Rocketscientist Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Weet iemand waar je zo een ding in Nederland kan kopen? (ongeving Amsterdam?) Ik heb hem gezien op een Duitse internetsite, maar dan zijn de verzendkosten bijna gelijk aan de kostprijs van het kaartje Omdat de flashkaartjes steeds goedkoper worden is dit een alternatief voor een harddisk. Ik wil er een besturingssysteem op zetten. De harddisk kan er dan uit en hou zo een stille kast over. Discussies over dit idee graag in het forum, de verkopende winkel graag via PM. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Ome Merde Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 CF is stukken langzamer dan een U-ATA schijf heur, dat wordt geen pretje om mee te werken ... merDe deze ruimte is te huur
Rocketscientist Geplaatst: 6 januari 2005 Auteur Geplaatst: 6 januari 2005 Weet ik, maar hij komt ook niet in een snelle P4 te hangen of zo. Een Siemens multimediaboxje met het BeOS (zeta)operatingsysteem. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Gast Geplaatst: 6 januari 2005 Geplaatst: 6 januari 2005 Je moet er rekening mee houden dat je compact flash kaart dit niet lang vol gaat houden(tenzij je een microdrive gebruikt) Flash geheugen is namelijk beperkt beschrijfbaar(tot ongeveer 1000000x) De temp files & virtueel geheugen zullen dan langzaam je kaartje vernielen. Ik heb gehoord dat de volgende linux daar iets voor heeft gevonden, maar hoe het werkt weet ik verder niet. http://www.encryptec.net/flashlinux/
Rocketscientist Geplaatst: 6 januari 2005 Auteur Geplaatst: 6 januari 2005 Ik wist dat de flash kaartjes beperkt "houdbaar" zijn. Ik kan rustig beginnen met een kaartje van 128mb. Dit zijn de kosten ook niet. Ben ik uitgespeeld dat kan ik hem gebruiken fotocamera of als opslagmiddel om data van A naar B te brengen. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen