Ga naar inhoud


hot humax


Gast

Aanbevolen berichten


@Stephan, je kunt als extra maatregel ook nog even 'n fan op de 12 volt plug (eigenlijk bedoeld voor de motor besturing) op de achterkant van de Humax aansluiten!<P>Deze fan kun je direct onder de deksel inbouwen en als je de deksel niet wilt beschadigen kun je hem ook gewoon bovenop de ontvanger plakken (op het roostertje) met tweezijdige plakband.<P>Ik heb hem onder de kap ingebouwd, deze maatregel zorgt ervoor dat de CI modules niet meer zo warm worden en daardoor niet meer 'vastlopen'. Ook wordt de warmte van de voeding nu beter afgevoerd.<P>Eigenlijk had Humax dat zelf al fabrieksmatig moeten doen, want de ontvanger wordt veels te heet!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TSR, die URL is ook nieuw voor mij!<P>Zij hebben het wel erg mooi opgelost met 'n voelertje en toerentalregeling.<P>Ik heb het zelf wat meer spartaans opgelost. Ik heb gewoon de fan aan de onderkant van de deksel iets scheef naar voren geplakt met tweezijdige plakband. En ik moet zeggen dat het prima voldoet. Ik wil je (als je het ook zo wilt oplossen) wel 'n silent-fan aanraden anders ga je vroeg of laat toch aan dat gezoem ergeren!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stephan ,geen dank graag gedaan smile.gif" border="0<BR>Daar is deze forum toch voor om ons hobby Hummi's te helpen.<BR>info,info info....... laugh.gif" border="0<P>@Redcat,Vaak werkt de simple manier ook heel goed.<BR>Maar eigelijk gaat het om het resultaat,ja toch smile.gif" border="0<BR>En zeer zeker een silent-fan gebruiken anders moet je het geluid zo hard zetten.<BR>En over de fan ik heb er zelf geen fan in zitten.<BR>Is dit nodig als je meerderen CI's gebruikt of gewoon altijd? confused.gif" border="0 <BR>Ik heb hier gelukig nog geen hitte probleemen.<BR>En nog wat over het geluid van de fan,op naar de waterkoeling laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR>Maar ja dan moet je elke keer weer naar de WC ,van dat geborrel van het water laugh.gif" border="0<P>Greetingz 2 U from TSR

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TSR<P>Heb je je kaartje al eens uit je CI getrokken als ie een uurtje aanstaat?<BR>Behoorlijk heet hoor smile.gif" border="0<BR>Ik kan alleen maar beamen wat RedCat zegt.<BR>Ik heb dit zelf ook al eens eerder naar voren gebracht, om permanent een koeler op de hummie te plaatsen (kan evt. met een temp sensor o.a. te verkrijgen bij ***geen-reclame***)<BR>Een goede koeling voor hardware is nooit weg, 't verlengt alleen de levensduur van je componenten. (Vandaar 6 Fan's in m'n PC smile.gif" border="0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is echt geen onzin van die extra koeling.<BR>Ik heb al eens 'n goldcard 'opgebrand' die was namelijk zo heet geworden dat toen ik hem eruit haalde hij helemaal gekronkeld was en overigens de geest had gegeven!<P>Trek net als @LD al zegt na 'n uurtje de CI module er maar eens uit (en vooral as je er twee in hebt zitten) en hou ze maar eens tegen je wang aan!!! Ik wil wedden dat je die er niet lang aanhoud (staat natuurlijk ook 'n beetje dom) zo heet worden die dingen.<P>Dat is ook één van de reden waarom 'n Humax bij warm weer nog wel eens wil vastlopen, ze worden domweg gewoon te heet!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redcat,<P>Wat voor type cooler gebruik je dan? Een CPU cooloer? Heb je een draadje lopen naar de achterkant van de humax in de plug op de achterkant? Ik wil ook de boel gaan koelen maar inderdaad wel geruisloos en zo simpel mogelijk.<P>Ik moet zeggen dat mijn hummie ook behoorlijk warm wordt. Zelfs de bovenkant aanraken is niet echt prettig. Komt de hitte vooral van de voeding af?<P>Groet,<P>Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LD, inderdaad na een uurtje is de CI behoorlijk warm.<BR>En uiteraard begrijp ik dat het altijd beter is voor je Hardware om het te koelen.<BR>En wat mij betreft gooi ik er 2 koelers in 1 bij de voeding,en 1 bij de CI's.<BR>Maar het probleem is de garantie ,zodra ik mijn Humax open schroef is de garantie verlopen. frown.gif" border="0<BR>En ik heb mijn Humax nog maar 3 Weken. smile.gif" border="0<BR>Maar gaat hij problemen krijgen met de koeling dan zal ik er toch aan moeten geloven.<BR>En de Koeler met een temp sensor lijkt mij toch wel de juiste keuze.<BR>Dan staat hij ook niet continu te draaien.<P><BR>@For all<BR>Ik had hier zelf ook nog een probleem met de lengte van de Digital Optic Cable.<BR>Geen eene winkel kon mij de lengte van 3 Meter leveren.<BR>Maar nu heb ik het volgende gevonden. <A HREF="http://www.satpage.de/diram/HumaxFAQP.html#Hardware" TARGET=_blank>( Zie Foto's,Sorry TXT weer Duits)</A><BR>Om zelf je kabel te kunnen verlengen,nooit geweten dat dit kon.<BR>Maar nu nog effe uit zoeken waar je de kabel en stekkers kan kopen,of weet 1 van jullie het al?<P>Greetingz TSR smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp is het wel"nodig"<BR>"beter" om een humax te koelen want ik heb dat namelijk eens aan de satelietboer gevraagd en die zei dat het geen kwaad kon maar als ik jullie zo hoor is het toch wel een stuk beter om te koelen.<BR>@ RedCat,<BR>Dus als ik jouw goed begrijp kan ik met een 12 volt ventilator als ik hem op de hyumax zet en tussen de roosterjes door laat waaien genoeg koelen?Ik heb namelijk niet zoveel zin om m`n hummie open te maken niet qwa werk en tijd maar ja je zult maar iets beschadigen.<P>groet van jim smile.gif" border="0

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jimboo12<BR>Een beetje hobbyist is toch niet bang van een beetje knutselwerk wink.gif" border="0<BR>Maar als je je hummie echt niet open wilt maken kun je bv. met koelpasta, een koelblok en een koeler OP je kast ook een heel eind komen hoor.<BR>Geeft 't toe, misschien niet 't fraaiste gezicht, maar 't werkt wel degelijk laugh.gif" border="0 <BR>(Waarom zoeken wij anders verkoeling tijdens een hete dag ) cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...