Ga naar inhoud

Aansluiten van computerkast ventilator

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag mensen, ik wil een extra ventilator aanbrengen in mijn computerkast, nu is mijn vraag; moet deze ventilator de koudelucht in de kast blazen of moet de ventilator de warmelucht uit mijn computerkast zuigen.

Op mijn voeding zitten ook 2 fan`s, één voorop de voeding en één achterop de voeding en deze fan`s zuigen de warmelucht naar buiten, dus de computerkast uit.

Gr; pribo cool.gif

Met vriendelijke groet, Leo.

Geplaatst:

Uiteraard moet de warme lucht de kast UIT.

Kijk maar eens naar de temperatuur in je computerkamer en naar de temperatuur in je computerkast.

Logisch dat de temperatuur in je kast fors hoger is dan de kamertemperatuur, dus....

Koop dan wel een ruisarme ventilator, 3 ventilatoren maken meer lawaai dan 2

groetsie van poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:
Citaat:
Dag mensen, ik wil een extra ventilator aanbrengen in mijn computerkast, nu is mijn vraag; moet deze ventilator de koudelucht in de kast blazen of moet de ventilator de warmelucht uit mijn computerkast zuigen.
Op mijn voeding zitten ook 2 fan`s, één voorop de voeding en één achterop de voeding en deze fan`s zuigen de warmelucht naar buiten, dus de computerkast uit.
Gr; pribo cool.gif
De ventilator van je voeding blaast lucht er uit.
Als je nou een extra ventilator er bij plaats moet deze niet ook lucht naar buiten blazen, omdat de ventilatoren elkaar dan tegenwerken. Dus de tweede ventilator beneden plaatsen en lucht in de kast laten blazen. Vaak zorgt zo'n tweede ventilator voor de koeling van het moederbord.
Geplaatst:

ik heb vorig jaar zelf een testje gedaan. als je nu een fan de kast in laat blazen is de

processor ca. 4 graden koeler, als wanneer je deze naar buiten laat blazen.

aan de voor zijde kun je er een plaatsen, dan blaast ie ook over de harde schijf en

aan de achter zijde zit een bevestigings plek precies ter hoogte van je processor. als je

hier ook een plaatst dan gaat alle warme lucht via de voeding weer naar buiten.

je kunt ook voedingen kopen met een extra grote fan. die zuigt ook veel lucht uit de

pc.

Geplaatst:

zo zit het nu bij mij, sys temp gemmideld 31 °C.

post-9182-1318258149,7741_thumb.jpg

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Dat valt wel mee als je de juiste fans gebruikt.

Hoe groter hoe beter, want dan kan het toerental omlaag bij dezelfde prestatie.

Ik heb in de voeding en achter in de kast 12 cm fans zitten, die draaien allebei maar 1000 rpm, dus zeer stil.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:
Citaat:
zo zit het nu bij mij, sys temp gemmideld 31 °C.

Ik heb mij vandaag 2-extra fan`s gemonteerd net zoals jij beschreef in jou bijlage en ik heb mij een andere CPU-cooler aangeschaft een SilentBreeze 462III voor de Athlon XP 3000+. (19db) mooi stil dus. En alleen deze nieuwe koeler houd mijn CPU vergeleken met die andere CPU-koeler ruim 10-graden kouder.
Eerst gemiddelde temp. 56gr en nu gemiddeld zelfs na een half uur op 100% gedraaid te hebben 46graden, niet gek dacht ik.
Met de 2-fan`s is mijn kast temp. met ruim 5-graden gezakt.
Morgen komt er nog een andere voeding in, één met 1-fan van 12cm dit is ook één van het type "super stil" want de voeding die er nu inzit daar wordt je gek van, het horen en zien vergaat je van de herrie!!
De temperaturen zijn;
Moederbord; 29-graden
CPU AMD Athlon XP 3000+ Barton; 46-graden
Hardeschijf-1 36-graden
Hardeschijf-2 31-graden
En de computer staat op de grond op ongeveer 10-cm van een warme verwarming, dit zijn geen gekke getallen dacht ik zo. cool.gif
Gr, pribo xyxthumbs.gif

Met vriendelijke groet, Leo.

Geplaatst:

Mooi zo, nou zie je zelf, wat het scheelt... xyxthumbs.gif

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen