Ga naar inhoud


Lopende ""Balken""" door het beeld !!


Gast anakin

Aanbevolen berichten

Hallo zo af en toe loopt er een soort en met<BR>balk door het beeld van links naar rechts en dan aan de onderkant ook weer ! Ik las hier en daar over kruipstromen maar heb de gehele installatie nu geaard via een originele aardelectrode van 9 meter die geheel in de grond zit dus aarde genoeg lijkt me ! verder las ik nog dat de AV niet ontkoppeld is vanaf de tuner naar de tv,ik gebruik een scart kabel daarvoor.Verder heb ik vanmiddag de 80 cm schotel opgehangen i p v de 60 die er eerst zat ik dacht misschien heeft dat ook wel invloed maar helaas de zogenaamde "balken" blijven door het beeld lopen niet continue maar zo af en toe zie je dat ! is mijn vraag ?<BR>waar komt dit door en heeft iemand nog tips om dit weg te krijgen ?? met vriendelijke groeten van jelle hoi !<p>[ 21-06-2001: Bericht aangepast door: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ anakin,<P>Dit komt mij tevens bekend voor. Heb dit probleem sinds de upgrade naar de nieuwe +cam soft van planet hemp. Heb nu de gewone patch terug geplaatst en voorlopig blijft het probleem uit. Had vooral last van horizontale balken die over het beeld liepen die groen tot roze kleurden. Had dit vooral na het aanzetten van de hummer en nadien op onregelmatige tijdtippen. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben ondervonden.<P>Stefke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst ook onrustig beeld (ik weet niet of dit hetzelfde probleem is), en dat heb ik opgelost door naast de scart ook het antennesignaal naar de tv door te lussen. Vervolgens afstemmen op dit signaal, en dan naar scart overschakelen. Het tunergedeelte van de tv ontvangt dan hetzelfde signaal als er via de scart binnenkomt. Ik moet er wel bijvermelden dat ik een op een 12 jaar oude bak zit te kijken, met de nieuwe tv's zal dit probleem niet optreden.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sathummers,<P>Als de balk van links naar rechts loopt, is het zeker geen kruipstroom probleem en heeft met wel of niet goed aarden niets te maken.<BR>Als de balk van onder naar boven loopt, dus horizontaal, is er sprake van een brombalk die door kruipstromen veroorzaakt wordt.<BR>Dit probleem moet toch te lokalizeren zijn.<P>Stap 1: Hummer alleen via de antenne aansluiten en op kanaal 36 of zo afstemmen.<BR>Als de balk nu weg is, is er met grote zekerheid een brom probleem. De antenne aansluiting ontkoppeld meestal de aarde.<P>Als de TV en Hummer op hetzelfde stopkontakt (groep) zijn aangesloten, dan komt het bromprobleem door een potentiaalverschil tussen de kabel (antenne) en de aarde van de huisinstallatie. Hiervoor is een klein en goedkoop ontkoppelaartje te koop bij iedere goeie antenne-boer. Doe je in de antenne of kabel aansluiting vlak achter de TV.<P>Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal alles gelezen en dat komt dus wel vaker ja ik heb er toen al vrij snel <BR>de nieuwe allcam software ingezet dus eigenlijks weet ik dat niet meer hoe dat was met de originele software die erin zat toen !<BR>maar ik ben nu weer een stuk wijzer geworden en ga met deze dingen aan de gang !<BR>bedankt allemaal ! groetjes jelle ! oh ja nog wat de lnb is vervangen en dit heeft niks uitgemaakt ! hallo even een aanvulling<BR>ik ben er achter gekomen dat die "balk" tekst bevat !! zo te zien zit er een zender doorheen ik kon een stukje nederlandse tekst over het beeld zien scrollen,zie dan ligt het em waarschijnlijk aan de uitrichting van de schotel of de lnb pikt horizontaal bijvoorbeeld iets van het vertical signaal of andersom , dus ben al weer wat verder<BR>zal nog maar eens een andere lnb proberen <BR>schotel uitrichten signaal staat op 100 procent en de kwaliteit staat op 79 procent iets wat prima is dacht ik ! groetjes jelle !<P>[ 22-06-2001: Bericht aangepast door: anakin ]<p>[ 22-06-2001: Bericht aangepast door: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Toxic:<BR><STRONG>Ik had eerst ook onrustig beeld (ik weet niet of dit hetzelfde probleem is), en dat heb ik opgelost door naast de scart ook het antennesignaal naar de tv door te lussen. Vervolgens afstemmen op dit signaal, en dan naar scart overschakelen. Het tunergedeelte van de tv ontvangt dan hetzelfde signaal als er via de scart binnenkomt. Ik moet er wel bijvermelden dat ik een op een 12 jaar oude bak zit te kijken, met de nieuwe tv's zal dit probleem niet optreden.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Dit probleem is het wel zeker, ook op de nieuwere tv's. Zelf heb ik een nieuwe Sony en hierop is het aardse signaal wat via de spriet binnenkomt ook als 'storende lijnen' in het beeld via de scart te zien. Ook ik heb het op de zelfde manier opgelost als Toxid.<P>Gr,<BR>René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo nou ik heb nu de antenne kabel vanaf<BR>de kabeltelevisie niet meer in de tv nu <BR>even zien of dat helpt ! allemaal bedankt voor de tips ik ga dit nu een tijdje in de gaten houden of het inderdaad een doorstraling is van de kabel televisie !<BR>groetjes jelle ! oh ja nog wat ik ga op zoek naar een goeie scart kabel !<p>[ 23-06-2001: Bericht aangepast door: anakin ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anakin,<P>Die "zender" die je als storing ziet komt waarschijnlijk op één of andere manier via je videorecorder of TV scart terug naar je Hummer. Koop maar een goeie SCART kabel. Alle pinnen aangesloten en de video/audio pinnen moeten met afgeschermde kabels aangesloten zijn. Ga maar naar een goeie speciaalzaak en het moet niet zo´n goedkoop prul SCART snoertje zijn van fl 2,50. Die kun je gelijk het raam uit zeilen. De SCART snoeren van zo rond de 30,- 40,- met vergulde pinnen deugen wel. Let vooral op de afscherming want volgens mij heb je een "overspraak-probleem". Bij digitale ontvangst is overspraak van een andere satelliet uitgesloten.<P>Groet wink.gif" border="0shocked.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...