Ga naar inhoud


zwaar probleem humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

goeiedag<P>gistereavond werd baalavond, <BR>na een jaar veel plezier te hebben met mijn humax decoder dacht ik laat ik eens de radio zenders uitzoeken.welke wel werken en welke niet.<BR>op een gegeven moment schakelde ik een kanaal door en toen liep de humax vast, welke knop ik ook drukte op mijn afstandbediening, het hielp niet, dus zette ik na frustratie mijn decoder uit en weer aan. normaal gesproken zou dit moeten helpen, maar niet dus.<BR>wat er nu gebeurt is dat ik de decoder wel aan kan doen van achteren je ziet dan dus de tijd op je display, maar op het moment dat ik op de knop druk aan de voorkant of op mijn afstandbediening het rode knopje aan druk, dan zie ik op de display van de decoder<BR>even --rA komen te staan dan zie ik op mijn T.V. scherm even loader 1.33 en daarna zie ik op mijn T.V. scherm niks meer en op de display van de decoder zie ik alleen maar 3 stippen de hele tijd aan en uit gaan. ik dacht er zelf aan om proberen software opnieuw te updaten, want het lijkt wel of hij in de software hangt. maarja ik heb nog niet superveel verstand van mijn decoder, <P>dus als iemand tips heeft om dit probleem op te lossen. dan hoor ik dat uiteraard dolgraag!<P>alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb nog geen nieuwe firmware geupdate.<BR>ik weet niet welke versie het is omdat ik niet zover kan komen. maar het is niet de laatste . ( hic 1.01.10 )<P>en ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn schotel ligt, want ik kom nog geen eens in het menu van de Humax 5400. ik zie alleen maar die 3 stippen de hele tijd uit en aan gaan op de display. ik ga morgen in iedergeval even een seriele kabel halen.<BR>en dan proberen die nieuwe update erop te gooien. maar als iemand nog nieuwe sugessties heeft dan hoor ik die graag :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je misschien gisteren heb gelezen(ra op 5400) had ik dit probleem ook met de ontvanger van mijn vader, na het laden van de nieuwe kanalen.Ik heb toen eerst de originele firmware er in gezet (want dat ging nog)en vervolgens de pats. En als laatste de kanalen er opnieuw in laten glijden met de laptop en het probleem was bij ons over. Ik weet niet precies waar het aan lag maar mischien heb je er wat aan.<P>Suc6<P>magnum

Link naar reactie
Delen op andere sites

De code Ra op de Humax wil zeggen dat er iets <BR>mis is met de kanalenlijst.<BR>Toen ik de 42East-43West settings erin wilde<BR>zetten en er iets fout ging kreeg ik ook de <BR>Ra code. Probeer in zo'n geval maar eens de Hummie uit te zetten. Start dan de download <BR>voor een nieuwe settinglijst en de Hummie aanzetten. Werkte bij mij 100%.<BR>Probleem zit hem in het missen van het begin van de settinglijst!<BR>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal. ten eerste super bedankt voor de reakties, maar nog steeds dat ding niet aan de gang :-(<P>op het moment werkt het nog steeds niet , het probleem is, dat ik probeerde met wdn4oak<BR>de nieuwste *.hdf software probeerde te uploaden.<BR>nu las ik net kanalen lijst opnieuw uploaden?<BR>maar ehm hoe doe ik dat? ik heb ook geprobeerd om de ene Humax met de ander aan te sluiten. en dan de software over te gooien, maar dit werkt ook niet. ik krijg wel donwloading te zien, maar het lijkt net of er niks gebeurt.<P>ook heb ik net op de Humax site zelf gelezen hoe ik software upload naar mijn receiver via de pc. dit werkt niet omdat de receiver stand by moet staan en op het moment dat ik em standby zie, krijg ik weer die --rA code en die 3 hele mooie stippen te zien. dat moet ik wel zeggen, het zijn wel 3 hele mooie digitale stippen , al zie ik die toch liever 2 keer oplichten en dan verdwijnen.<P>oja ik krijg ook error code 31 van windows. dat mijn com port niet werkt. zucht.....<BR>maar dat komt denk ik meer omdat de receiver niet goed stand by staat.<P>dus ehm de lijdensweg continues, maar ik geef niet op!!!!!!! dus ik wacht weer op jullie suggesties!<P>thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook eens zo,n humax gehad die niet verder kwam dan het knipperen van de stippen.<BR>Deze is toen retour humax gegaan en er is daar een nieuwe tuner ingezet.<BR>Kon er trouwens wel andere software inzetten, en freq lijsten.<P>Greetz

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je problemen heb met het laden van nieuwe software met wdn4oak doe je iets niet helemaal goed. Heb je van de H***x site ook even de gebruiksaanwijzing opgehaald? Je moet n.l. je receiver klaar zetten met de stby knop. Probeer ook eens een andere COM poort of baut rate 9600 werkt altijd. De instalatie moet je kunnen volgen op je display en TV scherm. Op je PC kun je de indruk krijgen dat hij niets doet.<P>Nieuwe kanaallijsten zet je erin met bijv. Setedit. <BR>(FF ophalen van het net) Werkt perfect, alleen even oplettan als je Astra/Hotbird configuratie heb dat je de kabeltjes op je disec aansluit volgens de presets in je PC. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt te mooi om waar te zijn, Had net hetzelfde probleem. Ik kreeg al vervelende visioenen dat deze, een humax 5300 niet goed meer zou werken. Ook aanzetten, RA in het beeld en daarna alleen maar stippen.Ook na diverse keren aan - uitzetten, wachten, steker eruit en erin, helaas niets, steeds alleen maar RA en stippen. Maar met alleen stippen in display drukte ik op de stanby-toets op de receiver en alles als vanouds. Probeer het eens, wie weet werkt alles wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ontvanger heeft hetzelfde probleem. Als ik de netspanning er een paar uur af had, en vervolgens weer opstart, dan werkt de de humax weer. Daarna niet meer standby zetten en hij blijft werken. Momenteel is hij nu voor de 2e keer in reparatie. Na de 1e reparatie kwam het probleem binnen een week weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...