat 15 mtr. tamelijk ver is, nemen.<BR>De ene kant aan de LNB (coax-flans) aansluiten en de andere kant bij je thuis in de meterkast aan de binnenkomende aardleiding aansluiten. (groen gele draad)<BR>Dat is natuurlijk een hoop gehannes en daarom zou ik het eerst provisorisch verleggen om te zien of het probleem verholpen is. Als je echt massive kruipstroom problemen hebt, komt het ook vaak voor dat er z.g. brombalken in het beeld lopen. (een horizontale donkere balk of rand die kontinu over hete beeld verschuift). Als je dat hebt, heb je echt een probleem en is alleen door een goede aarding te verhelpen en wordt veroorzaakt doordat veschillende apparaten zoals TV, satontvanger, antenne.versterker, noem mmar op aan verschillende phasen (groepen) aangesloten zijn. Dan treden er kruipstromen door de mantel van de coaxleidingen om de potentiaalverschillen tussen de groepen op te heffen.<BR>Het schiet me net te binnen dat er in de handel ook z.g. potentiaal ontkoppelaars (spanningsfilters) te koop zijn. Een echt goede vakhandelaar heeft zoiets wel en is zeker niet duur. Is te koop voor de TV- antenne en sat-antenne.<BR>De oorzaak van het probleem moet echter in je huisinstallatie gezocht worden.<P>Succes cool.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...