Ga naar inhoud

JVC HR-J300EG/E kapot. denk voeding probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey

Mijn video heeft het laten afweten en ik denk dat het aan de voeding ligt.

Het is een geschakelde voeding.Als ik mijn Video opzet komt er een 1 à 2 seconden een gezoem in dit gedeelte.en er komt niks op de display en de video doet niks.

Ik heb er al samen met iemand die meer van elektronica kent naar gezien maar we vonden geen fouten.

We hebbe al een paar condensators nagemeten en vervangen gehad maar het probleem blijft zich voordoen.

Kan iemand me helpen.

of valt er niks meer aan te doen.

Een service manuel zou misschien ook handig zijn.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Controleer eens of er een kleine elco in het primaire gedeelte van de voeding zit -- waarde ongeveer 47µf of 1µF; deze vervangen ook als hij niet defect meet! Succes, Boarder

Geplaatst:

Der stak er ene van 2.2 µF in. we hebben deze vervangen en verhoogd tot 10 en 47µF. Met gevolg dat de hoorbare frequentie toenam van het gezoem. maar het werkt nog niet. Mag je de voeding wel apart testen?

Geplaatst:

Indien de voeding zoemt, is er waarschijnlijk een secundaire kortsluiting. Secundair controleren of er geen zenerdiodes defect zijn en de spanningen controleren. De primaire elco's niet wijzigen. Welke IC's staan er in de voeding? Stk... , STRD.....

Geplaatst:

De voeding piept eigenlijk met een hoge frequentie voor een paar secondjes en stopt. Er zit geem IC`s in maar wel een onderdeel dat we niet kennen. Genaamd nec 2561 w307 een vierkant blokje(zie bijlage) En hoe kunen we die spanningen controleren? geen service manual.

post-19249-1318258143,4778_thumb.jpg

Geplaatst:

dat vierkante blokje met 4 pootjes is de opto-coupler, de controlelijn van de secundaire naar de primaire van dde voeding. Zal niet defect zijn als de voeding hikt. Maak eens een volledige foto van de voeding, dan kunnen we kijken voor een schemaatje; moeilijk type...

Geplaatst:

Hier in de bijlage eem foto van de print. hopelijk kan je hier iets mee doen. alvast bedankt

post-19249-1318258143,5882_thumb.jpg

Geplaatst:

Beveiliging CP1 nameten, Weerstanden R31, R33 controleren. Alle dioden controleren op kortsluiting. Indien dit alles in orde voeding aansluiten en de spanningen over de elco's meten met V-meter en scoop. De waarden van de gelijkspanningen moeten lager zijn dan de werkspanning van de elco's. De rimpelspanning moet kleiner zijn dan 5% van de gelijkspanning. Succes, Border

Geplaatst:

Zenerdiode(D40) kapot, van 5V. vervangen en diode smoort op,dus kapot. Er is hier wel in de kring een verbinding met de optocupler. Ik zal morgen secundaire condensators vervangen. Verder nog suggesties of plan.

Geplaatst:

Alle condensators vervangen en weer getest. De zener gaat er weer uit. Zonder zener start de voeding op, er staat op de kathode 12V. Mag je de voeding wel apart testen?

Geplaatst:

Zou het kunnen dat de waarde van de zenerdiode te laag is,want deze is op de oorspronkelijke diode moeilijk te lezen. Zou het 15V kunnen zijn? Heeft iemand een plan? Alvast bedankt

Geplaatst:

hoi,

je type video heb ik niet gevonden, maar mischien is dit ook bij jouw van toepassing, de fout is alvast dezelfde.

Zenerdiode D28(13V) in de voeding heeft kortsluiting. Ook printzekering CP801 en CP802 beiden (F38 = 1.5A) defekt. Oorzaak is een uitgedroogde elco C17(1uF/63V) in de primaire voeding.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

We hebben verdere testen gedaan.Op de uitgangen van de print meten we spanningen als we de zener er uit laten. Ook op de lijn waarin de zener stond meten we 12V.Nu hebben we deze lijn onderbroken en met een aparte voeding hierop spanning gezet. Nu werkt de video wel als we op de lijn waarin de zener stond 12V zetten. Voorwat dient deze diode of welke waarde heeft hij echt als we deze in principe kunnen weglaten. In de bijlage vind u een foto met de oorspronkelijke zenerdiode en de plaats op de print. Kan ons iemand vertellen welke waarde of welke diode daar wel moet zitten,of voor welke deze dient. Want volgens ons zou deze zener ondersteboven staan maar bij een test ondersteboven gaat ook die diode kapot.

post-19249-1318258143,8011_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen