Gast Geplaatst: 2 januari 2005 Geplaatst: 2 januari 2005 Ik wil een arrox tiger-x gaan kopen met een draaibare schotel. In de specificties van de arrox wordt een "high power output" motor aansturing genoemd. Wat voor type moter kan daarop aangesloten worden? Is dat disecq 1.2 of 2.3 of een ander type?
Albert_H Geplaatst: 2 januari 2005 Geplaatst: 2 januari 2005 Hallo Nico1. High power zegt zelf niets. Ze specificeren de 12/18 V op de coax op max 0,6 A en dat is ruim voldoende om de DiSEqC motoren aan te sturen. Vlak erboven staat dat DiSEqC 1.0, 1.2 en Usals ondersteund wordt dus voor de DiSEqC motoren is alles wel aan boord. Als je een grote schotel wilt en met een polarmount en een actuator wilt gaan draaien, dan zul je er een Vbox tussen moeten zetten. De rest van de specs kan ik niet beoordelen, omdat ik geen ervaring heb met stand alone ontvangers. Misschien dat er een ervaringsdeskundige zich meld, maar ik denk dat er nog wel adviezen zullen komen om voor een van de "bekende" merken te gaan. Als het je bedoeling is om ermee te gaan hobbyen, kijk dan eerst goed wat voor software er in gaat en wat voor support daarvoor bestaat. Vooral met een draaibaar systeem komt gauw de wens om meer mogelijkheden te hebben en dan is software support heel belangrijk. Succes met je keuze. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 2 januari 2005 Geplaatst: 2 januari 2005 Als je op save wilt gaan kies dan een motor die Usals ondersteund. De meeste motoren hebben dit wel, maar bij sommige handelaren ligt nog een oud type die dit niet ondersteund. In het begin waren er software versies voor de Tiger, die geen Diseqc ondersteunden. Probeer anders de ontvanger in de winkel samen met de motor die je koopt, dan weet je het zeker. WaferJo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen