Ga naar inhoud

Saeco Vienna deLuxe doet helemaal niks meer, HELP?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Gisteren waren de bonen op in de Vienna, geen punt bonen bijvullen , klaar zou je denken.

Niets is minder waar. Na bijvullen en opnieuw start voor kopje koffie, gaat het apparaat aan de gang, maar enkel tot boven aan de slag van de cyclus, stopt daar, begint te knipperen en alles gaat uit! De druk in machine is inmiddels ook zo hoog opgelopen, dat bij het ontlasten door het stoompijpje het plastic gedeelte eraf vliegt! Ding uit elkaar gehaald en gecheckt, geen zekeringen door , geen lekkages, alles weer in beginstand gezet, maar hij laat zich nog steeds niet inschakelen.

Zie ik een zekering over het hoofd, of weet er iemand wat er nog meer aan de hand kan zijn? Inmiddels mis ik mijn kopje goeie koffie! De troep uit het koffie apparaaat is toch heel iets anders, ben ik niet meer gewend!

Groeten,

Hans

Geplaatst:

misschien verstopt ,te laat ontkalkt?

bel even met v pommeren in utrecht,die reparen die aparaten en geven ook technische info.

succes

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:

Als het verwarmingselement niet tijdig is ontkalkt raakt de temperatuurregeling in de war, loop te hoog op geeft dus kokend water.

Vandaar de hogedruk

Mischien is wel de temperatuur-zekering op het element stuk

Het is een bekende kwaal van deze voorderest prima machines

Waterhardheidsinstelling op hoogste graad instellen, en koffie zetten met mineraalwater de blauwe uitvoering van een bekend merk, deze heeft weinig kalk in zich, dus minder aanslag in het element.

Ander water wat weing kalk bevat is natuurlijk ook goed, of een waterontharder gebruiken.

Het komt er waarschijnlijk op neer dat de boiler/element vervangen moet worden.

doe dit in combinatie met nieuwe o-ringen op de waterslangen die op het element zitten aangesloten.

Ontkalken van het element lukt slecht in een telaat stadium.

Je kunt het element uitelkaar halen, scheiden van de helften en ondekken wat er is gebeurt.

Schoonmaken en herstellen is een bereklus als jeje verveeld kan je het element weer met hitte bestendigekit afsluiten de pakking van het element is niet los leverbaar, boiler alleen compleet.

Vragen ? stel ze gerust.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Geplaatst:

Dank je voor de tips, wij gebruiken al jaren mineraal water en de machine is regelmatig ontkalkt. Ik vindt het alleen zo raar dat hij dit bij een fout in de cyclus gedaan heeft.

De zekering waaar jij over spreekt , zit die op de printplaat of waar anders?

Ik heb maar een (glas)zekering kunnen ontdekken en die zat in een losse houder, gewoon in een draad naar de print toe. Ook de waterheidsinstelling weet ik niet te zitten.

Het verwarmingselement heb ik gevonden op E B , ook de diverse dichtingen staan daarop, aan onderdelen zou ik dan zo'n 60-70 euro kwijt zijn en dan moeten ze er nog in en weet ik niet zeker of alles wel weer werkt. Ook worden er veel prinplaten aangeboden. Als die het is kost dat nog eens 70-80 euro.

Laten maken bij v.P. of een andere dealer zal dan ook wel tegen de 150 Euro aan liggen. Misschien is het dan zinvol op E B(Duisland) een nieuwe te kopen ? Daar gaan de Saeco's voor 200-250 Euro over de toonbank. NIEUW en met GARANTIE!

Hans

Geplaatst:

Waterhardheidsinstelling zou in het menu van de machine moeten staan.

De temperatuur-zekering zit in een van de draden op het lichaam van het boiler/element onder een veerplaatje.

Check eventueel de microschakelaars en het netfilter dit is een radio-ontstoorset in de voeding 230V aan het eind van de voedingskabel aan het begin in de machine.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen