Ga naar inhoud


Interne Irdeto cam dood van 5400


jonas

Aanbevolen berichten

Hallo medehobbyisten,<BR>Hellupp gevraagt!<BR>Sinds gisteren geeft mijn interne irdeto cam in mijn hummie 5400 geen teken meer!<BR>Ik heb al diverse kaartjes geprobeert, maar in alle gevallen dood! Zelfs met season-2 waar toch af en toe de ledjes aangaan gebeurt er niets meer!<BR>Ik neem aan dattie naar de kl**te is!<BR>Mijn Aston 1.05 werkt zonder problemen.<BR>Het gebeuren vooraf was dat ik een ds9 kaart geprobeert had waar 2 contactpuntjes met plakband afgeplakt waren.<BR>Daarna heeft de irdeto cam niet meer gereageert, op niets meer! frown.gif" border="0frown.gif" border="0 <BR>De stukjes tape die op de ds9 kaart zaten zitten met grote zekerheid niet in de cam. Ze zaten namelijk nog op de ds-9 kaart, dat weet ik dus zeker.<BR>Nu mijn vragen:<BR>Voordat het ding terug gaat naar mijn dealer, en ik hem dus enkele weken zoniet enkele maanden kwijt ben, kan ik hem dus eens openmaken.<BR>Is dit een gemakkelijke klus, en is het zichtbaar naderhand bij Humax i.v.m. garantie aanspraak?<BR>Bestaat er zoiets als een camreset, heeft het zin nieuwe software te laden in de hummie?<BR>Op het moment heb ik de 1.01.08 patch erin, dus niet die nieuwe automatisch omschakel soft!<BR>Ik moet dus de originele software terugzetten als ik hem naar de dealer terugstuur. Is er iets waar ik speciaal op moet letten?<BR>Kan de humax dealer/reparatiebedrijf zien dat de hummie gepatched is geweest d.m.v. een inwendige counter? Volgens de verkoper zouden ze dat bij Humax bij het uitlezen kunnen vaststellen!<BR>Heeft misschien iemand een nuttige tip voor mij a.u.b.?<P>Bij voorbaat bedankt<BR>groetjes<BR>-----------------------------------------<BR>JONAS

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Zelf niet openmaken<BR>2. Originele software er in zetten.<BR>3. Originele irdeto kaart van een kennis testen op jouw ontvanger. GEEN BEWERKTE KAART!<BR>4. Ontvanger terug brengen naar de dealer en die er naar laten kijken.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Toxic(q) voor de info,<BR>ik heb het zelf met mijn originele mosc kaart getest, niks.<BR>Het is wel een kaartje waar een aangepaste crd overheen gedraaid is, een originele irdeto maagdelijke kaart is hier in de buurt (buitenland) niet te vinden!!<BR>Waarom schrijf jij in hoofdletters GEEN BEWERKTE KAART???<BR>Dat snap ik effe niet helemaal.<BR>kun je me dat effe uitleggen?<BR>Maar de raad om de hummie dus niet open te maken neem ik dus definitief aan (je hebt mijn laatste twijfel weggenomen)<BR>Groetjes<BR>-----------------------------------------<BR> crying.gif" border="0crying.gif" border="0crying.gif" border="0JONAS crying.gif" border="0crying.gif" border="0crying.gif" border="0

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een niet bewerke kaart wordt een originele kaart bedoeld waar niet mee is gepield om gratis naar zenders te kunnen kijken.<BR>Heb je al geprobeerd om hem opnieuw te patchen, ik zou dat eerst eens even proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem heb ik al vaker bij de hand gehad, dan was het dat de kaart er weer iets uit gedrukt werd door dat er iets dikkere kaart in had gezeten, de veer achter in de lezer is dan iets te strak<P>GR.Lotje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ongeveer het zelfde aan de hand.<P>na het onsuccesvol proberen te loggen met season2 interface deze er uit genomen. sindsdien herkent ie geen enkele kaart meer.<BR>steeds zelfde antwoord. Invalid card.<BR>Heb hem wel al open gehad, en de kaart houder nagekeken. nogthans niets abnormaal aan te zien.<P>Het inspelen van de software & settings gebeurt nog normaal.(patchen ook)<P>Bij menu conditional acces normale gegevens.<BR>bij card info - invalid card.<P>weet iemand of men de interne irdeto cam los zou kunnen kopen?(zit trouwens maar met 1 stekker vast op het moederbord)<P>Ik heb geen goesting om 6 maanden of langer zonder ontvanger te zitten en de verzendings onkosten onnodig te betalen.<P>graag een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ook gehad na het loggen met hbemu 8001 3in 1.<BR>toen reageerde de irdeto ook niet meer.<BR>humax 5400 op bv ned1 zetten en uitzetten.<BR>de stekker eruit voor een paar minuten.<BR>de seca & viacces modules eruit gehaald.<BR>de orginele wel bewerkte kaart erin gestopt toen de stekker erin gedaan en de humax aangezet.<BR>na een paar minuten had ik weer beeld en werkt alles weer.<BR>ik heb de atmel ook op nieuw geprogd voor alle zekerheid.<BR>ik log nu met wallbanger 3.0 irdeto,seca,viacces apart en geen 3in1 meer.<BR>misschien help dit ook bij jullie.<BR>Ibby

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by jonas:<BR><STRONG>Hej guys,<P>mijn irdeto probleem is opgelost!<P>Ik heb de stroom eraf gehaalt, uitzetten alleen hielp blijkbaar niet genoeg.<BR>Stroomstekker er weer in en hij loopt weer als een trein.<BR>Het veertje achterin de cam duwde vroeger mijn goldkaart er een beetje uit zodat hij geen contact meer maakte, maar dat had ik opgelost door aan beide zijden wat tape te plakken zodat de kaart nu een beetje meer weerstand heeft in de cam sleuf, en dat werkte dus. Dit was dus een oud probleem.<BR>Het probleem van deze week is dus met de stroom eraf opgelost.<BR>Ben dus weer reuze heppie!<BR>groetjes, en bedankt voor de antwoorden, ze zijn al geprint en in mijn problemen ordner gestopt!<P>Prettig weekend, en duimen voor Jos the Boss morgen!<P>---------------------------------------------<BR>jonas</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0bavaria.gif" border="0

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...