Ga naar inhoud


Humax 5400 & geluid synchronisatie


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,<P>Ik sta op het punt een Humax 5400 te kopen, maar nu heb ik gehoord dat er problemen zijn met de synchronisatie van het geluid (niet synchroon met het beeld). Heeft dit te maken met Dolby digital? Doet dit probleem zich ook voor als je gebruik maakt van de 'gewone' scart aansluiting? Heeft het te maken met het decoderen van zenders? Of doet het probleem zich misschien helemaal niet voor? Wie kan mij hier meer over vertellen. Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al een aantal weken de Humax 5400 staan en tot nu toe nergens last van gehad. Verder heb ik ook geen postings kunnen vinden met het sync probleem op de Humax 5400. Moet ik je wel zeggen dat ik de Scart aansluiting gebruik.<P>Tot nu toe een fantastische decoder met veel mogelijkheden.<P>Hopelijk heb ik je hiermee een beetje geholpen.<P>Groet,<BR>Cruzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan trouwens wel erbij zegge dat een goeie scartkabel ook HEEL VEEL uitmaakt .. had eerst een scartkable van een knaak (11 pinnen aangesloten) Nu naar med*am*rkt gegaan een vivanco scartkabel(ECHT GOUD OP CONNECTOR!!LOL) 21 pins aangesloten dubbel afgeschermt...kostte wel 39.95 maaarr is ut zeker waard . Ik weet niet of dat te maken heb met dat synchro verhaal.. maar hier nergens last van ! geluid beter nu(kan nu ut verscil hore tusse mone stereo hihi...)en 'k nu pas verschil tussen RGB en CVBS video zien da scheelt bergen !! een kabeltje !!!!<BR>trouwens wat is nou de bedoeling van dat CVBS??? RGB hier perfect.<BR>groete.

één ding is zeker, maar ik ben vergeten wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk een synchronisatie probleem. Dat treed soms op. Je merkt het natuurlijk alleen als je een film met origineel geluid (engels) bekijkt EN het treedt niet altijd op. an*l + bv heeft er geen last van. Het treedt soms op bij een kanaal waar het gisteren niet optrad. Na het lezen van postings ben ik erachter gekomen dat het aan de combinatie decoder en ci module ligt. Daar is dus niet aan te doen. Soms helpt het om de de taal even te flippen , dus van eng naar de andere taal en dan terug. Het is trouwens niet een humax probleem, omdat ik hetzelfde probleem ook tegenkwam op de strong 4375 en een galaxis MC zap ci. Het ligt dus zeker niet aan je kabel, hoewel een goede kabel wel een wereld van verschil zal betekenen smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry hoor maar een synchro probleem...neem me niet kwalijk ik ben ut nog nooit tege gekomen. humax;aston104... Ik ben zelfs naar verschillende providers geweest en ken ut niet vinde ook.....is je ontvangst wel sterk genoeg...??? lnb? ik zeg maar wat..<BR>'t zal wel aan mij lege dan,,

één ding is zeker, maar ik ben vergeten wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan de uitzendingen en niet aan de Humax. Frans, Duits, Spaans enz. zal altijd de voorkeur hebben in die landen, Engels is bijzaak vandaar. frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ci module is de decoder module, namelijk de losse pcmcia adapter die je in dedecoder stopt en die je in staat stelt seca, irdeto of viaccess te decoderen, de humax 5400 heeft standaart irdeto ingebouwd, dus daar heb je geen module voor nodig. En zoals vermeld, je komt op een bepaald moment dat probleempje (synchro) wel tegen. Meeste van ons hebben het volgens mij wel meegemaakt. Verder voldoet het apparaat prima trouwens hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor, klopt, af en toe is het geluid asyncroon. Het heeft niets met decoderingen te maken, ik krijg het ook op de duitse fta kanalen.<BR>Maar zoals gezegd, het is alleen af en toe, en als je de receiver ff uitzet en weer aan is het euvel weer voorbij:<P>groetjes<BR>--------------------------------------------<BR>Jonas

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat ze bij prosieben een tijdje terug last hadden van lip-sync !<BR>maar dat is nu opgelost.<BR>Ik gebruik zelf een fibre optic link met mijn humax voor het AC-3 signaal wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...