Gast Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Met veel plezier heb ik de kabel opgezegd. Ik zal echter de Belgisch zenders missen. Hoe kan ik deze nu alsnog ontvangen? Ik begrijp dat ze niet in een sat. pakket zitten of heb ik dat verkeerd? Ik woon bij de Belgisch grens (Eindhoven zuid) dus wellicht ontvangst via de ether is mogelijk. Heeft iemand tips over het type antenna dat ik hiervoor nodig hebt en waar in België de dichtstbijzijnde ether zender is? Werkt zo'n antenna in het dak (dus door de dakpannen/dakplaten) of moet hij persee buiten bevestigd zijn?
unique Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Dit is eigenlijk een DVB-T onderwerp. Na mijn weten heb je in Eindhoven een uhf buitenantenne nodig om belgië te kunnen ontvangen. Je moet hierbij denken aan een raster antenne (moet geschikt zijn voor kanaal 41) dit is trouwns goedkoper en beter als een dvb-t buitenantenne!
Gast Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Bedankt voor je antwoord. Wellicht kan een mod. deze onderwerp schuiven. Zenden Belgie de komende tijd (1-2 jaar) nog uit analoog of zal ik nu al de DVB-t richting op moeten? Als ik DVB-t moet aanschafen gaat dat met een set-top box en kaartje of is alles 'FTA'?
unique Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Ik was er al vanuit gegaan dat je hem dan digitaal zou willen ontvangen. Je kunt hem met de meest eenvoudige FTA DVB-T ontvanger al aan. Geen kaartje of zo nodig. O ja, België zit horizontaal gepolariseerd!!! (in tegenstelling tot de nederlandse en de duitse!) analoog kan uiteraard ook, maar dan dien je de antenne al wat hoger te zetten en waarschijnlijk een antenneversterker te gebruiken. vooral in de stad levert dit vaak problemen op vanwege reflecties!
Gast Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Dit klinkt veel belovend! Ik ga de DVB-t sectie doorspitten want dit is voor mij nieuw. Ik moet nu alleen achterkomen hoe ik Studio Brussels op een goede kwaliteit kan ontvangen en dan ben ik klaar!
unique Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 studio brussel zend ook uit via dvb_t pakket van BRT. Dus ook digitaal te ontvangen!
Gast Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Kijk, er gaat een wereld voor mij open. Inmiddels bezig met de DVB-t sectie en daar staat een hoop informatie voor me. Weer een apparaat en kabels bij. Vriendin zal wel blij zijn :-). Bedankt
Gast Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Hier in Eindhoven kun je "De Belg" al met zo'n campingantennetje opvangen. Tenminste, bij pappie en mammie in Budel lukte dat zelfs met een flink stuk koperdraad. Zo'n UHF raster heb ik nog in de schuur liggen, mag je zo hebben.
Gast Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Alleen ik denk dat Ospel flink dichterbij de Genk zender zit dan Eindhoven. Ik denk dat ik toch de DVB-t kant op ga maar erg bedankt voor de aanbod. Stuart
Unetwork Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Ik woonde jaren terug in Den Helder daar had ik een dual fuba 12 dipool op motor staan, dit op een 4 hoge flat. Daar kon ik toen al de Duitse zenders en met redelijk weer ook de BBC ontvangen. Moest toen wel mijn TV ombouwen voor het geluid te ontvangen. Dus met een 12 dipool moet je echt wel Belgie analoog kunnen bekijken vanuit jouw woonplaats. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Hallo, kun je uitleggen wat een (dual fuba) 12 dipool is? Wat moet ik denken qua afmeting en kosten. Ik heb geen direct zicht op de Belgische Genk zender en ik kan niet makelijk de hoogte in.
Unetwork Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Gewone TV antenne met 12 dipolen. En jij hebt er echt maar een nodig met een kleine antenne versterker voor de UHF band. Volgens mij berekening ben je niet verder in rechte lijn van Belgie als zo'n 50 km dus zou het bijna met een kamer antenne moeten lukken.. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 9 januari 2005 Geplaatst: 9 januari 2005 Hallo, bedankt voor de info. Ja, ik zit z'on 50km van de Genk zender. Was al bezig met een campeerantenna zonder succes. Als het allemaal lukt dan meld ik me dan zodat iemand anders wellicht wat aan de informatie heeft in de toekomst.
Gast Geplaatst: 25 januari 2005 Geplaatst: 25 januari 2005 Nou, het is nu gelukt! http://im1.shutterfly.com/procserv/47b5df04b3127cce9f4e9491657600000016108AaN3LJo2aMx http://im1.shutterfly.com/procserv/47b5df04b3127cce9f4e949ee44900000016108AaN3LJo2aMx De afbeelding laten zien Belgie 1 en 2 via analoog ether in zuid Eindhoven. Om deze beelden te ontvangen heb ik een antenna zoals afgebeld in de nok van mijn zolder gericht op Genk. Ik heb +/- 10m Belden H125 sat cable die vervolgens naar mijn WIN TV kaart gaat. Voorlopig dus zonder versterker. Toch een aantal vragen. Naast de Belgische zenders wil ik nu de Nederlandse zenders ontvangen. Ik heb van een vriend een hele stellage antennas overgenomen waaronder 3 zoals te zien in het dak (hij had 1 gericht op Duitsland, 1 gericht op Nederland en 1 gericht op Belgie). http://im1.shutterfly.com/procserv/47b5df04b3127cce9f4ea9a125c000000016108AaN3LJo2aMx Naast deze 3 verticale antennas heb ik ook een horizintale antenna. Vraag 1: is dit een FM radio antenna of een TV antenna? http://im1.shutterfly.com/procserv/47b5df04b3127cce9f4ea9aea4ff00000016108AaN3LJo2aMx Ik heb ook 4 dozen erbij; 2 identiek van het merk Hendison met een sticker versterker voor Belgie en Duitsland. http://im1.shutterfly.com/procserv/47b5df04b3127cce9f4ea9af25ce00000016108AaN3LJo2aMx Vraag 2: is dit een versterker of frequentie filter? Op de (universeel) printplaat zijn bij de verschillende uitvoering hetvolgende aangevinkt 31-34 3V26u . Geeft dit de filter/versterking aan voor deze kanalen? Zo ja, vraag 3; heb ik hier iets aan gezien de huidige uitzendingen voor VRT1 (kanalen 44-655,25) en VRT2 (47-679,25) van Genk? De 3e doos heeft hetzelfde printplaatje maar er staat op SPER OP en 27 is aangevinkt. Filter versterking voor kanaal 27? Op de 4e doos staat 'koppelfilter - gebruik allerslaatse'. De doos heeft 4 ingangen en 1 uitgang. De uitgangen van de 3 dozen komen hier bij elkaar op een bepaalde manier en ik vermoed dat de uitgang van de horizontale antenna rechtsstreeks hierop aangesloten wordt (zonder een versterker/filter doos). Maar hoe is de vraag want die vriend van mij weet het echt niet meer gezien het feit dat hij al 5 jaar satelliet heeft. Kan het zijn dat de horizontale antenna voor NED 1 is want hij zit op een heel andere frequentie en is amper te ontvangen met de verticale antenna. Ik heb ook nog een klein versterker erbij gekregen maar vermoedelijk werkt hij niet want ik zie geen verschil als ik heb aansluit. Er staat echter duidelijk op voor 75ohm kabel. Ik was van plan alles aan te sluiten met hoogwaardiger sat kabel. Kan dat of is de werking van de verschillende dozen afhankelijk van 75ohm kabel?
Gast Geplaatst: 25 januari 2005 Geplaatst: 25 januari 2005 Direct link naar beelden werkt jammer genoeg niet. Ik probeer ze ergens anders te hosten. Stuart
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen