Ga naar inhoud


Problemen met dubbele LNB...


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren mijn nieuwe schotel opgehangen. Helaas krijg ik het niet goed aan de praat. Heb een 80 cm schotel met één dubbele LNB (dus geen twee losse) voor Hotbird en Astra. Mijn probleem is nu echter dat ik beide sat's op steeds op dezelfde LNB ontvang, dus of beiden op de linker of beiden op de rechter. Wat doe ik verkeerd? Ik heb een Humax 5400 en zoals gezegd een dubbele LNB (diseqc 2.0). Die zou toch gewoon moeten omschakelen als ik een zender op een andere sat kies! Op dit moment ontvang ik Hotbird goed (Signaal: 75%, kwaliteit: 75%) en Astra iets minder (63%, 55%), maar beiden op één LNB. Door Astra op die andere LNB te krijgen, zou ik hem toch beter moeten ontvangen (waarom heb ik anders een dubbele LNB nodig?!). WIe kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yo,<P>Met een dubbele lnb (met ingebouwde diseqc)moet je ervoor zorgen dat er 1 kop is afgesteld voor hotbird en de andere voor Astra. Om te switchen moet je in uw decodersettings uw diseqc op A zetten voor Hotbird en diseqc op B zetten voor Astra (of omgekeerd als je geen beeld hebt), dmv van een toneburst of 22khz signaal zal deze dan switchen.<BR>Ik weet niet van buiten hoe het bij mij is ingesteld want ik zit niet thuis smile.gif" border="0<P>Voila, groetjes<P>Pinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik dus al ingesteld (leek me namelijk logisch). Schotelinstelling 1: Astra, Disqec A, 22Khz Aan. Schotelinstelling 2: Hotbird, Diseqc B, 22khz uit.<BR>Ik heb al gigantisch liggen veranderen met de instellingen, maar hij blijft steeds maar op de zelfde LNB.<BR>Ik zie dat je het trouwens ook over Toneburst hebt. Dat kun je kiezen ipv de diseqc (a,b,c,d) instelling. Welke moet ik dan gebruiken, diseqc A & B of Toneburst A & B?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou eens kunnen proberen de 22khz schakeling uit te zetten bij astra werk hier ook met soortgelijke en bij mij staan alle twee 22 khz schakelingen uit laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je 22Kc moet aanstaan anders ontvang je niet alle frequenties van de satellieten.<BR>Toneburst A en B op resp. Astra en Hotbird.<BR>LNB aansluiten en op Astra richten (als je achter je schotel staat de rechtse!)<BR>Inlezen in hummiememory.<BR>kop losmaken en andere aansluiten en het zelfde doen.<P>Hummie kent Diseqc 2.0 niet misschien heeft het er iets mee te maken???<P>aan je verhaal lijkt het erop dat je ontvanger gewoon niet omschakelt.LNB defect???<P>Suc6<P>Maantje<p>[ 13-06-2001: Message edited by: maantje ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toneburst A en B op resp. Astra en Hotbird: Als ik jou dus goed begrijp moet ik geen gebruik maken van Diseqc A & B, maar van de toneburst instellingen?<P>Als je achter de schotel staat de rechtse: Ik neem aan dat de LNB die je voor hotbird wilt gebruiken, in het midden hoort te zitten. De Astra LNB komt dan dus rechts daarvan (Van achter de schotel gezien). Klopt dat?<P>Hummie kent Diseqc 2.0 niet: Daar was ik dus ook al bang voor. Wie weet hier meer over? De winkel waar ik mijn LNB gekocht heb, gaf me echter meteen deze LNB toen ik zei dat ik een Hummie had.<P>Inlezen in hummiememory: Wat bedoel je met inlezen? Die instellingen staan er toch al in of niet (Heb ik geupload via laptop). <P>Kop losmaken en andere aansluiten en het zelfde doen: Ik heb maar een aansluiting (switch zit in LNB, toch?)<P>Sorry dat ik weer zoveel ‘tegenvragen’ heb, maar ik ben gewwon nog niet echt op de hoogte van dit spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein tegenvraagje dan smile.gif" border="0<P>Welke lnb heb je eigenlijk ? Is er wel een diseqc switch geintegreerd ?<BR>En ja, bij mij staat die 22khz NIET aan<P>Pinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het merk weet ik nu even niet (zit op mijn werk). Achterop staat in ieder geval diseqc 2.0. En als die diseqc switch niet is ingebouwd, hoe zou die dan moeten schakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel met een externe diseqc switch he ... van SPAUN bijvoorbeeld ...<BR>Maar ja als die diseqc aanwijzing op uwe lnb staat is het in orde ...<BR>Zal u straks mijn config wel doorgeven ... Ik denk niet dat uw lnb's of switch defect zijn, het is gewoon een kwestie van configuratie en eenmaal je het gevonden hebt is't makkelijk. Ik heb met mijne decoder ook lang gezocht, daarna nog even lang gezocht om een x-sat te configgen... <P>Komt in orde ...<P>Pinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

yo,<P>dat klopt, bij mij staan de 22khz ook beiden uit meen ik mij te herinneren ...<BR>Indien ik mij niet mis, is Hotbird bij mij wel op diseqc A !!! Probeer eens ?<P><BR>Pinneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ze beiden uitstaan, hoe schakelt hij dan? <BR>IK vraag me trouwens ook af op basis waarvan hij weet, welke LNB nodig heeft. Ziet hij dat aan de zender instellingen en vergelijkt hij dat met de schotelinstellingen die ik heb ingegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pinhead (coole films hellraiser maar dat terzijde)<P>Ik heb zelf geen dual LNB maar 2 losse met losse switch (1.2 dus)<BR>Die 2.x serie heeft te maken met het communiceren heen en terug, versie 1.x werkt maar 1 kant op.<P>@dynamic<BR>Je zegt dat de lijst al in je hummie zit (ehh ja das waar) maar misschien moet je ze opnieuw inlezen en ik begrijp dat die hummieeditor problemen zou geven dus doe ik het gewoon handmatig (dit bedoelde ik dus met "inlezen in hummiememory" Tsja werk ook op mijn werk met computers dus gebruik ik misschien wat gauw technische termen.<P>Als die winkel waar je LNB hebt gekocht gelijk dat type geeft zou het o.k. moeten zijn maar zoals ik al zei vertrouw ik het niet vanwege dat versie 2.x verhaal.<BR>Nou ja vriend pinhead zou je wat info sturen dus zal het wel goed komen nietwaar?<P>Nou ja suc6 in elk geval want dat je een Hummie hebt kan je al niet meer stuk.<BR>(zelf ook een en ik wil niets anders!!)<P>Greetz guys<P>Maantje<P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem met een dubbele LNB gehad. Uit pure frustratie teruggebracht en omgewisseld voor 2 LNB's met extrene switch. Het probleem was tot mijn verbazing toen nog niet opgelost. Hoogstwaarschijnlijk was er dus toch niets mis met de dubbele LNB.<P>Wat was dan wel het probleem?<BR>Door het vele knoeien in het begin waren de kanalen van astra en hotbird in de Humax ingelezen. Alleen was de informatie die de Humax nodig heeft voor het switchen tussen de LNB's volledig fout. Gewoon alle kanalen van de Humax wissen en VOLLEDIG opnieuw inlezen! (nadien natuurlijk niet meer met de instellingen van de diseqc op je Humax spelen hé)<P>Om je gerust te stellen: bij mij staat de 22kHz UIT. Zet gewoon even ASTRA op diseqcA en Hotbird op diseqcB dan kan je de meeste instellingen voor Humax zo van het internet in je Humax inlezen.<P>Sukses!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mogelijke fout kan zijn is de bijgeleverde diseqc switch. Moet deze toneburst zijn ja dan neen, dat hangt af van welke tuner u gebruikt. Lees daarom aandachtig de handleiding. Als de coaxkabel langer dan 15 meter is, en je hebt vb. een gewone switch i.p.v. een toneburst (deze vergissing gebeurd veel, ook door winkeliers) dan kan je het gewoon vergeten. De switch zal niet schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...