Ga naar inhoud


Humax 5400 hoe naar seca,beta,viacces patchen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb begrepen dat de humax 5400 te patchen is naar seca maar ook tegelijkertijd naar betacrypt en viacces. Is er dan op de embedded cam de mogelijkheid om tegelijkertijd irdeto,seca,viacces en betacrypt te gebruiken. Of moet je eerst omwisselen van patch. Is het mogelijk om terug te patchen of meerdere keren te patchen? Zo ja welke patch of patches moet ik gebruiken en waar te vinden? Ik heb ook ergens gelezen dat de seca keys rechtstreeks op de ontvanger zelf te zetten zijn zodat er geen GW kaart nodig is klopt dit? bavaria.gif" border="0<p>[ 28-06-2001: Message edited by: NEO 80 ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


De patch die je nodig hebt staat bij software en links van deze site.<BR>Je hebt dan gekijk de nl versie.<BR>Je moet nu allen nog de juiste file's gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

cool.gif" border="0 <BR>De Humax IRCI 5400 heeft een embedded Irdeto cam die kan gepatched worden zodat je als legale premiere world kijker ook de betacryptcodering kan bekijken. Bijkomstig is er blijkbaar ook de mogelijkheid om seca en viaccess door de embedded cam te laten lopen. Wel erg lastig is dat je dan steeds je kaartje moet wisselen. Tenzij je natuurlijk via common interface de kaartjes in de ci-module steekt.<BR>Drie zaken zijn wel belangrijk als je de patch wil doorvoeren.<BR>1) De patch naar "Allcam" is eigenlijk definitief en dus (nog) niet omkeerbaar.<BR>2) De bootloader van de Humax dient eerst te worden aangepast naar een recente versie compatibele bootloaders zijn : <BR>L1.36 , H1.36, L2.07,H2.07 of H2.08 (laatste versie)<BR>Als je de loader wil upgraden, moet je deze van <A HREF="http://www.humaxdigital.com/support/Files/hic.htm" TARGET=_blank>http://www.humaxdigital.com/support/Files/hic.htm</A> downloaden. Het programma om de boatloader in de humax te zetten via seriele poort vind je hier <A HREF="http://www.humaxdigital.com/support/Files/WDN4OAK+.zip" TARGET=_blank>http://www.humaxdigital.com/support/Files/WDN4OAK+.zip</A> <BR>3)Lees aandachtig de instructies op de site van Humax. Er zijn namelijk nogal wat verschillende types in de IRCI5400. Het system ID vindt je op je ontvanger onder MENU/INSTALLATION/STATUS/STB STATUS<BR>Hier staat alle hardware en software informatie. Onder het menu item "Loader version" zie je iets zoals: H2.08(0016.0600)<BR>waarbij H2.08 de bootloader is en 0016.0600 het system ID van de ontvanger (het model)<BR>Nadat de je patch hebt geïnstalleerd, kan je een ALLCAM patch doorvoeren. Waar je deze vindt beantwoord ik alleen per mail ONZIN@ONZIN maar je kan ook eens op de Duitse boards kijken 8-))<BR> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Life's a pancake worth eating <HR></BLOCKQUOTE><p>[ 28-06-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. De patch kan gewoon ongedaan gemaakt worden.<P>2. De patch staat in Nederlandse vertaling door Crazy Ivan gewoon hier op de site in het download en links forum.<BR>Waar dat e-mail adres voor nodig is kan ik niet helemaal volgen.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Toxic,<P>Zo te zien hou je de boel hier goed in de gaten. Tuurlijk kan je de patch ongedaan maken maar de upgrade naar Allcam met een niet officiele patch dat ligt mijns inziens toch wat anders. De kans dat je ontvanger de mist ingaat is niet onbestaande. Ik heb een Humax 5400 en een Nokia 9500 en heb zo al een en ander geprobeerd, maar het blijft toch wel voorzichtig tewerk gaan met die zaken. Die spookverhalen van 1 kaartje en 1 cam voor alle boeketten hangen mij wel de keel uit. Het DS9 project is een prachtig staaltje van programmeerwerk maar het is geen alternatief voor een abonnement.<BR>Ik maak ook geen links publiek naar sites met niet officiele patches. Ten eerste wil ik niet de verantwoording dragen voor de kapotte receivers die het gevolg kunnen zijn van gevaarlijke upgrades. Ten tweede is dit in strijd met de regels van het board.<BR>Verder nog veel succes met het board gewenst.<P>CU <BR>Willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt allemaal wel mee hoor. Voor zover ik weet kan het met een 5400 alleen fout gaan als je een verkeerde loader gebruikt.<BR>De patches die je links en rechts vind zijn allemaal zonder loader en dus ongevaarlijk. <BR>Het noemen van commerciele sites en het linken daar naar toe is hier ongewenst maar je mag best een link noemen naar een hobby site hoor. Daar over staat niets in de regels.<P>Toxic[Q]<p>[ 29-06-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik met die allcam patch op de embedded cam verschillende coderingen gebruiken dan? EN is het nou ook mogelijk om seca zonder kaart te gebruiken of klopt dit niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...