Ga naar inhoud

National Geographic weg !

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

National Geographic uit het BASIS-pakket

National Geographic zal vanaf 17 januari 2005 niet meer via de satelliet te ontvangen zijn. CANALDIGITAAL en National Geographic hebben samen besloten de doorgifte te stoppen. National Geographic is een onderdeel van het BASIS-pakket en het is nog onbekend welke zender de documentairezender zal vervangen. CANALDIGITAAL hoopt daar binnenkort meer informatie over te geven.

• Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hmm.. Ik vraag me af wat daar de reden van is. Ik denk niet dat het aantal klanten te laag zal zijn, want veel mensen hebben het pakket toch wel. En het is niet een zender die ondergewaardeerd wordt lijkt me. Mischien vond men het te duur, en kon men het door van de satelliet af te gaan een mooi overeenkomstje sluiten met de kabelaars en Digitenne?

Hoe dan ook, mischien dat (één van de) Discovery themakanalen het kanaal opvolgen, zou leuk zijn. Zeker als het Travel & Adventure is.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Ik hoop dat de vervanger de moeite waard is. Hoewel ik vermoed dat dit wel eens het begin van het einde kan zijn voor CDS.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Belachelijk!! Heb juist voor deze zender indertijd abbo afgesloten.

Slechte zaak, geen NGC meer op sat. HELE slechte zaak.....

Zo krijgen ze er natuurlijk nooit abbonees bij.

Vu+ Duo Twin HD PVR

Dreambox 7025 PVR

4x Quad LNB DiseqC -> Astra 1, Astra 2, Astra 3 & Hotbird

Triax 78cm Schotel

Geplaatst:

geld dit alleen voor ngc nl of ook alle andere landen waar ngc word uitgezonden ?

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Hmm, wat ik een beetje belachelijk vind is dat het weer door de meeste mensen als iets wat Canal Digitaal heeft gedaan wordt gezien. Terwijl die echt geen zenders gaan wegdoen voor hun plezier hoor.. Het begin van het einde zal het ook niet zijn, dat vind ik zo kortzichtig. Net als of het hele bedrijf draait op één zender die toevallig weggaat.

Geplaatst:
Citaat:
Hmm..

Hoe dan ook, mischien dat (één van de) Discovery themakanalen het kanaal opvolgen, zou leuk zijn. Zeker als het Travel & Adventure is.

NGC had er wellicht zelf geen zin meer in? Zag het nut er niet van in? Ja...da's een lekkere houding dan.

De "beeldkwaliteit" van NGC zal niemand missen ..CNBC (ochtenduren) is elders te vinden...

Discovery Travel & Adventure hoop ik niet! Da's ongeveer dezelfde inhoud als Travel Channel die al FTA verkrijgbaar is met ondertiteling...ik verwacht de Discovery themakanalen (voorlopig) ook niet....

Ik hoop dat de weg vrij is voor de twee vlaamse zenders nu...
Geplaatst:

Een Vlaamse zender zou heel mooi zijn (denk dat dat helaas nog te vroeg is) maar anders is mijn voorkeur Discovery Science. We kunnen ook nog allemaal NGC even gaan mailen, met de melding dat we het er absoluut niet mee eens zijn! Email: ngc@tvchannels.nl .

Geplaatst:
Citaat:
NGC had er wellicht zelf geen zin meer in? Zag het nut er niet van in? Ja...da's een lekkere houding dan.

Ja, inderdaad. Vooral naar je klanten toe, ook al zijn dat maar indirecte klanten. Maar zoals jij het in je eerste bericht postte lijkt het erop alsof contractonderhandelingen zijn stukgelopen.. Zou NGC niet genoeg krijgen vraag ik me dan af. Want als ik het me goed herinner moeten kabelaars ook voor die zender betalen.

Citaat:
Ik hoop dat de weg vrij is voor de twee vlaamse zenders nu...

Hmm, twee zenders op de plek van één met een beroerde kwaliteit. Wordt lekker proppen dan. Denk niet dat dat gebeurt voor het stoppen van NGC.

Geplaatst:

Er is toch nóg één test-tv-kanaal op een andere transponder dus zijn nu twee plekken vrij....

Wat bedoel ke met IRRC ? (sorry als ik dat niet weet)

Geplaatst:
Citaat:
Er is toch nóg één test-tv-kanaal op een andere transponder dus zijn nu twee plekken vrij....

Hmm, volgens mij is dat testkanaal voor radio.

Citaat:
Wat bedoel ke met IRRC ? (sorry als ik dat niet weet)

If IR Remember (of Recall) Correctly. Heb het aangepast.

Geplaatst:
Citaat:
Hmm, volgens mij is dat testkanaal voor radio.

Oh nee, natuurlijk niet.. Dat is het oude kanaal van Veronica op 12.574. Op die transponder is trouwens zelfs nog wel ruimte voor twee zenders dacht ik.

Geplaatst:

Laat men dan liever de vrije ruimte gebruiken om de andere zenders wat meer bandbreedte te geven. Liever wat meer kwaliteit dan kwantiteit.

Geplaatst:
Citaat:
Laat men dan liever de vrije ruimte gebruiken om de andere zenders wat meer bandbreedte te geven. Liever wat meer kwaliteit dan kwantiteit.

Ja, maar zo denkt de gemiddelde Nederlander met een basispakket (of meer) er niet over. Die denkt: Ik betaal 6,95 per maand en daar gaat niets vanaf terwijl er wel een zender verdwijnt.. En zegt vervolgens zijn abonnement op, omdat Canal Digitaal "oplichters" zijn die zomaar zenders uit hun pakket halen, etc.. Want zo denkt de gemiddelde Nederlander.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen