Ga naar inhoud


geen signaal op humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Net m'n nieuwe Humax 5400 astra hotbird (2 x losse LNB) aangesloten en ik krijg er geen signaal uit zodra ik alle twee de lnb's met een disec switch heb aangesloten.<P>Als ik de LNB's los aansluit krijg ik wel signaal.<BR>Maar omdat ik gek werd van het zenderzoeken heb ik via mn PC even de settings geînstalleerd dan moet het toch goed gaan????? Ik vemoed dat het aan de instellingen van de disec switch ligt. <P>Ik heb nu de volgende configuratie<BR>Humax 5400 zendersetup astra hotbird van de humaxsettingpage erin gezet.<P>Antennesettings 1<BR>astra<BR>freq: universal<BR>22khz.: uit<BR>12V: uit<BR>Disec: Toneburst A<BR>Motor uit<P>Antennesettings 1<BR>hotbird<BR>freq: universal<BR>22khz.: uit<BR>12V: uit<BR>Disec: Toneburst B<BR>Motor uit<P><BR>Disec switch<BR>ik heb volgens mij een mad.gif" border="0 ding met zon smd switchje erin. Volgens m'n dealer moet ik hem op toneburst zetten (in mijn geval optie no. 9).<P>Wie weet wat ik verkeert doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je instellingen staan goed.<BR>Gooi je Humax "leeg" en scan alles opnieuw in.<BR>(Zeg maar "format c: en install Windows)<BR>Het is bekend dat die settinglijsten problemen kunnen geven met ontvangst.<P>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Settingslijst met een ander progr. downloaden.<BR>Kreeg het met setedit niet voormekaar, klopte niets meer van.<BR>Met humax control center geen probleem.<P>Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ flash:<P>Met m'n nieuwe Humax 5400 astra hotbird (2 x losse LNB) aangesloten en ik krijg er geen signaal uit zodra ik alle twee de lnb's met een disec switch heb aangesloten.<P>>>> ben je er zeker van dat het een diseqc switch is ??? als jouw dealer zegt dat je "toneburst" moet gebruiken lijkt mij dat géén diseqc switch !!! In elk geval: op een diseqc switch staat wel degelijk "diseqc" vermeld; controleer dat even !!!<P>Als ik de LNB's los aansluit krijg ik wel signaal.<P>>>> dat is al één goede zaak !<P>Maar omdat ik gek werd van het zenderzoeken heb ik via mn PC even de settings geînstalleerd dan moet het toch goed gaan????? Ik vemoed dat het aan de instellingen van de disec switch ligt.<P>>>> aan een diseqc switch valt er niets in te stellen ! Heb je wel degelijk een diseqc switch (vermoedelijk met 2 ingangen en één uitgang, dan heb je een A en een B ingang (of minder vaak voorkomend een 1 en een 2 ingang) Meestal wordt aan de A ingang het kabeltje dat van de Astra LNB komt gekoppeld, en aan de B ingang dat van Hotbird (als je IN de schotel kijkt ontvang je Astra met de LINKER LNB)<P>Ik heb nu de volgende configuratie<BR>Humax 5400 zendersetup astra hotbird van de humaxsettingpage erin gezet.<P>Antennesettings 1<P>>>> Je bedoelt hier waarschijnlijk "Antenna Alternative 1"...<P>astra<BR>freq: universal<BR>22khz.: uit<BR>12V: uit<BR>Disec: Toneburst A<BR>Motor uit<P>>>> Is het een disecq switch dan moet je hier bij Diseqc: diseqc A kiezen (als het kabeltje die in A gaat van de Astra LNB komt)!<P>Antennesettings 1<P>>>> Weeral hetzelfde: je bedoeld hier "Antenna Alternative"<P>hotbird<BR>freq: universal<BR>22khz.: uit<BR>12V: uit<BR>Disec: Toneburst B<BR>Motor uit<P>>>> Is het een diseqc switch, dan moet je hier bij Diseqc: diseqc B kiezen (als het kabeltje die in B gaat van de Hotbird LNB komt) ! EN OPGELET : Antenna Alternative moet hier op 2 staan (en niet op 1)<P>Disec switch<BR>ik heb volgens mij een ding met zon smd switchje erin. Volgens m'n dealer moet ik hem op toneburst zetten (in mijn geval optie no. 9).<P>>>> Lees eerdere opmerkingen!!!<P>>>> Heb je een diseqc switch MET bovenstaande instellingen, dan kun je zonder problemen alle kanalen inladen en ook alle Astra/Hotbird settings gebruiken (als die tenminste voor diseqc geconfigureerd zijn...<P>>>> Zoek dus éérst uit wat voor switch je hebt: is het géén diseqc maar een tone burst, wijzig dan de instellingen bij diseqc en gebruik dan inderdaad "toneburst A" bij Antenne Alternative 1 voor Astra en "toneburst B" bij Antenna Alternative 2 (TWEE !!!) voor Hotbird<P>Wil je goede geactualiseerde diseqc-settings voor Astra/Hotbird, dan lees ik het wel !<P>Succes !

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ flash:<P>Hoe krijg ik m'n hummie eenvoudig ge-reset?<P>Als je bedoeld: alle huidige settings er uit gooien doe je het volgende:<P>Menu<BR>Installation<BR>Service Organising<BR>Organise Networks<P>en "delete" je alle transponders: zo maak je hem helemaal leeg... en kun je van voorafaan beginnen.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE<BR>Ben van de ene kant toch blij dit verhaal gezien te hebben en niet de enigste te zijn na aanleiding van de reacties die ik er op kreeg.<BR>In iedergeval gewoon een nieuwe schakelaar en hoppekee.Ik ben ook eerst 2 dagen aan het klooien geweest!!!!<BR> <BR>ANAAL AANVALLEN en de diseq`s<BR>June 28 2001 at 6:05 PM<BR>Score 5.0 (1 person) Boeddha (login boeddha)<BR> <P>--------------------------------------------------------------------------------<BR> <BR>Het is zelfs zo dat de diseq schakelaars niet meer functioneren door heel dit grapje.<BR>was n.l vandaag bij de shop waar ik het hele handeltje aangeschaft heb met het probleem dat mijn schakelaar niet meer functioneerde sinds gisteren (geen verdere schade met mijn receiver humax)de goeie man is een hele tijd voor mij bezig geweest en waarempel de hele vooraad diseq`s werken niet meer!!!<BR>Vraag is hebben hier meerdere mense last van??<P>Kan dit zomaar???<P>wacht op antwoord via importeur en laat iets horen als hier iets van bekent wordt <P> <BR>Scoring disabled. You must be logged in to score posts. Respond to this message <BR> <BR>Author Reply <BR>Frank flyer<BR>(no login)<BR> Untitled<BR>No score for this post June 28 2001, 6:22 PM <P>diseq schakelaars ?<BR>wat zijn dat.<P>Frank<BR> <BR>Scoring disabled. You must be logged in to score posts. Respond to this message <BR> <BR>Technodaddy<BR>(no login)<BR> Diseq<BR>No score for this post June 28 2001, 9:01 PM <P>Ben je mal man! Heb hier 5400 met diseq en niks aan de hand!<BR>Lijkt me wel een heel sterk verhaal!!!!!!!!!!!!!!!<BR> <BR>Scoring disabled. You must be logged in to score posts. Respond to this message <BR> <BR>Technodaddy <BR>(no login)<BR> Diseq<BR>No score for this post June 28 2001, 9:03 PM <P>Ben je mal geworden, een diseq uitschakelen cq aanvallen canal +!!!!!!!!!!!<BR>Hier een Hum 5400 met diseq en niets aan de hand!!!<BR>Moet niet gekker worden die verhalen op deze sites<BR> <BR>Scoring disabled. You must be logged in to score posts. Respond to this message <BR> <BR>boeddha <BR>(login boeddha)<BR> Untitled<BR>No score for this post June 28 2001, 9:41 PM <P>Weet het kan er ook met m`n pet niet bij,maar het verhaal ligt er.<P>wacht nog ff info af van importeur die zou ook eventueel met onze (vrienden)contact opnemen.<P>Punt was n.l omdat bij die goeie man niet een d-schakelaar van de 18 meer werkte,na gisteren.<P>Het blijft een raar verhaal maar in ieder geval bedankt voor de reactie<BR> <BR>Scoring disabled. You must be logged in to score posts. Respond to this message <BR> <BR>willie wortel<BR>(no login)<BR> niks aan de hand<BR>No score for this post June 28 2001, 9:40 PM <P>De switch heeft niks te maken met een al of niet gecodeerd signaal.<BR>C+ heeft volgens mij geen enkele invloed op het signaal naar de switch.Dit zou zelfs verboden zijn, omdat ook de Free To Air kanalen op de switch moetn kunnen schakelen.<BR>Hier werkt alles prima (Humax 5400 en Philips switch)<BR> <BR>Scoring disabled. You must be logged in to score posts. Respond to this message <BR> <BR>TP<BR>(no login)<BR> Untitled<BR>No score for this post June 28 2001, 9:56 PM <P>Boedhhaahahahaha=freek<BR>(o)<BR> <BR>Scoring disabled. You must be logged in to score posts. Respond to this message <BR> <BR>boeddha <BR>(login boeddha)<BR> re<BR>No score for this post June 30 2001, 2:14 AM <P>Het volgende ik had het in mijn geval over de global diseq.In iedergeval zijn we eruit.<P>Heeft degelijk te maken met het geintje van van de week,<P>Global ontkent 100% en zegt net als al eerder gegeven commentaren dat dat absoluut niet kan.<P>Strong<BR>Zegt dat het wel degelijk gebeurt is maar hebben er ook nog geen volledige verklaring voor,Maar ook zeggen zei dat het probleem al eerder gemeld was.<P>Na dit verhaal heb ik gewoon kosteloos een nieuwe gekregen.Alles werkt weer naar behoren.Ben nog wel ff met die goeie man aan het testen geweest de global werkte wel op nokia,echostar maar met de strong en de pioneer gaf ie enorme doorgifte problemen en let op gewoon nieuwe doosjes dus zonder gerommel in de doos.<P>Freek<BR> <BR>Scoring disabled. You must be logged in to score posts. Respond to this message <BR> <BR>Current Topic - ANAAL AANVALLEN en de diseq`s <BR> <BR> << Previous Topic | Next Topic >> <BR> <BR> <BR> <P><BR> Create your own forum at Network54 <P> Copyright © 2001 Network54. All rights reserved. Terms of Use Privacy Statement

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips zover. Ik ga alles opnieuw instellen. Ik ben opeens m'n sattelieten ook kwijt terwijl die gisteren perfect stonden. Zelfs met m'n satfinder krijg ik geen signaal.<P>Ik heb overigens wel degelijk een Diseqc switch. Het is een 2.0 switch met pushbutton instelling.<BR>Ik kan de volgende instellingen maken.<P>mode 1: LO/HI controls switch<BR>mode 2: HOR/VERT controls switch<BR>mode 3: POSITION A/B controls switch<BR>mode 4: OPTION A/B controls switch<BR>mode 5: SWITCH 1 controls switch<BR>mode 6: SWITCH 2 controls switch<BR>mode 7: SWITCH 3 controls switch<BR>mode 8: SWITCH 4 controls switch<BR>mode 9: TONEBURST controls switch<BR>mode 10: 22KHZ controls switch<P>Nu heb ik dus ingesteld op toneburst en bij m'n antenna settings : alternative 1astra/2 hotbird op toneburst A/Toneburst B. Volgens m'n dealer moet dit goed zijn.<P>Als er iemand zeker werkende kanaalsettings heeft voor hotbird/astra > Humax 5400 <BR> knutsel@mac.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjef, bedankt voor je filetje ik ga het meteen proberen. Het ligt inderdaad toch aan mijn file van de humax setting page denk ik. Alles gereset, schotel opnieuw gesteld... zoeken geen probleem<P>Zodra ik m'n humax file erin zet herkend ie geen satteliet meer.<P>Zeguh dat programmaatje Humax Control Center waar vindt ik dat? laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>I'll be back

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjeffie, ik heb net jou settings ingeladen met setedit maar m'n probleem blijft hetzelfde. M'n Hummie herkend de zenders niet die in de lijst staan (netjes antenna instellingen aangepast). <BR>Als ik vervolgens automatic search doe plakt ie duplicaten achter de huidige presets. Ned 1 op 1 = no signal Ned 1 op 355 = perfect.<P>Kun je de Humax niet laten zoeken naar voorgeprogrammeerde zenders of heb ik daar gewoon overheen gelezen o.i.d. bavaria.gif" border="0bavaria.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjeffie, het werkt!<BR>Ik had hotbird op LNB 1 en Astra op LNB 2<P>Ik had de antenna alternatives aangepast in de veronderstelling dat het programma het dan wel snapte, niet dus.<P>Nu heb ik Astra op 1 en Hotbird op 2 op m'n diseqc switch en het werkt perfect!<P>M'n diseqc switch heb ik overigens ingesteld op toneburst. M,n antennasettings op Toneburst A/B of Diseqc A/B werkt beide.<P>Iedereen bedankt voor de tips! laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...