Gast Geplaatst: 19 april 2002 Geplaatst: 19 april 2002 @tonskidutch Je slaat de spijker op z’n kop. Maar er is een verschil tussen de juridische theorie en de juridische praktijk. Ik praktijk kan de burger zich soms al niet eens een 60cm schotel afdoende beargumenteren. Er zijn conflicterende casussen en jurisprudentie ten overvloede. BTW ook behandeld in Sattelite. (Jip & Janneke stijl) Blijf je dus onder die ene meter geniet je alle ‘vrijheid’ binnen het kader van het verdrag van Rome en het bouwbesluit. Mits je je mond open durft te doen. Boven die meter treed er in de praktijk dus een ander mechanisme in werking. Want plotseling weegt dan het belang van dat verdrag niet in alle uitspraken zwaarder dan dat van de buren met horizon vervuiling. Maar wat verwacht je in een staat waar justitie nu al mag bepalen of je in een vliegtuig mag rijzen of niet…. Mag ik morgen nog wel met de bus naar mijn werk? “Er wordt in Nederland met vele maten gemeten en niet altijd naar de wet gekeken” (uitspraak strafwet lerares politieschool en o zo waar).
Gast Geplaatst: 20 april 2002 Geplaatst: 20 april 2002 Bouwbesluit aangekondigd voor 1 juli 2002 Wordt van kracht indien dit in de staatscourant wordt gepubliceerd. voetnoot: laatste wijzigingen op verzoek van de bouwmarkt en bouwpartijen gehonoreerd, de teksten worden deels van kracht. alle nu reeds bekende bouwkosten verhogende ruimtelijke extra's zullen echter eerst op 1 januari 2003 van kracht zijn. Met uitzondering van de energie prestatie normering EPC. Bovendien zijn enkele nieuwe normen die onderdeel vormen van het bouwbesluit nog niet klaar, alsmede maakt de brandweer heel veel bezwaar op de regelgeving, ook dat wordt aangepast. hopelijk kunnen we het hierovereens worden joostA? gewijzigd mbt duidelijkheid <small>[ 21-04-2002, 11:16: Bericht gewijzigd door: tonskidutch ]</small>
Gast Geplaatst: 20 april 2002 Geplaatst: 20 april 2002 Tonskidutch, ik weet niet wat je beroep is en wat ik van de kwaliteit van je uitspraken en taalgebruik moet denken. Als je evenals ondergetekende in het juridisch metier werkzaam bent, dan wil ik daar (bij deze) mijn verbazing wel over uitspreken. Het is niet eigen aan een jurist met zulke stelligheid uitspraken te doen als ik in jouw teksten meen te lezen. Verder verwijs naar een brief van 9 april 2002 aan de tweede kamer (brief van de staatsectretaris van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieubeheer) waarin er nog steeds van uitgegaan wordt dat het bouwbesluit c.a. gewoon van kracht wordt per 1 juli aanstaande. Inderdaad: dat is geen 100% zekerheid. Je zult dit schrijven met jouw kwaliteiten moeiteloos vinden als ik er nog bij vermeld dat het kamerstuk nummer 28325 betreft. Aangezien dit een satelliet board is en de nieuwswaarde van dit onderwerp op dit moment ver te zoeken is, lijkt het me overigens goed dat ik de openbare discussie als gesloten beschouw.
Gast Geplaatst: 21 april 2002 Geplaatst: 21 april 2002 Op jouwe verzoek JoostA bovenstaande bericht gewijzigd. discussie wat mij betreft gesloten. trouwens sommige mensen hebben in hun profiel aangegeven welk beroep ze hebben.
Gast Geplaatst: 22 april 2002 Geplaatst: 22 april 2002 Nu weet iedereen wel dat een schoteltje binnenkort vrij opgehangen mag worden...
Aanbevolen berichten