sretlow Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Ik heb nu een 95 cm schotel met Moteck motor en een Dreambox 7000S. Werkt allemaal perfect. Daarnaast heb ik ook nog een kabel aansluiting voor de tv boven. Echter ga ik nu Chello opzeggen waardoor ik de TV kabel aansluiting ook wil opzeggen en moet ik dus voor de tv boven een extra ontvanger kopen. Want eigenlijk wil ik op de tv boven een ander kanaal kunnen kijken als beneden. Maar....daarnaast wil ik de toekomst ook nog een Skystar2 kaartje kopen om op de pc feeds (4:2:2) te kunnen kijken. Ik weet dat er lnb's zijn met 3 of vier uitgangen maar dan moet ik 3 kabel trekken van de lnb naar de woonkamer, werkkamer (pc) en de slaapkamer. Liever zou ik het bv doen door 1 kabel middels een splitter te splitsen. Want kabel leggen gaat bij mij thuis zeer moeilijk. In huis kan ik wel alles in buizen leggen maar buiten moet ik het gehele terras slopen om extra kabels in de kruipruimte te krijgen. Wie heeft er een oplossing? ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Unetwork Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Als je geen kabel gaat trekken hoe wil je dan beeld hebben op ontvanger 2 op de slaapkamer? Je kan wel een prive kabel station maken maar dan heb je 1) grote investering 2) wederom analoog slecht beeld. Dus waarom zet je ontvanger 1 en 2 niet bij elkaar? Je kan dan op de ontvanger voor de slaapkamer dit draadloos doen daar zijn vrij goedkope sets in de aanbiedingen. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
wammeswaggel Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Er bestaat wel een apparaatje (de One Cable Joker) om twee LNB's over een kabel te laten lopen, maar ik heb dat ding nog nooit ergens te koop gezien. Zie: www.brainwave.de . Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Bigfoot Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 In de laatste Hopperguide stond ook een verhaal van een nieuw merk LNB's waarbij je maar 1 kabel gebruikt voor meerdere receivers.
The postman Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Citaat ::::::: Unicable Technology Ontwikkeld met de technologie van ST Microelectronics is Unicable het ideale systeem om satellietsignalen van uw schotelantenne naar uw ontvanger(s) te transporteren. Met Unicable kunt u over slechts één coaxkabel tot 4 satellietontvangers aansluiten. Bij een twin-tuner PVR zonder Unicable ondersteuning moeten twee coaxkabels worden gelegd richting de schotelantenne. Met Unicable is er slechts één nodig. Ook is een met Unicable aangelegd systeem gemakkelijk uit te breiden met maximaal 3 extra satellietontvangers. DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(
sretlow Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Geplaatst: 13 januari 2005 Ik kan in huis kabel genoeg trekken maar geen extra kabels van LNB naar binnen. Want dan moet het gehele terras open. De kabel gaat namelijk in de grond (onder het terras) van buiten naar binnen (kruipruimte). Maar vanaf daar kan ik ongeveer overal komen. Normaliter is het zo: 3 ontvangers, 3 kabels van LNB. Toch? ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
sretlow Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Geplaatst: 13 januari 2005 Citaat: Citaat ::::::: Unicable Technology Ontwikkeld met de technologie van ST Microelectronics is Unicable het ideale systeem om satellietsignalen van uw schotelantenne naar uw ontvanger(s) te transporteren. Met Unicable kunt u over slechts één coaxkabel tot 4 satellietontvangers aansluiten. Bij een twin-tuner PVR zonder Unicable ondersteuning moeten twee coaxkabels worden gelegd richting de schotelantenne. Met Unicable is er slechts één nodig. Ook is een met Unicable aangelegd systeem gemakkelijk uit te breiden met maximaal 3 extra satellietontvangers. Staat er ook bij wie importeur of verkoper is ervan? ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
The postman Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 mag ik niet zeggen. maar klik op http://www.google.nl/search?hl=nl&am...;amp;lr=lang_nl DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(
Fiene56 Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Er is ook quad-kabel te koop.Je hebt hierbij maar 1 kabel met daarin 4x coax met een buitendiameter van maar 17,5 cm (zie beschrijving). - 4 Kabel in einem z.B. für Quattro LNB´s, für die professionelle Installation Ihrer Satanlage! - Dieses Kabel hat eine "CE digital" zertifizierung, und ist somit 100% digital tauglich! Technische Daten: Innenleiter x 4: Kupfer 1.1 mm Isolation: Zell PE (63%) Ø Innenkabel x 4: ca. 6,8 mm (Für 7,00 F-Stecker geeignet!) 1. Schirmung: AL-Folie doppelt kaschiert 2. Schirmung: Geflecht: (16 x 4 x 0,12) Widerstand: 75 OHM Aussenmantel: PVC/weiß Ø Aussen: ca. 17,5 mm Schirmungsmaß: >80 dB De beschrijving is wel duits maar als je iets niet zou snappen vertaal ik het wel even.Mischien is dit een optie, ook voor mensen met een quad lnb of monoblok. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
sretlow Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Geplaatst: 13 januari 2005 Bedankt voor je reactie. Ikzelf heb er niet veel aan omdat ik dan nog steeds het terras moet open breken om van kabel te wisselen. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Bigfoot Geplaatst: 13 januari 2005 Geplaatst: 13 januari 2005 Dan leg je de kabel toch gewoon een beetje langs de kant over het terras?
sretlow Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Geplaatst: 13 januari 2005 Kan niet want de kabel gaat onder het terras via een gat de kruipruimte in. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen