Ga naar inhoud

Knoppix 3.7 bootable-cd maken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb weinig ervaringen met Linux, enkel een gekregen bootable cd,tje van Knoppix 3.2,wat opzich perfect werkt.Onlangs van de site Knoppix. nl de versie Knoppix 3.7 gedownload de HCC-nl versie. Ik wil er dus een bootable-cd van branden,en Nero 6 hiervoor gaan gebruiken.Op de site van Knoppix.nl staat: Gebruik de functie Burn Image.Vindt echter geen image in het gedownloade bestand. Helaas is de site van Knoppix.nl op dit moment niet geheel online, en kan ik deze info niet vinden. Wie kan me helpen.

Geplaatst:

Kijk ééns ff na , normaal moet jouw image bestand eindigen op knoppix.iso ...toch ?

Geplaatst:

Voor 't branden met Nero Burning Rom:

Open je Nero Burning ROM... je sluit het eerste schermpje (nieuwe compilatie) je hebt nu het Nero basisscherm voor ogen.

Hier klik je op Recorder en kies je voor :

Image branden...nu opent er een verkenner-achtig raampje waar je je net opgeslagen knoppix.iso bestand moet aanstippen om te branden.

Daarna brand je het knoppix -bestand weg op een verse CD...neem bij voorkeur geen CD+RW.

Daarna,neem je het dampende schijfje uit je brander , zet hem in je cd-lezer en herstart je pc....als je bios-settings goed staan zal knoppix opstarten.

Geplaatst:
Citaat:
neem bij voorkeur geen CD+RW.

Heb ik onlangs nog ergens gelezen. Blijkbaar gebruiken veel mensen een CD-RW om dergelijke distro's te testen maar het blijk dat die CD-RW schijfjes vaak voor problemen zorgen.
Geplaatst:

@Big John

Ben zover gekomen in Nero bij het scherm Burn image, ik zie dan 2 mappen n.l. boot en KNOPPIX. Nero vraagt dan naar Imagesfiles met de extensie: *nrg,*iso,*cue.Die vindt ik niet. In geen van de 2 mappen is een dergelijke extensie te vinden.

Wat ik vind is: In boot: Isolinux,met beveiligingcatalog,msgbestanden,f2,f3,isolinuxkbd en bin,cfg,linux24 en 26,memtest,,logo16 en 2 winrar archieven.

In KNOPPIX,een knoppixbestand zonder extensie van 709mb,images(plaatjes),html en tekst,md5sums bestanden. Dus geen extensie iso.

Geplaatst:

Toch gelukt met het progje ISO-buster. De cd werkt nu. Alle reageerders bedankt.

Geplaatst:

Had ook gemakkelijker gekund.

Er zit een file bij het knoppix pakket wat autoamtisch een cd maakt.

Dat file laat je de keuze om je partitie voor je te maken en bootloader op hd maken.

Zal de naam van het betrokken file ff opzoeken voor de toekomstige lezers

Geplaatst:
Citaat:
Had ook gemakkelijker gekund.
Er zit een file bij het knoppix pakket wat autoamtisch een cd maakt.
Dat file laat je de keuze om je partitie voor je te maken en bootloader op hd maken.
Zal de naam van het betrokken file ff opzoeken voor de toekomstige lezers

Dat denk ik niet ! Ik denk dat je je vergist...het is wel zo dat éénmaal je de knoppix.iso gebrand hebt op een cd-tje. Kan je deze via een installer script op je harde schijf zetten.
sudo knoppix-installer

Moest ik verkeerd zijn... graag wat bijkomende info anders over jouw gekende methode ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen