Ga naar inhoud


Breedbeeld op de Humax, en andere vragen


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo MedeSatters...<P>Zit te denken om een breedbeeld (JVC) TV aan te schaffen.<BR>Maar hoe zit dat tegenwoordig met de ondersteuning hiervan bij de Humax 5400 ?<BR>In het verleden waren daar nog wel eens problemen mee geloof ik.<P>Heb al in de "search" gekeken,maar werd hier niet veel wijzer van.<P>Is het de kwaliteit ook veel beter als ik het geheel in de toekomst via de S-vhs uitgang ga aansluiten, of kan ik toch maar beter de RGB aansluiting nemen.<P>Heb de Humax nu aangesloten via de video op een Aristona Tv.<BR>En als ik nu video wil kijken dan moet ik eerst de Humax helemaal uitschakelen met de powerknop,anders blijf ik links v/h beeld zo'n zwart balkje houden...erg vreemd.<P>Ook als ik via de Humax kijk, en ik b.v. de epg/menu gebruik, is het net of het beeld iets scheef trekt vooral met witte vlakken is dit het geval.<P>En als ik gewoon naar een zender kijk,dan lijkt het soms net of het beeld op sommige momenten wat golvende bewegingen maakt,dit is vooral boven in het beeld te zien.<P>Als ik een video afspeel,dan heb ik dit probleem niet dus vraag ik mij af of dit aan de Humax ligt.<P>Graag jullie reactie's en/of ervaringen hierover.<P>Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi ladder-sat<P>Toevalligerwijze ben ik in het bezit van een JVC breedbeeld TV (32 type) en een humax 5400.<BR>Het overschakelen naar 16:9 kan het beste met de instelling van de TV; deze kun je op auto zetten maar dit is niet aan te raden omdat bij het zappen continue het beeld verspringt.<P>Betreffende de problemen met een zwarte balk ?? e.d . deze zijn toch waarschijnlijk van je aristona.<P>Ik kan niets anders zeggen dat de Hummie en de JVC een goede combinatie is , ik heb er althans zeer goede ervaringen mee<P>groetjes <P>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een philps82cm pal+brdt tv maar heb de hummie gewoon op3/4 staan wand dan bepaal ik wanneer het breedtbeeld is en niet de hummie wat die denkt dan dat alles breedtbeeld is.<BR>Breedtbeeld voor de saleliet films is een aanrader want op een enkele zender na(de meeste nederlanse zenders)zijn alle films in orgineel formaat of 16/9.En ik zou kiezen voor de grootste die je kan betalen, want met orgineel formaat zie je nog onder en boven een zwarte balk wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,<P>Hi,<P>Ik ben ook in het bezit an een JVC breedbeeld TV (28 type) en een humax 5400.<BR>Ik ben het helemaal eens met allcamjan!<P>Als we naar een breedbeeld uitzending kijken dan stel we het op de JVC in.<P>Ben zeer tevreden!<P>-sathumax-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige films hou je ook op een breedbeeld tv zwarte balken. Het heeft niets te maken met de grote van de tv maar met het voormaat waarin de film is opgenomen. Films die op breedbeeld een zwarte balk houden zijn opgenomen in het 2,35 :1 formaat.<BR>Dit zijn de films die op een 4:3 tv maar een half gevuld beeld geven.<BR>Groeten rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de reactie's!<P>Ik ben enigzins gerust-gesteld over de aanschaf van een breedbeeld TV, in combinatie met de Humax.<P>Wat ik mij nog steeds afvraag,is het verschil tussen S-Vhs en RGB erg groot?<BR>En zit er toevallig ook een S-Vhs aansluiting op de JVC-100Hz-Breedbeeld?<BR>(Ik bedoel dus met zo'n klein Din-stekkertje.)<P>Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie zelf nauwelijks verschil tussen S-VHS en RGB beeld. Je hoeft hem niet altijd via de SVHS ingang aan de voorkant aan te sluiten trouwens, meestal is er wel een Scart die ook SVHS aan kan. Bij mijn Philips had ik hem eerst op de verkeerde scart aangesloten, toen kreeg ik alleen zwart/wit beeld. Scart2 was wel goed voor svhs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...