Gast Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 Hieronder een discussie over TVSatellite. Aangezien de webmaster van www.satellitemagazine.com verdere discussie over onderstaande heeft gecensureerd, denk ik er goed aan te doen deze discussie hier voort te laten zetten. Voor de goede orde: de webmaster van Satellitemagazine.com is medewerker van TVSatellite. Een bericht over de censuur werd door de webmaster ook verwijderd. In dat bericht (helaas heb ik het niet meer) stelde ik dat de webmaster overdreven reageerde en dat alhoewel de laatste verstuurder van de mening zich niet heel genuanceerd uitliet, ik best die opmerking kan snappen. Immers er zijn nieuwe mensen aangenomen bij TVSatellite en sja om nieuwe aan te nemen moet je ook mensen wegdoen. Daarnaast moet je het toch kunnen hebben over de keuzes die zo'n blad maakt; ook al wordt met passie geschreven. Daarnaast vroeg ik me af of het wel de taak is van www.satellitemagazine.com discussies zo af te kappen en een oordeel over de discussie te fellen. Dat is aan de lezer daarvan, zo dunkt me! Ik ben benieuwd naar jullie mening! TVSatellite Lezersenquete -------------------------------------------------------------------------------- SatelliteMagazine Sattalk: Satellietontvangst: TVSatellite Lezersenquete -------------------------------------------------------------------------------- Xander Woensdag, 29 December 2004 - 22:21 -------------------------------------------------------------------------------- Momenteel is er bij het programmablad TVSatellite een Lezersenquete bijgevoegd. Hierin kan de lezer van dit blad hun op of aanmerkingen maken. Het invullen van deze enquete kan ook via Internet. In de enquete wordt o.a. gevraagd of je het handig vind dat de TVSatellite tweewekelijks verschijnt of dat je liever een wekelijkse gids ontvangt. Dit laatste zal in mijn mening gunstig zijn omdat er dan ook de mogelijkheid is om de programmagegevens van BBC 1 t/m 4 erin kunnen te kunnen publiceren en de Showview codes. Bij de vraag om zenders waarvan ik de programma gegevens nog vind ontbreken heb ik de volgende zenders aangegeven... Motors TV BBC One BBC Two BBC Three/CBBC BBC Four/CBeebies Terra Nova Spice Platinum De programmagegevens van de Duitse regionale zenders mogen van mij verdwijnen. groet, Xander ----- Plaats hier uw kerst en nieuwjaarswensen! Sjeff Donderdag, 30 December 2004 - 21:51 -------------------------------------------------------------------------------- Sja...tweewekelijks is toch eigenlijk wel handig, ook al is het zonder BBC. Moet wel zeggen dat het inhoudelijk gehalte in VeronicaSatellite (zoals het vroeger heette!) wel flink achteruit gaat. (vooral Blonde) dames krijgen hele pagina's, tests zijn steeds simplistischer en onbetrouwbaar, het nieuws is sinds kort zwaar ingekort en bestaat zo te lezen steeds meer uit overgetikte persberichten, de vragenrubrieken grossiert in het geven van foute informatie en als een adverteerder flink adverteert, krijgt ie als cadeau een mooi artikel er voor terug. Sorry, ik denk dat ik mijn abonnement maar ga opzeggen! Wat vinden jullie ervan? Pepijn Donderdag, 30 December 2004 - 22:36 -------------------------------------------------------------------------------- Kan je misschien voorbeelden geven van wat er niet goed is in tests en lezersantwoorden. Naar mijn mening wordt het juist steeds interessanter voor het grote publiek, maar ik werk er aan mee. Fred_M Donderdag, 30 December 2004 - 23:37 -------------------------------------------------------------------------------- Pepijn, Ik ben het enorm met Sjeff eens! De laatste nummers is de nieuwsrubriek enorm ingekort van circa 6 pagina's naar hooguit 2 pagina's. Ik vond satellite vooral interessant voor het nieuws. De programma-info vond ik altijd al minder interessant. Een enorme vracht aan Duitse zenders, terwijl een deel van de zenders die in het CD pakket zitten er niet inzitten. Echt onbegrijpelijk. Ook ik denk al weken dat ik het blad moet opzeggen, maar iedere keer vergeet ik weer een briefje te tikken. TVSatellite gaat achteruit. Het lijkt steeds meer op een 'normaal' programmablad of beter gezegd op het gewone Veronica magazine. Als ik dat blad had gewild had ik daar wel een abo op genomen. Laatst heb ik een TVFilm gekocht (ook tweewekelijks) en ik was verbaasd over de programmagegevens van echt veel satellietzenders er in dat blad staan, meer dan een gemiddeld programmablad. Nee, gisteren heb ik een medewerker van CD (die mij een nieuw abo probeerde aan te smeren) verteld waarom ik mijn abo heb opgezegd: ze gaan niet mee met het aanbod van digitenne en digitale kabel. En TVSatelliet begint steeds meer eenheidsworst te worden. Pepijn Donderdag, 30 December 2004 - 23:58 -------------------------------------------------------------------------------- Waarom het nieuws precies is ingekort ga ik even niet op in, maar dat is even niet anders. Wel zijn daar andere artikelen voor in de plek gekomen en geen programmagegevens. Het meeste nieuws was voorheen ook altijd al eerder op Internet te lezen. Geef mij dan maar een artikel meer... TVSatellite voert ieder jaar een enquete uit waar lezers zelf kunnen aangeven welke zenders ze wel of niet willen zien in het programmaoverzicht. Volgens mij wordt daar best goed naar geluisterd. En let wel, velen hier zijn de wat gevorderde schotelbezitter die er vooral een hobby van hebben gemaakt. Dat is duidelijk NIET (alleen) de doelgroep van TVSatellite. Volgens mij is de vergelijking met Veronica Magazine helemaal niet zo verkeerd. Maar dan voor schotelbezitters... Toch vind ik dat het gemakkelijk is om te klagen, maar wat nu écht een gemis is heb ik nog van niemand gehoord. Sjeff Vrijdag, 31 December 2004 - 00:39 -------------------------------------------------------------------------------- Goed ik heb even een studie'tje voor je gedaan: Voorbeeld raar antwoord uit de lezersantwoorden: 'volgens internetbronnen zou de Echostar DSB9800 geschikt moeten zijn voor Irdeto2-smartcards'. Is een telefoontje naar EchoStar en CanalDigitaal zo moeilijk dan om dat te checken? Ander voorbeeld raar antwoord op vraag 'waarom kan ik geen Veronica, SBS 6 of andere Nederlandse tv-zenders per satelliet ontvangen in Duitsland'. Antwoord op het 'waarom' wordt niet gegeven. Voorbeeld van vage teksten in test Kaon KVR1000+: 'slechts op enkele zeer 'zwakke' satellieten had de ontvanger wat moeite om de zenders te vinden'. OVer welke satellieten hebben we het? Is de gebruikte schotel niet te klein? Niet aangegeven is met welke schotel getest is, terwijl wel wordt aangegeven dat de ontvanger gevoelig is, maar gevoelig waarvoor op basis van welke criteria is dat geconstateerd? 'Ook deze satellietontvanger heeft minpuntjes. [...]Kopers moeten er dus rekening mee houden dat er nog wat aan de software gesluiteld dient te worden.[..] Alleen moet men nog wel aan kleine schoonheidsfoutjes wennen.' Wat voor fouten zitten er dan in behalve Common Interface? Kortom erg vaag beschreven zo! VERDER: Je schrijft dat het meeste nieuws al op internet te lezen was. Begrijp ik daaruit dat voor het nieuws voortaan alleen maar gekopieerde artikelen verschijnen van internet? Ik had juist het idee dat juist in VeronicaSatellite regelmatig primeurtjes stonden Als ik dan een nagnoeg letterlijk persbericht van Satellietplatform en een herhaling van al eerder gemeld nieuws in VeronciaSatellite (bijv. over HDTV/Premiere!) of foute informatie over Israeli Network (is NIET free to air!) en het op basis van de HopperGuide gaan lopen overschrijven van geruchten rondom een Mediaguard2-stop, vraag ik me af waar VeronicaSatellite mee bezig is. Bovendien: kan iemand me uitleggen wat een autonavigator met satellietontvangst te maken heeft? Zoiets past in een autoblad, niet in VeronicaSatellite! En dan heb ik het nog niet over de vermening van commercie en redactie. En zo kan ik nog wel even doorgaan met kritiekpunten die ik een jaar geleden niet had. Ik denk dat met al deze voorbeelden voldoende de kwaliteit (of het gebrek aan) is weergegeven. Wat is de meerwaarde voor 'het grote' publiek als je een veredeld tweewekelijks VeronicaBlad2 wordt? Dan kan je net zo goed het Veronicablad2 gaan drukken met andere programma's en klaar! Oh ja, ik begrijp nu goed dat deze site ook onderdeel is van VeronicaSatellite? SatelliteMagazine is van Pepijn van Rijen zie ik hier op de site staan. En inderdaad in de colofon van VeronicaSatellite staat Pepijn van Rijen. Kortom hoe kan je er dan onafhankelijk hier in de discussie tegenover staan als je blijkbaar meewerkt aan het blad en dan vanuit die optiek eea verdedigt: wie betaalt bepaald, Pepijn? Vaag! Misschien dat je de relatie tussen deze site en het blad kan uitleggen, want ik snap het even niet meer! Om antwoord te geven: ik mis kwaliteit en inhoudelijk goede stukken; je hebt mij alleen maar meer met je reactie ervan overtuigd mijn abonnement op te zeggen! Pepijn Vrijdag, 31 December 2004 - 01:17 -------------------------------------------------------------------------------- Ten eerste mijn relatie met TVSatellite: Ik maak al 6 jaar op vrijwillige basis deze site SatelliteMagazine. Begin dit jaar heeft Satellite mij gevraagd om artikelen voor ze te schrijven. Artikelen die daarin staan zal je nooit op SatelliteMagazine tegenkomen. En daarnaast, deze site is totaal vrijwillig. De inkomsten die ik er maandelijks voor krijg is waarschijnlijk niet eens 1x jou halfuurloon! Voor mij zijn het 2 afzonderlijke werkzaamheden die volgens mij best onafhankelijk naast elkaar staan. En nee, ik kan hier inderdaad niet onafhankelijk discussiëren over dit onderwerp. Maar ik kan je wel uitleggen hoe het volgens mijn standpunt is. Dat jij daar totaal geen waarde aan hebt, moet je zelf weten. Enkele antwoorden op jou reactie die ik kan beantwoorden: "Je schrijft dat het meeste nieuws al op internet te lezen was. Begrijp ik daaruit dat voor het nieuws voortaan alleen maar gekopieerde artikelen verschijnen van internet?" Dat begrijp je dus helemaal verkeerd. Voor mij persoonlijk is een pagina meer nieuws minder belangrijk, omdat ik, jij en iedereen soortgelijk nieuws al eerder op internet hebben kunnen lezen. En dus niet EXACT hetzelfde. Volgens mij viel het aantal primeurtjes voorheen best wel mee. Een tijdschrift heeft het nadeel dat tussen het drukken en uitgeven best een poosje zit. Vaak is het nieuws dan al via internet verspreid. "het op basis van de HopperGuide gaan lopen overschrijven van geruchten rondom een Mediaguard2-stop, vraag ik me af waar VeronicaSatellite mee bezig is." Waar doel je op???? Toevallig het bericht "Canaldigitaal ontkent mediaguard2-stop" uit nummer 26? Dat was van mijn hand en is absoluut niks overschrijven. Het geeft juist de onjuistheid van andere berichten (zoals die in de Hopperguide) weer. Er is contact met CanalDigitaal geweest en heeft echt wel een hogere journalistieke waarde dan van menig andere geruchtzaaiende bronnen. "Bovendien: kan iemand me uitleggen wat een autonavigator met satellietontvangst te maken heeft? Zoiets past in een autoblad, niet in VeronicaSatellite! En dan heb ik het nog niet over de vermening van commercie en redactie." Zoals ik al eerder schreef, is TVSatellite voor een breed publiek. Ook andere gadgets worden er besproken. En ik weet niet of je er erg in hebt, maar ook navigatiehard- en software maken gebruik van de satelliet! Uiteraard leren alle schrijvers (zoals ik) van dingen die beter geschreven konden worden volgens de lezers. Maar om al je negatieve punten hier weg te zetten heeft volgens mij weinig zin. Als jij je abonnement wilt opzeggen hou ik je niet tegen. Hierbij laat ik het. Terrestrial Vrijdag, 31 December 2004 - 10:11 -------------------------------------------------------------------------------- Helaas, Ook ik ben het 100% met Sjeff eens. Simplistisch blad met programma gegevens gericht op de massa en niet meer op de doelgroep. Het is dan ook niet meer aan mij besteed. Overigens vond ik de kwaliteit al ver achteruit gegaan toen de FSW overging in "Satellite" Ik zeg niks slechts over jouw artikelen Pepijn maar ik hoop wel dat de redactie inziet welke mensen ze laten vallen. Pepijn Vrijdag, 31 December 2004 - 10:51 -------------------------------------------------------------------------------- Het is een keuze die helaas gemaakt moet worden. Het is onmogelijk om iedereen gelukkig te maken. En volgens de verkoopcijfers hebben ze de juiste keuze gemaakt. Spijtig voor de echte hobbyist, maar het is naar mijn mening erg moeilijk om een blad voor die doelgroep breed in de markt te zetten en te houden. Spacecowboy Vrijdag, 31 December 2004 - 11:33 -------------------------------------------------------------------------------- Sjeff en Terrestrial, Jullie kunnen altijd de 'hopperguide' gaan lezen. ( geen programmagegevens en heel veel techniek ). Persoonlijk ben ik heel erg blij met TVsatellite. Het enigste TV-Magazine in Nederland wat tenminste nog iets doet aan de vele tv zenders welke te ontvangen zijn via de satelliet gecombineerd met technische verhalen. Het kost enorm veel geld om zo'n blad in de markt te zetten. En dat bij een relatief kleine doelgroep. Dat mag je niet vergelijken met landen als Duitsland, Frankrijk of italie waar inderdaad betere satelliet tv- bladen bestaan. Hier zijn ook miljoenen mensen aan de schotel. Ik denk dat het probleem een geld kwestie is. Met meer geld zou het blad dikker en uitgebreid kunnen worden met enkele pagina's met meer TV nieuws en media newz. In feite is het blad opgedeeld voor twee doelgroepen: TV programma gegevens ( normale gezinnen ) en satellietfreaks zoals wij. Over de hele linie is TV Satellite goed bezig. Tip: Stop er iedere twee weken een coverstory in van een satelliet radio of tv station in. ( Leuk voor de freaks ). BertJan Ferdy Vrijdag, 31 December 2004 - 11:43 -------------------------------------------------------------------------------- Mijn abonnement op Satellite heb ik per 1-12005 opgezegd omdat: - belangrijke zenders ontbreken (BBC) - programmagegevens van nieuws en muziek zenders overbodig zijn - door de grote hoeveelheid zenders alle programma overzichten te summier zijn dus heb ik maar gewoon de VPRO gids genomen. Janhein Vrijdag, 31 December 2004 - 12:24 -------------------------------------------------------------------------------- Helaas ben ik ook niet erg onder de indruk van het blad....dat komt met name door mijn persoonlijke interesses denk ik. Het gemis van de BBC-programmering vind ik echt heel groot...en ik heb het idee dat op het gebied van medianieuws/bijzonder nieuws zowat alles verdwenen is. En tja, dan blijft er weinig boeiends voor mij persoonlijk over om te lezen! Ik zal de enquete dan ook zeker invullen! Ik begrijp best dat het blad een zo breed mogelijk publiek moet aanspreken en er staan tenslotte nog special-interest artikelen in maar het lijkt idd. steeds meer op de gewone Veronica-gids. Nogmaals, ik ben geen "normale gemiddelde lezer" dus ik kijk er even iets anders tegenaan. Tenslotte zal de gemiddelde CD-abonnee BBC 1/2 niet eens ontvangen dus missen ze het meestal ook niet in de programma-gegevens! Thomas999 Vrijdag, 31 December 2004 - 12:29 -------------------------------------------------------------------------------- Het probleem met dit blad is dat ze het niet al te technisch moeten maken, anders zegt de niet-hobbyist-abonnee het blad op en dat wij hobbyisten graag wat meer technisch interessante artikelen zouden willen. Van mij hoeft ook niet het laatste nieuws over filmsterren er in. Wat Hopperguide betreft: Daar zou die enorme opgave van satellietgegevens kunnen verdwijnen, de recentere info kan je zo van Lyngsat halen. En dan zwijg ik nog maar van dat eeuwige, komisch bedoelde, gemekker over Canal Digitaal. Maar de technische artikelen zijn weer een plus. Xzoner Vrijdag, 31 December 2004 - 12:44 -------------------------------------------------------------------------------- Ik lees het blad altijd in de supermarkt. In 2 a 3 minuten heb ik de interessante technische info gelezen en zet het daarna weer terug in de schap. Sjeff Vrijdag, 31 December 2004 - 13:46 -------------------------------------------------------------------------------- Pepijn: je vroeg mij om onderbouwing van mijn mening, nou die heb ik je gegeven en daar heb ik de tijd voor genomen. Je relatie-uitleg is duidelijk, gelukkig erken je je subjectviteit in deze discussie! Mbt het nieuws in VeronicaSatellite: volgens mij ging het niet om 'een pagina meer nieuws' maar om substantieel minder en een stuk inhoudelijkheid die ik nergens op internet zie. Andere bladen en kranten doen toch ook niet het nieuws en de actuele artikelen weg omdat er televisie en internet is!? Meestal is dat voor bladen heel belangrijk, maar jij en VeronicaSatelliet zien dat blijkbaar anders. Mbt Mediaguard2-stop artikel: in het artikel wordt de bron van dat alles niet genoemd: de HopperGuide. Maar bovenal: door het zo opschrijven van geruchten (Dat zijn het!) wordt het ontkennende gerucht versterkt. Ook wordt geen verdere uitleg over de situatie met Irdeto en komen algemene ontwikkelingen rondom Irdeto1->2 niet aan bod. Kortom inhoudelijk een beetje jammer. De opmerking dat legale manier kijkende satellietkijkers onbezorgd kunnen blijven kijken, lijkt me verder onzinnig als je naar de groep Irdeto-kijkers kijkt! Trouwens als je met ontkennende geruchten de nieuwspagina's wil vullen ben je nog wel even bezig.... Natuurlijk weet ik verder dat navigatie-apparatuur gebruik maakt van satelliet. Zo kan je in talloze sectoren het er met de haren bij gaan slepen: ziekenhuizen, brandweer en misschien ook wel de belastingdienst. Maar om daar nu verhalen in VeronicaSatellite over te gaan schrijven?? Over de verkoopcijfers ben ik benieuwd. Vaak duurt het even voordat de weerslag van veranderingen in een blad merkbaar zijn. Van de recente wijzigingen kan onmogelijk nu al duidelijk zijn wat de reactie in verkoopcijfers is. Over een half jaartje misschien wel. Nog iets anders: VeronicaSatellite bestaat al jaaaaaaareen. Je opmerking dat alle schrijvers leren, begrijp ik dan ook eigenlijk niet. Jij bent misschien nieuw bij VeronicaSatellite, maar VeronicaSatellite zelf is toch niet echt net begonnen met het blad; als ik het goed heb, bestaat al meer dan 10 jaar! (ow ja de HopperGuide is nauwelijks een optie, want die verschijnt zo onregelmatig en weinig....voor programmagegevens is TVFilm of de VPRO Gids wel aardig inderdaad als alternatief!) En dan nog dit: Zoals hier al opgemerkt zijn bepaalde satellietbladen in het buitenland heel anders. Relatief gezien in percentages valt de vergelijking wel mee: meer dan 8 % satelliethuishoudens is toch een mooie markt! Pepijn Vrijdag, 31 December 2004 - 14:07 -------------------------------------------------------------------------------- Het allerlaatste wat ik er over zeg: "Meestal is dat voor bladen heel belangrijk, maar jij en VeronicaSatelliet zien dat blijkbaar anders." Hou er wel rekening mee dat ik mijn eigen mening vertelde. Wat de exacte reden van de hoofdredactie van TVSatellite weet ik niet en bemoei ik me ook niet mee. En dan over het Mediaguard artikel: het was een gerucht dat als het ware ontplofte in de media. Er kwamen allerlei reacties van verontrustende schotelbezitters. In dat soort situaties is het weldegelijk belangrijk om een ontkenning van de bron zelf te publiceren. Als je het daar niet mee eens bent moet je misschien maar zelf journalist worden en een eigen krant of tijdschrift beginnen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes. "Natuurlijk weet ik verder dat navigatie-apparatuur gebruik maakt van satelliet. Zo kan je in talloze sectoren het er met de haren bij gaan slepen: ziekenhuizen, brandweer en misschien ook wel de belastingdienst." Zoals ik al zei... TVSatellite besteedt ook aandacht voor gadgets, zoals een Pocket PC. De relatie met GPS satelliet versterkt het onderwerp nog eens. Als je niet wilt dat dat soort dingen besproken worden, moet je dat maar kenbaar maken in de enquête. Uit het resultaat zal automatisch blijken of er genoeg interesse voor is. "VeronicaSatellite bestaat al jaaaaaaareen. Je opmerking dat alle schrijvers leren, begrijp ik dan ook eigenlijk niet. Jij bent misschien nieuw bij VeronicaSatellite, maar VeronicaSatellite zelf is toch niet echt net begonnen met het blad" Ik kan je zeggen dat ik niet de enige nieuwe ben. Dat zijn er meer. Tot zover mijn openbare verklaringen. Sjeff Vrijdag, 31 December 2004 - 14:38 -------------------------------------------------------------------------------- Nog even een reactie: >En dan over het Mediaguard artikel: het was een > gerucht dat als het ware ontplofte in de > media. Er kwamen allerlei reacties van > verontrustende schotelbezitters. Welke media behalve VeronicaSatellite (die had er niet over bericht), de Hopperguide en internet zijn er dan mbt dat Mediaguard-artikel?! Of waren het de welbekende freaks op internet die daarover breed berichtten....? (maar goed zoals ik al aangaf was het een onvolledig artikel) > 'Ik kan je zeggen dat ik niet de enige nieuwe > ben. Dat zijn er meer. ' Oh? Hebben ze dan alle oudgedienden en alle ervaring gewoon maar even weggedaan ofzo? Het bekende kind met het badwater weggooien met andere woorden??? Dat mensen 'nieuw' zijn is trouwens eigenlijk geen excuus verder. De abonnees en kopers betalen wel voor het blad! Trouwens wel een beetje makkelijk om te melden dat ik maar journalist kan worden en mijn eigen blad kan beginnen na de kritiek. Alsof onderbouwde kritiek niet mag. Fijne jaarwisseling verder! Pepijn Vrijdag, 31 December 2004 - 14:51 -------------------------------------------------------------------------------- "Oh? Hebben ze dan alle oudgedienden en alle ervaring gewoon maar even weggedaan ofzo? Het bekende kind met het badwater weggooien met andere woorden???" Over interne zaken hebben ik en jij helemaal niets te maken. Er zijn gewoon nieuwe schrijvers aangenomen, niets meer en niets minder. "Dat mensen 'nieuw' zijn is trouwens eigenlijk geen excuus verder. De abonnees en kopers betalen wel voor het blad!" Dat klopt. Maar fouten maken blijft menselijk. "Trouwens wel een beetje makkelijk om te melden dat ik maar journalist kan worden en mijn eigen blad kan beginnen na de kritiek. Alsof onderbouwde kritiek niet mag." Natuurlijk mag dat wel. Daarom zei ik ook dat we er van leren. Maar volgens mij wil je niet de interesses en het werk van anderen respecteren. TVSatellite is nu zo opgebouwd, omdat de hoofdredactie denkt dat daar het meeste vraag naar is. Het mooie is dat er jaarlijks de enquête bij zit. Uit voorgaande jaren blijkt dat er echt gekeken wordt naar de wensen. De zenders in het programmaoverzicht is al regelmatig veranderd. Het nieuwe jaar zal dus uitwijzen wat het lezerspubliek wil. Maar ook namens mij een prachtig 2005! Sjeff Vrijdag, 31 December 2004 - 15:38 -------------------------------------------------------------------------------- Heeft dit alles niet te maken met de overname van SBS 6 vorig jaar? Daarvoor was het blad vrij stabiel verder. Ik herinner me van toen dat de hoofdredacteur van VeronicaMagazine en de directie was weggestuurd. Nu ik in de colofon kijk, zie ik dat dat dezelfde persoon nu is. Toen waarschijnlijk ook! Kortom het zal met SBS6 te maken hebben?! Dat er nieuwe schrijvers zijn aangenomen, kan bijna niet zonder de oude weg te doen. Je hebt gelijk dat we daar verder buiten sta, maar ik constateer het maar dat daardoor misschien wel de kwaliteit minder wordt. Maar goed laten we het er op houden dat het eens zijn dat we het oneens zijn en dat het mijn vrijheid is iets anders te vinden en ook mijn vrijheid om wel of geen abonnee meer te zijn... Fred_M Vrijdag, 31 December 2004 - 20:10 -------------------------------------------------------------------------------- Zo wat een discussie in 1 dag! Helemaal niet erg trouwens. Hopelijk leest de redactie van TVSatellite mee! Maar ik ga er dus ook weer een reactie tegenaan gooien. Een reactie op het antwoord van Pepijn op mijn eerdere bericht. Je vraagt je af wat echt een gemis is... Een serieus satelliet programma en informatieblad! TVSatellite is dat niet meer! Je geeft zelf al toe dat TVSatellite en Veronica Magazine steeds meer op elkaar lijken. Tuurlijk iets van 1 miljoen mensen lezen Veronica Magazine. Ik heb toendertijd Veronica Magazine opgezegd omdat ik naar een serieuzer satellietblad wilde. In de afgelopen jaren is er veel veranderd. Van een grootendeels zwart/wit blad naar een goed uitziend kleurenblad. Echter vele diepgaandere artikelen (en dus ook het nieuws) is vervangen door (ik pak het laatste nummer erbij) de opkomst van de dvd-recorder, een interview met Marie Carmen Oudendijk, zap! gadgetrubriek, sportoverzicht 2004, de geschiedenis van radio 538, ipodder van Adam Curry, een receiver test en een artikel over autonavigatie. Sorry hoor, maar wat probeert TVSatellite nu te zijn? Autoweek? Story? Prive? Computer Idee? Het fenomeen Satellietblad is volgens mij losgelaten en wordt er dus echt een kopie gemaakt van het Veronica Magazine (in het klein dan). De programmagegevens heb ik altijd minder interessant gevonden door de overmate aan Duitse zenders en een tekort aan bv. de BBC. Het meest interessante was het nieuws. Tuurlijk, de gevordenen hebben heus wel internet, maar een blad leest lekker weg en er stonden inderdaad veel leuke dingen in die ik niet elders had gelezen. Ik zit niet iedere avond op het net om zo veel mogelijk sat-nieuwtjes te vinden, daar is juist een blad lekker voor. Wat ik uit jouw antwoord begrijp ben jij van mening dat veel pagina's nieuws waarschijnlijk niet interessant zijn voor de grote massa. Maar is het blad nu echt zo aantrekkelijk voor de grote massa? De programmagegevens van vrijwel alle CD-zenders staan toch in iedere gids? De hopperguide vind ik ook geen goed alternatief. Veel te onregelmatig en wat mij betreft een veel te eenzijdige mening. Volgens mij wordt bijna alles geschreven door 1 persoon. Een voordeel heeft dit topic gelukkig wel, ik ga nu echt dat opzegbriefje tikken! Ik hoop, nogmaals, dat TVSatellite meeleest en eens gaat nadenken over wat voor blad ze willen zijn. Voor de duidelijkheid: dit is geen aanval op jou Pepijn! Je maakt een uitstekende en informatieve site. Dit is een leuke discussie over wat ik van het blad vind. Een goed 2005 allemaal! Spacecowboy Zaterdag, 01 Januari 2005 - 12:47 -------------------------------------------------------------------------------- Toch vreemd dat iedereen kritiek gaat leveren en dan vervolgens zijn abonnement wil gaan opzeggen. Sorry, maar het is wel het enigste TV magazine in Nederland met aandacht voor schotelhuishoudens. De meeste mensen met een schotel hebben geen kaas gegeten van techniek. Zij gebruiken de digitale schotelontvanger puur om tv en radio stations te ontvangen als alternatief voor de kabel. De BBC is misschien wel het enige gemis in het blad. Voor de rest staan er zoveel mogelijk programma gegevens in. Dat het lijkt op de Veronica gids is wel duidelijk, maar dit spreekt nu eenmaal tot de verbeelding van jonge mensen. Niet iedereen met een schotelabonnement is geinteresseerd in techniek. Wel in de programmagegevens van Hallmark of BBC Prime. Om jullie probleem op te lossen zou het Veronica magazine uitgebreid moeten worden met de vele extra - digitale - thema zenders via satelliet en digitale kabel. In dat geval kan veronica's 'TV Satellite' helemaal gebruikt worden voor satelliet techniek en medianieuws. Maar dan kopen alleen satelliet freaks dit blad nog. Je kunt ook de maandelijkse freq bijlage beter gaan benutten, deze gaan gebruiken voor een maandoverzicht van al die digitale thema zenders. In Italie ( Eurosat ) doet dit ook. Tenslotte is er nog een mooi blad op de Nederlandse markt, Tele Satelliet. Helaas heb je dan weer geen programmagegevens. Het is heel moeilijk om iedereen tevreden te stellen. Voorlopig blijf ik gewoon abonnee. Ik vindt het blad lekker makkelijk bij de TV! Maarja , ik lees dan ook naast TV Satellite eeveneens de Hopperguide en Tele Satelliet via de losse verkoop in de kiosk. Gelukkig nieuwjaar iedereen. (BertJan) Hans2 Zondag, 02 Januari 2005 - 13:18 -------------------------------------------------------------------------------- de stelling dat de satellite bedoeld is voor een breed publiek klopt niet helemaal. zowel de fsw als de toenmalige zw/wit bijlage bij de veronica gids waren juist bedoeld voor een groep die uit de normale tv gidsen niet hun info kon halen.er stonden dan ook juist prog. info in over andere ,specifiek via de sat te ontvangen zenders. voor de laatste was zelfs zoveel belangstelling dat het een volwaardig blad werd en het lijkt me sterk dat die doelgroep er 10 jaar later niet meer is. maar nu de gegevens van c+ 16/9 ook in de gids van c+ zelf staan is van dit verschil nog maar wienig over,sterker nog.. in een gewone gids heb ik wel de bbc. bij het samengaan van de beide bladen zagen de fsw lezers de huidige situatie al aankomen,maar het zou het beste van de beide bladen worden zo werd men gerustgesteld,dus ook de groep van de fsw lezers zou bediend worden. is men toch van gedachten veranderd...??? Xander Woensdag, 05 Januari 2005 - 16:32 -------------------------------------------------------------------------------- Ik ben van mening dat de TVSatellite zich gewoon moet blijven profileren als special interest programmablad voor digitale (satelliet)televisiekijkers. Het hoeft van mij geen hobbyisten-blad te worden. Maar wel een blad voor liefhebbers van nieuwe digitale technieken, gadgets en medianieuws. Dit is juist iets waarmee ze zich profileren tenopzichte van andere oproepbladen. Laat de TVSatelliet dus, zoals ze dat vroeger ook al riepen, de perfecte aanvulling op je omroepblad, blijven! Theo47 Woensdag, 05 Januari 2005 - 18:40 -------------------------------------------------------------------------------- De laatste tijd staat er maar zeer weinig in wat nog te maken heeft met satelliet ontvangst, begint te lijken op de story en of prive. Dan het transponder nieuws, hier worden stations genoemd die men in nederland niet eens kan ontvangen (volgens mij wordt dat gewoon ergens anders van overgenomen). De lnb test is gewoon zeer slecht te noemen. Dan zijn er nog wel meer van die dingen, maar ja, ik kan alleen maar zeggen dan het steeds maar slechter wordt. Ze zouden eens kunnen omkijken naar andere schrijvers. Pepijn Woensdag, 05 Januari 2005 - 19:29 -------------------------------------------------------------------------------- Dat laatste beschouw ik alleen maar als een zware belediging. Je moest eens weten met wat voor "passie" dergelijke artikelen geschreven worden. En niet zomaar door personen die de ballen verstand van satellietontvangst hebben, zoals bijvoorbeeld de Consumentenbond of de Telegraaf dat zo goed kunnen bij verschillende testjes. Maar omdat deze discussie toch nergens uitkomt sluit ik het bij deze. Wil je echt je negatieve uitingen ten gehore brengen, dan moet je maar bij TVSatellite zelf aankloppen. Dat is te bereiken op www.tvsatellite.nl . Of vul op diezelfde site de enquete in.
Gerdy Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 Sjeff, Op het moment dat ik dit schrijf werd jouw posting 116 keer BEKEKEN (niet GELEZEN)... Ik heb er zelf echt geen zin in want tijd is ook kostbaar. Vraag je nu aan deze 116 gebruikers wat zij er van opgestoken hebben, dan ben ik er van overtuigd [color:"red"]dat niet één precies weet waarover het gaat en wat je wil mededelen [/color] (omdat het véél te lang is om te lezen). Wil je jouw "ei" kwijt, wees dan CONCREET en schrijf op de man af wat jouw dwars zit of [color:"red"]publiceer uitsluitend RELEVANTE uitspraken en/of reacties! [/color] Je zou deze ook in een [color:"red"]kleurtje [/color] kunnen zetten... Leest dan een stuk vlotter! Gerdy
SatWijchen Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 Tja sjeff, Je zult het wel niet met me eens zijn maar ik kan die pepijn wel begrijpen, Je moet gewoon heel veel leden hebben anders is zo een blad niet meer rendabel en dan stopt het. Hoe krijg je veel leden door een breed aanbod aan leesvoer te geven. Volgens mij is degene die vroeger de tests deed een wijchenaar en die deed het, vond ik tenminste heel objectief en zonder belang bij welke firma dan ook, prima tests ik weet niet wie nu de tests doet maar niet meer (goh ik ben de naam kwijt iets met sip of sik)volgens mij .vroeger vond ik de tests beter maar om nou meteen moord en brand te schreeuwen. Kijk het is heel simpel maakt een blad als satelite geen winst dan scheiden ze ermee uit .dus moeten ze brede onderwerpen hebben anders krijgen ze niet genoeg leden .En dan hebben we niets meer. En zo hebben ze nu weer de enquete en kunnen we ons gal weer spuwen en misschien word er iets aangedaan. VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]
Gast Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 Gerdy: in het begin van mijn bericht heb ik trachten uit te leggen wat eea is. Het is een voortzetting van ee ndiscussie van elders die gecencureerd is aldaar en ik heb de hele discussie gekopieerd opdat die hier weer gecontinueerd kan worden! SatWijchen: In het verleden hadden we jarenlang ook de FSW. Nu is er dus TVSatellite. Volgens openbare informatie zou TVSatellite medio vorig jaar (toen was het iets inhoudelijker naar mijn beleving) meer dan 51000 aan oplage. En ze bestaan echt al heel lang! Dat is toch een mooi aantal? Je kan het natuurlijk ook verknoeien, want VeronicaMagazine bestaat al en een kopie pikken lezers toch niet? Het valt mij op dat bladen uit Duitsland (Infosat) of Frankrijk (TeleSatellite) toch een stuk interessanter en inhoudelijker zijn. Waarom kan dat dan wel?
SatWijchen Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 Omdat de sateliet kijkdichtheid in Duitsland en Frankrijk vele en vele malen [color:"red"] groter [/color] is Als nederland hier verkopen ze zoals je zegt 50.000 boekjes daar verkopen ze misschien wel 300.000 boekjes. Dus kun je uitgebreider werken zijn er meer inkomsten kun je duurdere tests uitvoeren etc etc . Het heeft toch allemaal met geld te maken. Dus eigenlijk mag je dat niet met elkaar vergelijken. VU+DUO Dreambox 7000 Dreambox 500 Dreambox 600 PVR Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]
Gast Geplaatst: 5 januari 2005 Geplaatst: 5 januari 2005 Voor de grap heb ik even rondgekeken om jouw stelling te kunnen bevestigen. Helaas, ik kan dat niet. De satellietpopulariteit is elders inderdaad fors hoger...maar... Het Duitse blad InfoSat blijkt slechts een oplage van 76.349 volgens de eigen webstie te hebben, terwijl er al gauw meer dan 10 miljoen satelliethuishoudens (zo niet meer) in Duitsland zijn. Bij het Italiaanse blad Eurosat vond ik op de website een oplage van 105.000. Dit terwijl er in Italie toch al wel meer dan 5 miljoen satelliethuishoudens zijn. Ook heb ik voor de grap eens gekeken op de oplagewebsite van Nederland wat andere bladen met zo'n oplage bewerkstelligen. Ik kan je melden dat er behoorlijk wat bladen zijn in Nederland met lagere of gelijke oplage die toch al een hele tijd bestaan! Wat dacht je van AutoKampioen (is iets anders dan de Kampioen), Autovisie, Formule 1, PowerUnlimited etc. etc. Kortom ik ben bang dat je stelling (gelukkig) niet hoeft te kloppen en dat je met 50.000 oplage toch een heel behoorlijk blad moet kunnen maken, waardoor je in oplages best kan vergelijken!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen