Ga naar inhoud


Welke instellingen voor monoblock


Gast Ralpy

Aanbevolen berichten

Hoe moeten de instellingen staan om een monoblock goed werkend te krijgen?

 

Volgens mij moet het "2 satellieten disicq A/B" zijn. Maar hij schakelt dan helemaal niet om naar de "andere lnb". Hij blijft via dezelfde signaal ontvangen, want wanneer ik mijn hand voor de ene houd valt het beeld weg. Ik krijg het dus ook niet voor elkaar ze beide tegelijk te ontvangen. Wanneer ik bijvoorbeeld naar hotbird overschakel moet ik de schotel een paar graden draaien.

 

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, maar het valt tegen na 2 zware feestdagen :P )

 

Ik heb een dreambox 5620 met een PLI image.

 

En dit is de info die ik over het monoblock heb

HQ Universele 40 mm. monoblock LNB met een ruisgetal van 0.6dB en Diseqc versie V2.0. Voor de ontvangst voor Astra 1 en Hotbird.

Commando: Diseqc V2.0

Feedhorn: 40 mm

Ingangsfrequentie: 10.7 - 12.75 Ghz

Ruisgetal: 0,6 dB

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb het geprobeerd, maar de diseqc instellingen veranderen helemaal niet wanneer ik die joske settings erin laad. Ze blijven gewoon op de oude configuratie staan.

 

Moet het diseqc A/A A/B of toneburst of wat zijn? Daar ben ik eigenlijk het benieuwdste naar.

 

Zou dat monoblock kapot zijn? Hij is splinternieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik geprobeerd en ook andersom. Met Astra dan op A. hij schakelt helemaal niet om naar de andere kop.

 

Kan ik er nu vanuit gaan dat dat monoblock kapot is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nog wat bezig geweest. Ben er nu achter dat wanneer ik hem op toneburst zet de hotbird perfect werkt en ik bij de astra alleen de verticaal gepolariseerde zenders kan kijken.

 

Iemand vaker dit probleem gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk ook dat je niet goed uitgericht staat.

Gr:Toon


ja, dat heb ik ook lang gedacht. Ik heb er echt veel aan zitten draaien. Ook in de hoogte, maar scheelt allemaal niets. Zelfs het monoblock geprobeerd iets schuin te zetten.

Klopt het wel dat dat monoblock op toneburst moet staan om over te kunnen schakelen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hoeveel signaal (SGN) heb je op Hotbird ? en hoe groot is je schotel ?



merDe


ik heb een 88 cm traix schotel.

Hotbird heb ik zo rond de 86% en astra verticaal ook rond de 80%. Maar horizontaal helemaal niets.

Zou het kunnen dat ik hem op toneburst moet hebben staan? of moet dit toch echt diseqc zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ralphy,

 

Ik ga zo beetje denken dat je LNB defect is. Je hebt de astra alleen maar vertikale zenders ? Draai deze LNB maar eens een kwart slag. Als je dan alleen maar horizontale zenders hebt, dan is vermoedelijk je lnb kapot.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat draaien gaat niet zo makkelijk. Want hij zit vast op de hotbird kop, dus dan moet ik hem ff omschoeven en anders richten. Zal morgen misschien nog wel eens kijken.

 

En anders ruil ik hem gewoon om. Dan kan ik dat tenminste uitsluiten. (al heb ik een gruwelijke hekel aan mensen die om garantie beginnen te klagen terwijl de fout bij hunzelf zit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...