Ga naar inhoud


ftp werkt niet met edimax router


Gast

Aanbevolen berichten

heb een probleem heb een edimax router die werkt perfeckt heb telenet nu wil ik een site uplouden met een ftp programma en dan doet die het niet als ik de router uit zet en op modem hang doet het programma het wel wie weet welke poort ik moet forwarden

dank bij voorbaat

 

 

*** onderwerp aangepast. kies aub in het vervolg zelf een duidelijk onderwerp

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
heb een probleem heb een edimax router die werkt perfeckt heb telenet nu wil ik een site uplouden met een ftp programma en dan doet die het niet als ik de router uit zet en op modem hang doet het programma het wel wie weet welke poort ik moet forwarden
dank bij voorbaat


Dat heeft niets met jouw router te maken.
Uitgaande verbindingen hoef je niet te portforwarden in je NAT tabel, alleen inkomende verbindingen naar een server....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
heb een probleem heb een edimax router die werkt perfeckt heb telenet nu wil ik een site uplouden met een ftp programma en dan doet die het niet als ik de router uit zet en op modem hang doet het programma het wel wie weet welke poort ik moet forwarden
dank bij voorbaat


*** onderwerp aangepast. kies aub in het vervolg zelf een duidelijk onderwerp

Nieuwste firmware update wil ook nog wel eens helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ftp gaat niet alleen maar over poort 21, het ligt toch wel iets gecompliceerder.

Passieve ftp zou altijd moeten werken zonder firewall etc omdat de client altijd de verbindingen start.

 

Actieve ftp opent altijd eerst een luisterende random poort boven de 1024(command port)

Een poort hoger wordt dan weer data ontvangen(data port)

Deze laatste poorten zul je moeten "publiceren"(virtuele poorten of hoe ze het ook mogen noemen) met je router als je actieve ftp wilt ondersteunen.

Omdat de poorten random zijn vormt dit echter een probleem. Je zult dan alle poorten moeten publiceren boven de 1024. Daarom kun je beter passieve ftp inschakelen.

Welke software gebruik je nu voor ftp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...