Ga naar inhoud


Humax 5400 signal strength


Gast

Aanbevolen berichten

Na het opnieuw aansluiten van mijn schotel heb ik problemen met het uitrichten. De signaalmeter van de humax (signal strength) geeft altijd signaal van rond de 50% ook al richt ik hem op de muur van de buurvrouw...<BR>iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Marcel.<P>Dat is niet helemaal goed. Je signal strength meter is niet een geijkte meter maar geeft een absolute waarde aan. Als je al 50% Signal strength hebt zonder op een satelliet uitgericht te zij is de versterking van je LNC aan de (te) hoge kant.<BR>Een ideale LNC moet een versterking hebben van niet meer dan ca 60 dB. Ook moet de versterking bij toenemende frequentie oplopen om kabelverliezen die bij toenemende freq. optreden te kompenseren.<BR>Je zult waarschijnlijk zien dat die 50% signal strength minder is bij een lage frequentie en hoger is bij een hogere freq.<BR>Ik vermoed dat je een slechte LNC hebt, of een erg korte kabel, of gebruik je misschien een inline versterker bij een zeer lange kabel...? Het kan ook zijn dat je LNC oscilleert. Als dat het geval is heb je in geval van analoge ontvangst allerlei zwarte beelden op veschillende frequenties.<BR>Verder wil het niet zeggen dat je niets ontvangt, maar het lijkt me zeker niet goed.<BR>Het kan natuurlijk ook zijn dat je Hummer een defekt heeft.<BR>Wat heb je voor een signal strength als je de coax kabel helemaal niet op de ontvanger aansluit..?<P>Groet wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signal strength gaat inderdaad wel naar nul op het moment dat ik de kabel eraf haal.<BR>Ik ga vanavond mogelijk testen met een andere LNB en humax om te zien of ik daar wat wijzer van wordt.<P>Thanks voor de reply.<P>Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Case closed...<BR>welliswaar geeft de signaalmeter altijd signal strength maar nu ook quality....<BR>de rotor handleiding blijkt voor geen meter te kloppen. De motor op 55 graden en de triax op 26 en het spul werkt als een trein op meerdere satellieten.<P>Thanks voor jullie reply.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...