MehmetArslan Geplaatst: 9 januari 2005 Geplaatst: 9 januari 2005 Ik heb een SBR video recorder gekregen waarin een cassette vastzat. Ik heb dan de motor ontkoppelt en met een 9V batterij de cassette eruit gekregen. Nu wil ik er een cassette induwen maar de motor loopt niet. Als ik op eject duw krijg ik de melding NO CASSETTE. Hij valt ook niet meer in standby. Merk:SBR Type:2SB31/11 WD06 Dat de cassette vastzat was al eens gebeurd en naar reparatie geweest. Groetjes Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Gast Geplaatst: 9 januari 2005 Geplaatst: 9 januari 2005 Zo uit het type nummer haal ik er uit dat het een philips cloon moet zijn , je hebt een turbodeck kit nodig , het tandwieltje op de lange as of het tandwieltje op het korte asje is gescheurd en zit los. ( lange as loopt van af de loadingmotor ( via snaar) naar de rechterzijkant cassette lift, hier haaks op ligt ook het korte asje ) bij gebrek aan beter zijn de tandwieltjes soms nog wel vast te lijmen.
Steve Geplaatst: 9 januari 2005 Geplaatst: 9 januari 2005 als je met een 9 volts batt de tape er wel uit krijgt dan is de lange as wel goed,en moet alleen het worm asje vervangen worden.en er wel een nieuwe inzetten i.p.v. lijmen
MehmetArslan Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Geplaatst: 10 januari 2005 Steve, Het zit zo dat de motor niet begint te lopen, lijkt mij niet op een mechanish probleem. Volgens mij krijgt de motor geen opdracht voor te laden. Waar haalt hij zijn opdracht vandaan? Groetjes Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Gast Geplaatst: 12 januari 2005 Geplaatst: 12 januari 2005 klik hier Denk dat het mechaniek van tijd af is, voor info hoe hem weer optijd te krijgen zie link van een vorig draadje
Steve Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 die opdracht krijgt hij bij het invoeren van de band.volgens mij zijn toch de worm as of de lange as defect.
MehmetArslan Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Geplaatst: 13 januari 2005 Citaat: die opdracht krijgt hij bij het invoeren van de band.volgens mij zijn toch de worm as of de lange as defect. O.K ik zal eens kijken of ik iets vind , alvast bedankt. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Gast Geplaatst: 14 januari 2005 Geplaatst: 14 januari 2005 Volgens mij het deel waar de cas (loading mecha) in gaat losnemen dan het mechaniek inrijgen tot dat de tape geleiders halverwegen de videokoppentrommel staan. Het loading mecha in de positie cas down en opnieuw monteren, zorg ervoor dat de tantwielen aan de zijkant van het loading mecha met de pijltjes tegenoven elkaar staan. Het geheel opnieuw monteren in de video 220 er op de video innistaliseerd zich dan van zelf, duur even. Als het dan weer misgaat toch de tandwielen. verel suc6
MehmetArslan Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Geplaatst: 15 januari 2005 Heb ik gedaan, Als ik de spanning erop zet duwt hij de casette eruit. Als ik hem er terug erin duwt vertrekt het mechanisme niet. Tandwielen lijken mij in orde . Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Gast Geplaatst: 17 januari 2005 Geplaatst: 17 januari 2005 Weet je zeker dat bij cas down de pijltjes op de tandwielen aan de zijkant van het loading mechaniek tegen over elkaar staan, dus met de hand inrijgen en controleren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen