Ga naar inhoud


Duoblok LNB


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo satters!<P>Ik ben van plan om een dubbele LNB an te schaffen met 1 uitgang. Zelf heb ik een Humax IRCI 5400. Ik heb me laten vertellen dat deze zelf kan switchen tussen de beide<BR>LNB's. Klopt dit? Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken bij de aanschaf, of is er iemand met suggesties/advies (ook qua merk e.d.)<P>Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is een goed idee.<BR>Heeft één nadeel: het is geschikt voor één deelnemer. D.w.z dat je niet meerdere ontvangers kan aansluiten die onafhankelijk van elkaar werken. Wil je maximaal 2 ontvangers aansluiten voor Astra en Hotbird heb je 2 "twin LNC´s" nodig. Wil je meer dan 2 deelnemers aansluiten heb je 2 quatro LNC´s nodig. Dit maakt het geheel weer duur.<P>De Hummer kan perfekt tussen beide LNC´s schakelen (Disecq). Ik zou nog even navragen hoeveel stroon dit duoblock verbruikt. De Humax levert ca. 300-350 mA voor de LNC´s. Is een beetje aan de krappe kant.<P>Groet wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,<P>Kijk ook een beetje naar de kwaliteit van de LNB hoe minder "ruis" (db) hoe beter he (alhoewel er hier niet zo veel "normen" in zijn ... ikzelf heb ervaring met MTI monoblok en Digistar monoblok ... Werken beiden goed ...<P>Cya<P>Pinneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pinhead, wat dat ruisgetal betreft, daar heb je zeker gelijk in, alhoewel in de praktijk het niet allemaal zo gek veel uitmaakt. Veel fabrikanten geven fantastische waarden aan om maar beter te zijn dan de anderen.<BR>Je begrijpt wel wat ik bedoel.<BR>Mijn eerste LNC die ik 11 jaar geleden kocht had een ruisgetal van 1,2dB. (heeft destijds ca DM 600,- gekost, haha..) Nu zit er een in met een ruisgetal van 0,6 dB (zelfs met een test-protocol) en ik merk maar wenig verschil.<BR>Hieruit blijkt volgens mij dat papier geduldig is.....! wink.gif" border="0shocked.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@svetik<P>Dat klopt als een bus ... het is ook daarom dat ik geschreven heb : alhoewel er hier niet zo veel "normen" in zijn ...<BR>De fabrikanten schrijven dus uiteindelijk wat ze willen he ... een gemiddelde waarde van 0.7 lijkt mij correct ... niet ? (enfin ja, we zouden het bijna zelf moeten uitmeten he smile.gif" border="0 )<P><BR>Cya<P>Pinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...