Ga naar inhoud


auto beeldformaat Samsung Twin receiver?


satdr

Aanbevolen berichten

Ben de Humax gewend, die kan je op auto zetten, dan springt mijn sony breedbeeld auto op 16/9 bij 16/9 uitzending. In de Samsung kan ik 4/3 of 16/9 kiezen.

Dat vind ik onhandig, moet ik steeds op de sony het formaat kiezen... Of zie ik iets over het hoofd?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij schakelt niet automatisch om naar 16:9 of 4:3

Dit geldt ook voor de single tuner.

 

Ik heb mijn tuner ingesteld op 16:9 en TV beeldformaat op Gemengd.

Hij drukt het beeld dan in elkaar waardoor je de TV kan instellen op bv volbeeld (in mijn geval).

Het beeld is dan bijna helemaal gevuld in de breedte.

Boven en onder mis je een heel klein beetje. Het is zo weinig dat de ondertiteling te lezen blijft.

Bij en 16:9 uitzending is het beeld zoals het hoort te zijn.

Groeten,

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan WEL kiezen voor een correcte instelling bij de Samsung-tuner.

In tegenstelling tot wat Gerrit zegt.

 

Je moet de Samsung instellen op een 16:9-beeldformaat.

Dan kan je kiezen uit diverse opties, zoals Vol Beeld, en Letterbox.

 

Als je bij de Samsung kiest voor Letterbox, krijg je een correcte weergave van de uitzendingen op je breedbeeld-tv: 4:3 is netjes 4:3 (met zwarte balken links en rechts), en 16:9 is keurig 16:9 (volbeeld dus).

 

Alleen.... De Samsung werkt iets ander dan de meeste tuners. De Samsung schakelt de TV permanent om naar 16:9 mode, en plakt zelf de zwarte balken in beeld (bij 4:3-uitzendingen dus).

 

Keurig netjes, zoals het hoort. Het enige verschil is dus dat je TV niet meer schakelt, die staat continu op 16:9.

 

Wil je nu alle uitzendingen volbeeld bekijken, dan kun je de instelling op "Volledig" zetten in je Samsung-tuner.

 

Groeten

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bink,

 

Ik zal je niet tegenspreken. Je hebt helemaal gelijk.

Ik heb alleen aangegeven zoals ik de ontvanger en TV heb ingesteld als een mogelijkheid.

Het prettige hiervan is dat ik altijd breedbeeld TV heb.

Bij een normale uitzending heb ik aan beide zijden een zwarte streep van hooguit 2 cm. Boven en onder mis ik een heel klein stukje van het beeld. Dit valt niet op omdat de ondertiteling en zelfs het logo leesbaar blijft. De beeldverhouding ziet er normaal uit. Bij een uitzending in 16:9 is het beeld geheel gevuld.

Omdat de antenne op de toren van KPN niet tegen de wind kan moest ik via de satelliet kijken. Toen had ik toch wel een klein beeldje met twee brede zwarte banden aan de zijkant waar ik niet meer aan gewend was.

 

Ik vind zelf de instelling zoals ik eerder schreef een prettige instelling.

 

Ook nu valt steeds het beeld steeds weg op twee ontvangers terwijl het niet echt hard meer waait.

Groeten,

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt allebei voor de tip, werkt perfect!!!

 

Nog iets: hoe kun je een zender verplaatsen in de zenderlijst? Heb nu 3 regiotv en wil ze achter elkaar...

 

Heb het idee dat het beeld niet helemaal scherp is vergeleken met Humax5400, kan dat?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een favorietenlijst maakt, kan je de volgorde aanpassen aan je eigen wensen. In de complete zaplijst kan je geen volgorde wijzigen.

Ook kan je elke regiozender zijn eigen naam geven. Dit doe je in de complete zaplijst. Daarna maak je een favorieten lijst.

Mijn oudste zoon zit in een flat op 13 hoog.

Hij heeft op zijn binnenantenne AT5, TVNH, TV Utrecht, TV Rijnmond en TV West. Alles in een favorietenlijst op eigen volgorde.

Groeten,

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb het idee dat het beeld niet helemaal scherp is vergeleken met Humax5400, kan dat?


Dat klopt wel. Digitenne (en dus: KPN-TV) zendt met veeeeeeel minder bandbreedte uit dan wat CanalDigitaal doet op satelliet. En dat gaat ten koste van de scherpte.
Maar, je zal moeten zien dat Nederland 1,2,3 wel redelijk goed zijn op Digitenne...
Die krijgen nog een redelijke bandbreedte toebedeeld door Digitenne, en zien er dus best netjes uit.

toch??

Bink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Bink.

Is het echt veel minder of valt het wel mee. Ik twijfel momenteel, want ga verhuizen en wil graag drie aansluitingen. Maar dat wordt wat lastig met maar 1 Topfieldje.. Zijn er ergens ook detail-screenshots te zien van een hybride-gebruiker) dat je weet, zodat de verschillen van b.v. de ondertiteling te vergelijken is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Screenshots heb ik niet, alhoewel ik zowel Satelliet, Kabel en KPN-TV heb.

 

Maar geloof me maar: het is ech een WERELD van verschil.

 

Ned1,2,3 zijn heel redelijk, de VRT ook (want die zit niet op satelliet), en die 5 kanalen worden ook netjes in Anamorf-breedbeeld uitgezonden door Digitenne.

Nogmaals: KEURIGE kwaliteit. Maar: minder dan satelliet.

 

Maar dan komen de commerciele zenders, die Digitenne ook gewoon van de Astra afplukt. Dramaaaatisch onscherp. Echt: je denkt: mijn bril is kapot.

 

Daarna nog de "thema-zenders" (discovery enzo), nou daar wil ik geeneens woorden aan vuil maken: VERSCHRIKKELIJK. De blokken spatten van je scherm af.

 

Dus: NIET doen, gewoon voor de huiskamer satelliet nemen, en voor de 2 slaapkamers (Waar toch een kleinere tv staat, vermoed ik) 2 of 3 KPN-tunertjes.

 

Net als ik..

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je snelle antwoord Bink!

Was even van plan om i.p.v. die KPN S*msun*ng twin tuner een serieuezere met HD te kopen, maar dat moesten we maar niet doen en gewoon de Wok op etage 3 op tegelvoet plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bink ja natuurlijk met satelliet het beste beeld maar tv of tv.

Ik heb 2 maanden geleden een panasonic 100hz gekocht maar het beeld was niet om aan te zien de tv was te goed(mensen met een schaduw,en met voetbal een grote waas op het veld).

Ik heb hem geruild voor een Loewe Avantos 82cm deze is ook 100herz maar heeft minder ruis verminderaars dat schijnt het te zijn.

Bij de Kpn heb ik echt een redelijk goed beeld ook met de mindere zenders. ned 1 2 en 3 zijn gewoon goed en de Belgen.

Ik denk met een LCD tv moet je zeker Satelliet hebben.

Met breedbeeld is KPN ook goed.

groet John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje off topic maar toch: Denk dat als je snel kunt schakelen tussen satelliet en DVB-T je beter inzicht krijgt in de verschillen. Alles gaat wennen na een tijdje, tot je weer eens direct kunt vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...