Ga naar inhoud


Humax en 40 cm offset.....?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo satvrienden,<P>Een kennis van mij heb ik helemaal gek gemaakt van sat-ontvangst.<BR>Ik heb hem een Humax5400 aanbevolen en nu komt het: Hij wil er gelijk 2 van hebben en heeft een probleem met de opstelling van zijn sat-antenne. Moet zo klein mogelijk zijn. Dus heb ik ergens een 40 cm exemplaar gevonden. Daar moet dan ook nog een twin LNB in...! Ik vind 40 cm een beetje klein.<BR>Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een 40 cm schotelje met twin LNC evt aangesloten aan twee ontvangers.<BR>Gaat dit of is het echt te klein voor Astra..?<BR>Iemand met een "ervaringsbericht"..?<P>Groet wink.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je te vrede bent met Astra, Hotbird en Telecom zal dit wel lukken tot dat .... het hard gaat regenen. Ik gebruik zelf voor testjes een schoteltje van die afmetingen en bij hevige regenval heb ik voor heel wat kanalen een mooi helder ... zwart beeld laugh.gif" border="0 . Niet voor alle. Ter info ik heb de testjes gedaan in het centrum en het zuid-westen van België.

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een schoteltje van .... (Nederlands merk met een duits klinkende naam, maar ik ben de naam kwijt) en een sharp LNB is het enigzins te doen.<BR>Eigenlijk is 60CM voor digitaal toch wel aan te raden. Bij de 40CM schotel heb je te weinig signaal bij regen e.d. om een fatsoenlijk signaal over te houden.<BR>Een leuk alternatief is de 50CM van VisioSat. Die is van kunststof en heeft een erg hoog rendament.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info. Dan overtuig ik hem wel dat het 60 cm worden moet.<BR>Ik woon gelukkig in een locatie waar dat geen rol speelt. Voor mij geldt dus: hoe groter hoe beter.<P>Groet wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...