Ga naar inhoud


Problemen met dubbele LNB...


Gast

Aanbevolen berichten

@pinniemans<P>ehh pinnie ff offtopic:<P>Bedoel je de film of house??<P>Ben geen houseganger maarre:<BR>"the doctor is in.....I recommended to.....(cool!!)<P>@John Scatman...ohhhh satman dus:<BR>Dus toneburst only als je zoals ik 30meter kabel hebt?<BR>Hmmm, waarschijnlijk geluk gehad toen ik dat ding in mijn handen kreeg ,maar ik was begonnen met een Flupsdoos en die kende alleen dat toneburst verhaal dus kom ik blijkbaar goed weg!<P>Greetz<P> wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Dynamic2000<P>En ... werkt het nu ?<P>@maantje<BR>The movie of course !<P> wink.gif" border="0 <P>Bon, we zullen het verder hierbij laten want dit heeft niets te maken met het humax probleem zeker ? smile.gif" border="0<P><BR>Pinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets,<P>bij het inlezen van gedownloade kanaalsettings worden er ook settings van de humax (van de ontwerper van de kanaalsettings) in uw decoder gepompt ! Dus moet je ZEKER nachecken of deze wel correct zijn met uw configuratie! De meeste van die personen hebben een draaibare schotel !!!<P>Dus:<BR>1) lijst kanaalsettings inbrengen<BR>2) lnb settings configgen (1 lnb diseqc A en de andere lnb diseqc B of andersom)22khz staat bij mij uit.<BR>3) verifieer welke kop overeenkomt met wat (zet er uw hand voor als je beeld hebt dan weet je welk actief is ...). Ik heb een digistar lnb, als ik voor mijn schotel sta is hotbird linkse LNB en astra rechts!<BR>Met een MTI monoblok is de connectie in het midden op de stok van de schotel en was bij mijn broer ASTRA links en HOTBIRD rechts !!!<BR>(op digistar is de middenstok van mijn schotel op de linkse lnb, dus de andere lnb komt dus rechts ervan) <P>3)Schotel afstellen op HOTBIRD eerst! (bij mij)<P>4)Schotel draaien tot je ook astra ontvangt en dan een compromis maken van signaal voor beiden : )<P>5)Voilà<P>Cya<P>Pinnie<P>@maantje<BR>Binnenkort ... Hellraiser inferno : )<BR>te cool gewoon !<p>[ 14-06-2001: Message edited by: pinhead ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt!!! Probleem was inderdaad de ingelezen zender-file. Helaas stond daar niet alles goed in. Nieuwe file ingeladen en alles werkte perfect. We hoefden zelfs niets meer te draaien of te kantelen.<P>Bij deze even een bedankje aan iedereen die adviezen heeft gegeven! Het was leerzaam. Op naar het volgende probleem/uitdaging!!! Doei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu echt.....<BR>Sat instelling 1: <BR>Sat: Astra1<BR>Freq.: universal<BR>22khz: uit<BR>12V: uit<BR>Diseqc: B<BR>Motor: uit<P>Sat instelling 2: <BR>Sat: Hotbird<BR>Freq.: universal<BR>22khz: uit<BR>12V: uit<BR>Diseqc: A<BR>Motor: uit<P>Stelt achteraf niet zoveel voor. We hebben ons alleen verkeken op de zender instellingen. Dom foutje dus eigenlijk. Heb het zelfde setje zaterdag ook bij mijn zwager geinstalleerd en waren op een half uurtje klaar!<P>En nogmaals iedereen bedankt voor de reacties!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...