Ga naar inhoud


Interne Irdeto cam Dood.


Gast

Aanbevolen berichten

Door het onsuccesvol loggen hen ik mijn interne irdeto-cam naar hogere sferen geholpen.<P>Na het open draaien van de humax en het uitwisselen van de cam met die van een vriend zijn humax, is de conclusie dat alleen dat onderdeel kapot is waar de kaart inkomt.(kan men gewoon van het moederbord afkoppelen.)<P>Nu is mijn vraag, kan men dat onderdeel los kopen? of moet ik nu een nieuwe humax kopen?<BR>Wachttijden tot 6 maanden kan ik echt niet aan.<P>Weet iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ken het probleem en het het zelf al twee keer gehad, dat printje is niet defect maar de card socket waar hij in gaat. Deze kun je met een schroevendraaier open wippen en dan zie je achter het voetje een lipje te zitten wat open gaat staan als je er een kaart induwd, deze zal nu wel open staan ( ook zonder kaart ) als je dat wat verbuigt zal je probleem opgelost zijn.<P>Aangezien het bij mij 1 maand later weer voorkwam heb ik een nieuwe card socket gekocht van het merk : T&B deze zijn " iets " duurder dan andere merken ( 24,95 ) maar je voelt de kaart er nu écht inklikken.<P>SatTurk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na een keer de funkaard in de irdeto te steken ook dat deze het niet meer deed.<BR>Ontvanger even helemaal uit met schakelaar op de achterkand en weer aan zetten, en het probleem was opgelost.<BR>Bij de instellingen kende hij de embeded irdeto ook niet. Naderhand natuurlijk wel weer.<BR> bavaria.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satturk.<P>Ik denk dat uw oplossing het kortste bijkomt.<BR>Alleen dat ik het niet meer kan testen.<BR>Heb hem open gehad. en ogenschijnlijk leek alles in orde.<P>De hummie is nu bij dealer.Met wat geluk in garantie.En met nog meer geluk tegen eind juli zou ik hem terug krijgen.<P>@digirud.<P>Heb de ontvanger reeds lang van het stroomnet gehaalt uw oplossing help bij niet.<P>@xtc4ever.<P>De E600 error code krijg ik niet. gewoon van moment dat de kaart erin gaat, de melding "INVALID kaart"<P>dan de melding "602-this service wants your money" wat heel normaal is als de cam geen key vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem met een gammele kaartconnector had ik ook. Ik moest om bijna ieder kaartje een stuk plakband draaien omdat hij hem anders steeds een klein stukje terugduwde, en de contactjes niet meer tegen elkaar kwamen. Oplossing: Sloop een kaartconnector uit een oud analoog doosje of een Peesje (DVR500) kist..Deze passen perfect en zijn een heel stuk degelijker..<BR>Wel de oude even bewaren voor het geval je de garantie nog moet aanspreken en de originele er weer in moet ;D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sat Turk,<P>Een nieuwe card socket. merk : T&B <BR>Bedoel je dat witte kapje los ?<BR>Moet je die dan om solderen ?<BR>Kan ik die bij elke electronica zaak halen ?<BR>Ik heb denk ik namelijk hetzelfde probleem.<BR>Ik heb deze box pas een maand !!!<BR>Foutcode E600 ???<P>Groetjes.<BR> crying.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De smartcard sockets liggen tussen de 6,75 en de 13 piek, de T&B microswitch uitvoering kost 24,95 maar zijn wel degelijker, de smartcard sockets zijn ISO dus het maakt eigenlijk niet uit welke je pakt. De socket die Humax gebruikt is LOW BUDGET meer kan ik van deze socket niet zeggen, met een tinzuiger en een goeie soldeerbout is deze in 5 min vervangen ( 8 pootjes ) inmiddels heb ik bij mijn maat ook zijn socket moeten vervangen aangezien deze meer Invallid card gaf ( ook al zat er niks in ) dan iets anders.<P>@xtc4ever<BR>Ik bedoel inderdaad dat wit kapje, door een iets dikkere smartcard erin te duwen ( zoals jupiter 1 ) gaat ie zelfs openstaan ( probeer het maar ) eentje van 6,75 lost dat probleem al op.<P>SatTurk.<p>[ 04-07-2001: Message edited by: SatTurk ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

wink.gif" border="0 Yes Ik heb mijn CAM eindelijk gemaakt.<BR>even uit elkaar gehaald, daarna tijdelijk<BR>plakbandje gebruikt.<BR>Al de kanalen werken weer.<BR>Nu even een ouwe doos slopen voor een nieuwe<BR>socket !<BR>Thanx everybody !!!<P>"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb mijn Humax terug van dealer. Wou hem terug sturen naar Humax zelf (waar dat ook moge zijn). Heb ik geweigerd. Is namelijk uit garantie en wil geen onodige kosten maken.<P>Ben bij verschillende sat-shops geweest. geen een die het onderdeel los wou verkopen, zelfs niet voor 500 gulden.!!<P>Nu heb ik het geluk gehad dat mijn vriend een ander probleem had, We hebben van 2 humaxen 1 gemaakt, en samen een nieuwe gekocht en de kosten gedeelt. Nu hadden we voor 400 gulden de man elk een werkende humax.<P>Dan nog het SCHANDAAL van SATURN in belgië.<BR>De Handelszaak SATURN ergens in België zou volgens Humax-digital een officiële hersteldienst zijn. Na een telefoontje was ik weer een droom armer.<P>Mijnheer, Indien de zaak waar U uw humax gekocht heeft, geen klant van ons kunnen we voor hun geen herstellingen doen, Ze moeten die humax namelijk bij ons gekocht hebben.<P>DRAAIT HET IN DEZE VERDOMDE WERELD DAN INEENS NIET MEER OM GELD. <P>Een andere zaak in Antwerpen :<P>Mijnheer, een nieuwe humax kost +/- 28.000 bfr. met Aston1.05 common interface. Maar voor 38.000 Bfr. heb je volledige instalatie met een werkend goldwafertje erbij.<BR>(humax5400 met aston1.05 = instalatie)<P>ZIJN ZE DAAR OOK AL GEK?<P>Een andere zaak in Aken(duitsland).<BR>Mijn vriend ging op zoek naar een goedkoop LEEG goldwaffertje in duitsland. hij had ergens in een advertentie gelezen voor 25 <BR>DM. <BR>Zegt die gast in de winkel : Hebben we niet mijnheer, We verkopen ze alleen gevult met de key's van PW voor 500 Dm.<P>OVER EEN SCHANDALIGE WERELD GESPROKEN.<P>GELUKKIG ZIJN MIJN PROBLEMEN NU EINDELIJK OPGELOST.<P>@ SATTURK : De cardsocket was het niet. Heb deze eerst nog geprobeert te vervangen, echter zonder resultaat. Moet toch echt een weerstand, condensator of de ic stuk zijn.<P>ALLEN TOCH BEDANKT VOOR DE HULP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...