Ga naar inhoud


Roomser dan de Paus ..


Gast EiberSite

Aanbevolen berichten

Citaat:
Verder, maar dat is een puur persoonlijke zaak, moeten de moderatoren niet zulke lange tenen hebben, en ook tegen wat tegengas kunnen

 

Ik denk dat wij meeer pikken dan de gemiddelde mens.

 

Misschien is het in jouw ogen vreemd dat zulke dingen wel mogen en andere niet.

Dat heeft ook weer te maken met het juridische aspect.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik denk dat wij meer pikken dan de gemiddelde mens.

 

 

Dat heeft ook weer te maken met het juridische aspect

 

Jullie mods verichten een hoop werk om het board overzichtelijk te houden, en dat lukt jullie in mijn ogen behoorlijk goed. Dat er regels zijn is ook begrijpelijk mede door de juridische aspecten en de Consequentie's die er aan vast zitten. Maar de 2 soorten ban's die er zijn de gewone en de ban 4life is eigelijk een soort virtuele doodstraf die op dit board regelmatig wordt toegepast. Dit blijkt ook uit het bestaan van een parodie board van Sat4all en deze topic en niet alleen deze topic maar ook andere. De ban zou een uiterst machtsmiddel moeten zijn. Ook is het zo dat het machtsmiddel tegen de ADSL gebruikers is omdat die een vast ip adres hebben en een inbel of kabelmodem een wisselend ip adres heeft. Daardoor zijn de ADSL gebruikers eigelijk de virtuele negers die zoiets oplopen. Beter lijkt het mij om berichten aan te passen als die niet toegestaan zijn maar zodanig dat dit niet zichtbaar is voor andere gebruikers eventueel de afzender een pm te sturen. Bij de volgende overtreding een pm plus een waarschuwing per E-mail. dan een ban voor een week en daarna voor een maand. Het voordeel hiervan is dat de persoon zich kan verweren door te reageren op de pm of de E-mail Als de persoon nogmaals in de fout gaat dan is hij wel erg hardleers en is een ban 4life terecht. Maar voor een ban 4life zou een lid eerst geschorst moeten worden tot dat een ballotage commissie bestaande uit alle moderatoren een uitspraak doet. Dat hier een hoop vrije tijd in gaat zitten is een feit, Maar zelf ben ik 9 jaar voorzitter geweest van de regionale computerclub afd. Alkmaar en federatie bestuurslid en daar ging ook een hoop tijd in zitten, maar dat is iets waar ik zelf voor heb gekozen en plezier in had, anders moet je er niet aan beginnen. Weinig tijd is in mijn ogen dan ook geen excuus.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diverse van je opmerkingen/suggesties snijden zeker hout. Ik kan je trouwens verzekeren dat aan enkele daarvan al volop wordt gewerkt en dat die binnenkort ingevoerd zullen gaan worden.

 

Maar je maakt een hele grote fout als je denkt dat je een echte club kunt vergelijken met een virtuele club. Hier, in de virtuele wereld, kunnen we mensen niet persoonlijk aanspreken en ze daarbij in de ogen kijken. Je moet dus altijd op basis van een paar postings proberen uit te vissen wat voor vlees je in de kuip hebt.

 

Probeer je eens voor te stellen dat jou computerclub een computerruimte heeft die elke dag van de week, 24 uur per dag open staat en dat er met grote regelmaat een aantal mensen met bivakmutsen op rond loopt zodat ze niet herkend kunnen worden. Die mensen doen allerlei zaken op die PC's van de computerclub die jullie als club helemaal niet willen. En als je ze erop aanspreekt krijg je een grote bek of beginnen je zelfs persoonlijk te bedreigen.

 

Ik zou wel eens willen zien hoe je daarop zou reageren. Wedden dat je er dan heel anders tegenaan zou kijken.

 

Ik heb zelf ook diverse bestuursfuncties bij diverse clubs bekleed en ik kan je verzekeren, dit is iets heel anders. Bij een 'echte' club stap je op een clublid af en vertelt hem dat hij zijn gedrag moet aanpassen of dat hij anders beter kan vertrekken. Je kijkt hem in de ogen als hij je antwoord en je weet of hij het meent of niet als hij beterschap belooft. En als hij nog eens in de fout gaat, weet je wie je aan moet spreken, en je vertelt hem dat hij niet langer welkom is. Zo simpel is de virtuele wereld dus niet meer.

 

En tot slot wil ik nog zeggen, als je kritiek op het functioneren van het board/systeem hebt, moet je het wel eerst goed bestuderen. Er is namelijk altijd mogelijkheid om je te verweren tegen een ban of gewiste account. Het contactformulier biedt daartoe de mogelijkheid en dat is voor iedereen bereikbaar, ook als je geen lid bent, of geband bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar de 2 soorten ban's die er zijn de gewone en de ban 4life is eigelijk een soort virtuele doodstraf die op dit board regelmatig wordt toegepast. Dit blijkt ook uit het bestaan van een parodie board van Sat4all en deze topic en niet alleen deze topic maar ook andere.

 

Jij trekt hier een conclusie die niet klopt.

Het is niet zo omdat dat we te streng zijn er een parodie op sat4all is.

 

Er is een parodie op sat4all omdat sat4all een enorm druk forum is waardoor de kans ook meerdere malen hoger ligt dat iemand ontevreden is en dat uit door zo een parodie te maken.

 

Het corrigeren van postings doen wij geregeld maar het is niet de bedoeling dat dit onze hoofdtaak moet worden. Mensen moeten het er maar voor over hebben onze simpele regels te hanteren zoniet dan zien we deze mensen hier liever niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...